|
کدخبر: 106565

احتمال ریزش سریع دلار در بازار

استاد اقتصاد دانشگاه ییل از احتمال ریزش سریع دلار ابراز نگرانی کرد.

اقتصاد احتمال ریزش سریع دلار در بازار

استفان روچ، مدیر اسبق بانک مورگان استنلی در امور آسیا و استاد دانشگاه ییل گفت بحران ایجاد شده ناشی از شیوع کرونا می‌تواند در آینده‌ای نزدیک باعث ریزش دلار شود. وی افزود: در عصر کووید، همه چیز به سرعت اتفاق می‌افتد.

این اقتصاددان در هفته‌های اخیر بارها نسبت به نزدیک شدن به پایان عصر سلطه دلار و هژمونی آن به عنوان ارز ذخیره جهانی هشدار داده است. او پیشتر پیش‌بینی کرده بود ارزش دلار در برابر همتایان مهمش ۳۵ درصد کاهش پیدا کند و حالا معتقد است این اتفاق ممکن است زودتر از آنچه که پشتر تصور می‌شد اتفاق بیفتد: شاهد بوده‌ایم که کسری بودجه امریکا از زمان همه گیری کرونا بدتر شده است و این یکی از دلایلی است که می‌تواند باعث تسریع سقوط دلار شود. وضعیت فعلی اقتصاد امریکا می‌تواند به مانند بنزین روی آتش عمل کند چرا که درحال‌حاضر با نرخ بیکاری فعلی میلیون‌ها امریکایی بیکار شده‌اند و هر هفته نیز شمار بیشتر از امریکایی‌ها به جمع بیکاران می‌پیوندند.

به گفته روچ، ترازنامه بانک مرکزی نیز یکی دیگر از نشانه‌های نگران‌کننده است. تا ماه ژوین فدرال رزرو حدود ۷.۲ تریلیون دلار نقدینگی به اشکال مختلف به بازارها تزریق کرده است.

 

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها