|
کدخبر: 105196

حال صادرات چگونه است؟

عضو اتاق بازرگانی تهران می‌گوید: در دوران کرونا صادرات غیرنفتی هم گرفتار تحریم است. زمانی که ورود صادرکنندگان به کشورهای دیگر محدود است قطعا وضعیت صادرات غیرنفتی هم افت خواهد کرد.

اقتصاد حال صادرات چگونه است؟

عضو اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به این پرسش که آیا صادرات غیرنفتی در دوران کرونا رشد خواهد داشت؟  گفت: مسئله کرونا را در خصوص مسائل اقتصادی همچون صادرات کالا به سایر کشورها خیلی جدی نمی‌گیرم. البته ویروس کرونا در کاهش میزان صادرات تاثیرگذار بوده است. معتقدیم که علت کاهش صادرات غیرنفتی به وضعیت کلان اقتصادی و مدیریت بازمی‌گردد. زمانی که رشد اقتصادی منفی باشد قاعدتا روند صادراتی ما نیز منفی خواهد شد.

آقامیری

سید رضی آقامیری افزود: تحریم‌های خارجی خود یک عامل مهمی برای کاهش میزان صادرات غیرنفتی است. همچنین تحریم‌های داخلی که از سوی دولتمردان وضع می‌شود نیز عامل دیگری است که افت میزان صادرات را تقویت می‌کند. متاسفانه دولتمردان بدون مطالعه قوانینی را برای فعالان اقتصادی وضع می‌کنند که نمونه آن را می‌توان به رفتار اخیر بانک مرکزی در خصوص عدم تخصیص ارز به فعالان اقتصادی اشاره کرد. محدودیت‌های دریافت ارز وسیع‌تر می‌شود و با این روند صادرکنندگان بیشتر به فکر این هستند که بخش صادراتی را رها کنند.

او اظهار کرد: با وضعیت فعلی صادرکنندگان دیگر قادر به فعالیت نیستند. معتقدیم تا زمانی که مسئله تحریم‌ها حل نشود وضعیت اقتصاد هم حل نخواهد شد. در دوران کرونا صادرات غیرنفتی هم گرفتار تحریم است. زمانی که ورود صادرکنندگان به کشورهای دیگر محدود است قطعا وضعیت صادرات غیرنفتی هم افت خواهد کرد.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها