|
کدخبر: 104450 شاپور پشابادی

در گفتگوی گسترش‌نیوز با رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی مطرح شد:

دردسر جدید برای تالارداران

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی تهران: «طبق سخنان مقام محترم ریاست‌جمهوری، تالارهای پذیرایی که در مناطق قرمز قرار ندارند می‌توانند با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند. اکنون استاندار تهران بدون آنکه دلیل خود را ذکر کنند گفته‌اند که امکان بازگشایی تالارها در تهران وجود ندارد».

اصناف دردسر جدید برای تالارداران

از صنف تالارهای پذیرانی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین قربانیان کرونا یاد می‌شود. در حال حاضر تقریباً همه صنوف، فعالیت عادی خود را از سر گرفته‌اند اما وضعیت این صنف هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. تالارهای پذیرانی دقیقاً چه زمانی فعالیت خود را از سر می‌گیرند؟ برای یافتن پاسخ سوال خود با رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی تهران به گفتگو نشستیم. با گسترش‌نیوز همراه باشید.

هزینه‌هایی که بر باد رفت

چند ماه از تعطیلی کامل تالارهای پذیرایی می‌گذرد. در این مدت طولانی، تالارداران حقوق‌ کارگران خود را پرداخت کرده‌اند، با صرف هزینه‌ّ‌های بسیار خود را برای سال جدید و ماه‌های رجب و شعبان آماده کرده بودند، اجاره‌ها و صدها هزینه دیگر را پرداخت کرده بودند اما شیوع کرونا و تعطیلی طولانی ناشی از آن، همه این تلاش‌ها را نابود کرد. خسرو ابراهیمی نیا، رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: « حجم خسارت به بار آمده بسیار زیاد است. دولت برای جبران این همه خسارت چه مقدار می‌‌خواهد پرداخت کند؟ واقعیت آن است که پرداخت ۱۲ یا ۱۶ میلیون در ازا هر کارگر، دردی را دوا نمی‌کند. با این مقدار کمک نمی‌توان هزینه‌های سرسام‌آور اجاره و مالیات و حقوق کارگر و پرسنل را پرداخت کرد. اکثر تالارها اجاره‌ای هستند. به‌عنوان‌مثال صرفاً برای نگهداری یک تالار پذیرایی و پرداخت هزینه آب و برق و ... باید چیزی حدود ۵۰ میلیون تومان پرداخت کرد. همکاران که نمی‌توانند از پرداخت هزینه‌های نگهداری خودداری کنند».

دو تفسیر متفاوت

طبق جدیدترین تغییر و تحول صورت گرفته، قرار است که به‌زودی امکان فعالیت تالارهایی که در مناطق سفید قرار دارند فراهم شود. رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی در این باره اظهار داشت: «کلمه مناطق سفید، تازگی دارد. طبق سخنان مقام محترم ریاست‌جمهوری تالارهای پذیرایی که در مناطق قرمز قرار ندارند می‌توانند با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند. اکنون استاندار تهران بدون آنکه دلیل خود را ذکر کنند گفته‌اند که امکان بازگشایی تالارها در تهران وجود ندارد. اگر تهران جز مناطق قرمز است این موضوع را به تالارها اعلام کنند. در حال حاضر که وضعیت بهتر شده است مردم اقدام به برگزاری مراسم عزا و عروسی خود در مکان‌ها و فضاهای فشرده می‌کنند. این در حالی است که این‌گونه مراکز اصلاً صلاحیت برگزاری مراسم مردم را ندارند. متاسفانه زیرزمین‌ها و اماکن غیرمجاز جایگزین تالارهای پذیرایی شده‌اند. این موضوع خطر انتقال بیماری را به شدت افزایش می‌‌دهد».

نتیجه به صورت رسمی ابلاغ شود

خسرو ابراهیمی‌نیا در ادامه گفت: «تالاهاری پذیرایی متخصص برگزاری جشن‌ها و مراسم هستند. نیروی آنها تجربه و تخصص لازم را دارد. سالن‌های آنها بزرگ است و امکان فاصله‌گذاری اجتماعی برایشان وجود دارد. از طرف دیگر آنها در طول روز فقط یک مراسم برگزار می‌کنند اما مراکز دیگر به صورت شبانه‌روزی اقدام به این کار می‌کنند. در نهایت خود را تابع ستاد مقابله با کرونا و ریاست‌جمهوری می‌دانیم. همانطور که گفته شد ریاست‌جمهوری گفته‌اند که تالارهای پذیرایی که در مناطق قرمز نیستند با رعایت پروتکل‌های مربوطه می‌توانند با ظرفیت ۵۰ درصدی فعالیت کنند. قاعدتاً اصناف و البته استاندارد هم باید خود را تابع ریاست‌جمهوری بدانند. اگر به تفسیر نیاز است این کار انجام شود و نتیجه به‌صورت رسمی به ما ابلاغ شود. به‌هرحال این تعارض باید پایان یابد. تالارهای پذیرایی در شرایط بسیار بدی به سر می‌برند. حتی اگر همه این مشکلات حل شود مدت‌ها طول خواهد کشید تا کسب‌وکار به حالت عادی برگردد».

  • ناشناس ارسالی در

    یعنی چی این مسخره بازیا یک روز میگن بازه یک روز بسته من هر لحطه دارم سکته میکنم دیوانه شدم تقصیر ما جوانا چیه اسیر شدیم به خدا باز کنید دیگه فقط ۲ماه باقیش که م حرم سفر بعد که باز کرونا لعنتی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها