|
کدخبر: 104716

۱۰ خبر مهم اقتصادی امروز را از دست ندهید (۲۶ خرداد ۹۹)

در ادامه می‌توانید ۱۰ خبر مهم خودرو و مسکن در تاریخ ۲۶ خرداد ۹۹ را بخوانید.

اقتصاد ۱۰ خبر مهم اقتصادی امروز را از دست ندهید (۲۶ خرداد ۹۹)

جزییات تحویل خودروهای پیش ‌فروش سایپا

سند مالکیت خودرو های عرضه شده در این طرح‌های فروش، به مدت یکسال در رهن و نزد خودروساز باقی می‌ماند و معامله این خودروها از سوی دولت و نهادهای ذی ربط به رسمیت شناخته نخواهد شد.

خیز دوباره نرخ خودرو در بازار

یک ماه پیش وزارت صنعت با برگزاری جلسات مختلف تصمیماتی را برای کنترل بازار خودرو اتخاذ کرد که مهم‌ترین آنها فروش خودرو در بازار حداکثر ۱۰ درصد بالاتر از نرخ کارخانه بود. بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، خودروی صفر در بازار آزاد فقط ۱۰ درصد بیشتر از نرخ کارخانه می‌تواند فروخته ‌شود.

قرعه‌کشی خودرو باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود؟

نماینده مجلس یازدهم می‌گوید طرح‌های پیش فروش خودرو نه تنها التهاب بازار را از بین نمی‌برد، بلکه آن را افزایش نیز می‌دهد، زیرا افرادی که توانستند در این قرعه کشی برنده شوند، فضا را برای گران کردن خودرو مناسب می‌بینند.

فاصله قیمتی ارزان‌ترین و گران‌ترین خانه‌ها در ایران

داده‌های مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که بین ارزان‌ترین مناطق مسکونی در ایران با گران‌ترین آنها، فاصله قابل توجهی وجود دارد.

افت ۶۸ درصدی تقاضا در طرح پیش فروش خودرو

۷۵ هزار خودروی ارائه شده در طرح پیش‌فروش دو خودرو ساز بزرگ کشور در شرایطی طی دو روز گذشته تعیین‌تکلیف شد که تعداد متقاضیان این طرح به نسبت فروش فوق‌العاده افت ۶۸ درصدی را تجربه کرد.

قیمت طلا و سکه گران خواهد شد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، صعود نرخ ارز و اونس جهانی را عامل افزایش نرخ طلا و سکه طی روزهای اخیر عنوان کرد و گفت: درصورت ادامه روند صعودی نرخ ارز، نرخ طلا و سکه نیز گران خواهد شد.

برکناری رئیس بانک مرکزی چقدر جدی است؟

روز گذشته خبری مبنی بر استعفا عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در فضای مجازی منتشر شد.

واکنش بانک مرکزی به تجمع اعتراضی

بانک مرکزی در واکنش به تجمع اعتراضی جمعی از واردکنندگان در مقابل ساختمان این بانک اعلام کرد: تاکید می‌کند که «نیما» پوشش ریسک‌های معمول تجارت را دربر نمی‌گیرد و چنانچه یکی از طرفین معامله از تعهدات خود تخطی کند، موضوع توسط مرجع قضایی پیگیری می‌شود.

برنامه چندگانه دولت برای کاهش نرخ مسکن

رئیس‌جمهوری روز گذشته در جلسه ستاد اقتصادی دولت، دستورات جدیدی برای ساخت‌وساز و کنترل قیمت‌ ها در بازار مسکن و اجاره بها ارائه کرد.

چرا بیمه بیکاری برخی افراد واریز نشد؟

مدیرکل اشتغال و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عدم واریز بیمه بیکاری اسفندماه مشمولان بیمه بیکاری کرونا را ثبت شماره حساب نادرست برخی افراد دانست.

 

 

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها