|
کدخبر: 102664

بررسی عملکرد یک نماد بورسی

براساس اطلاعات منتشر شده در کدال، شرکت نفت ایرانول در سال مالی ۹۸ بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال درآمد عملیاتی داشته که رشدی ۴۷ درصدی را نسبت سال مالی ۹۷ نشان می‌دهد.

اقتصاد بررسی عملکرد یک نماد بورسی

شرکت نفت ایرانول که با نماد شرانل و سرمایه ۲ هزار میلیارد ریالی در فرابورس فعالیت می‌کند در گزارش حسابرسی شده صورت مالی تلفیقی سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۸ خود بیش از ۳۱ هزار و ۳۸۶ میلیارد ریال درآمد عملیاتی داشته است که ۴۷ درصد بیشتر از سال مالی ۹۷ بوده است.

براساس اطلاعات منتشر شده در وبسایت کدال، این شرکت در سال مالی ۹۸ بیش از ۲۵ هزار و ۶۲۲ میلیارد هزینه عملیاتی داشته که این رقم نیز در مقایسه با سال ۹۷ حدود ۵۴ درصد بیشتر شده است. بدین ترتیب سود ناخالص این شرکت در سال مالی ۹۸ با رشدی ۲۵ درصدی به ۵ هزار و ۷۶۳ میلیارد ریال رسیده است.

با احتساب هزینه‌های دیگر سود خالص شرکت نفت ایرانول با رشدی ۸ درصدی به ۳ هزار و ۷۶ میلیارد و ۳۴۹ میلیون تومان رسید که تنها ۸ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است. البته سود خالص هر سهم این شرکت در پایان سال ۹۸ معادل ۱۵۳۸ ریال شناسایی شده است.

در گزارش صورت وضعیت مالی این شرکت مجموع دارایی‌های نفت ایرانول در پایان سال ۹۸ بیش از ۱۵ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال گزارش شده که ۵۴ درصد بیشتر از دارایی‌های ارزیابی شده در ابتدای سال ۹۷ بوده است. همچنین مجموع بدهی‌های این شرکت نیز ۹ هزار و ۹۲۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعلام شده که در مقایسه با ابتدای سال ۹۷ بیش از ۸۰ درصد افزایش یافته است.

شرانل در گزارش عملکرد ماهانه خود در اردیبهشت نیز از فروش ۲ هزار و ۷۶۷ میلیارد ریالی در اردیبهشت ماه امسال خبر داده بود که در مقایسه با اردیبهشت سال گذشته ۳۴ درصد بیشتر بوده است.

شرانل در یک ماه اخیر بازدهی ۲۵ درصدی را در بورس به ثبت رسانده و این در حالی است که قیمت هر سهم این نماد در یکسال اخیر رشدی ۲۰۰ درصدی را تجربه کرده است. میانگین حجم معاملات روزانه این سهم نیز در ۳۰ روز اخیر بیش از شش میلیون و ۴۳۶ سهم بوده است.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها