|
کدخبر: 104674

اصناف رکورددار دریافت وام کرونایی

سرپرست امور اصناف و بازرگانان ایران از تهیه لیست افراد فاقد بیمه برای دریافت تسهیلات حمایتی دولت خبرداد و گفت: اصناف بیشترین سهم را در بین مشاغل مورد حمایت و دریافت تسهیلات دولت دارند.

اقتصاد اصناف  رکورددار دریافت وام کرونایی

جمشید گلپور درخصوص اعتراض اتاق اصناف ایران به فهرست اعلامی حمایت دولت از صنوف متضرر از کرونا اظهارکرد: درست است که همه صنوف در این شرایط متضرر شده‌اند ولی بودجه دولت محدود بوده و بر همین اساس با در نظر گرفتن اولویت و معیارهای مشخص، این لیست نهایی شد.

وی با بیان اینکه سهم اصناف در لیست تسهیلات مشاغل متضرر از کرونا بیشتر از سایر بخش‌ها است، ‌گفت: کیف و کفش، پوشاک، ‌مواد غذایی، تالارها، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه از جمله صنوفی هستند که در فهرست حمایت دولت قرار گرفته‌اند، زیرا این صنوف به دستور دولت و به اجبار تعطیل شده‌اند.

سرپرست امور اصناف و بازرگانان ایران با تأکید بر اینکه اگر شرایط و وضعیت مالی کشور بهتر شد، قطعا حمایت از سایر صنوف در برنامه دولت قرار دارد، خاطر نشان کرد: نمی‌توان سایر مشاغل از جمله ایران گردی و جهانگردی، بخش‌های خصوصی آموزش و پرورش را نادیده گرفت زیرا این مشاغل هنوز مجوز شروع فعالیت دریافت نکرده‌اند، در حالی که صنوف بعد از گذشت دو ماه به مرور از اواخر اردیبهشت‌ماه مجوز بازگشایی دریافت کردند.

گلپور افزود: بر همین اساس تلاش شده همه مشاغل و آنهایی که بیشترین ضررها را متحمل شده‌اند، در این فهرست قرار بگیرند. البته در ابتدا قرار بود تنها مشاغلی که در این فهرست قرار داند و دارای بیمه تأمین اجتماعی هستند مشمول دریافت تسهیلات می‌شوند ولی درحال‌حاضر اعلام شده که مشاغلی فاقد بیمه نیز می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در حال تهیه لیست مشاغل آسیب دیده فاقد بیمه که مشمول حمایت دولت می‌شوند هستیم که مجموع اصناف فاقد بیمه و دارای بیمه ۷۰۰ هزار عدد است که حدود ۲۰۰ هزار نفر دارای بیمه و ۵۰۰ هزار نفر فاقد بیمه وجود دارد. فهرست ۲۰۰ هزار نفر دارای بیمه به وزارت کار ارسال شده و مابقی که فاقد بیمه هستند نیز در حال جمع‌آوری بوده و به وزارت کار در قالب سایت کارا ارائه می‌کنیم.

سرپرست امور اصناف و بازرگانان ایران در پایان گفت: تعدادی از اصناف تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند که آمار دقیقی از تعداد آنها در دست نیست ولی تعداد زیادی هنوز ثبت نام نکرده‌اند که به آنها پیامک شده تا برای ثبت نام اقدام کنند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر