|
کدخبر: 102594

اطلاعیه جدید درباره معامله سهام شرکت‌های سبد عدالت

زمان و شرایط دادوستد سهام ۶ شرکت فرابورسی حاضر در سبد سهام عدالت اعلام شد.

اقتصاد اطلاعیه جدید درباره معامله سهام شرکت‌های سبد عدالت

مدیریت عملیات بازار بورس اوراق بهادار تهران با صادرو اطلاعیه‌ای در مورد معاملات سهام در شرکت‌های سرمایه‌پذیر عدالت اعلام کرد: به استناد مصوبه هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار از روز سه‌شنبه ۱۳ خرداد تا ۲۱ خرداد ۹۹ امکان خرید سهام در شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت به شرح زیر فراهم شده است:

۱. آن دسته از کارگزارانی که بر اساس اختیارات محوله به کمیته پایش ریسک بازار به موجب بند - ۴- پانصد و هشتاد و هفتمین صورتجلسه مورخ ۱۴ مرداد ۹۸ هیأت مدیره، به تشخیص کمیته یاد شده به عنوان کارگزاری پرریسک تشخیص داده شوند، مجاز به ارائه خدمت به عنوان کارگزار عامل فروش در خصوص مشمولان سهام عدالت نمی‌باشند.

۲. در ساعات معاملاتی بازار معاملات به صورت عادی و بلوک در نماد مربوطه با هماهنگی با ناظر بازار قابل انجام است.

۳. کمترین نرخ معامله بلوک می‌تواند حداکثر یک درصد پایین‌تر از نرخ پایانی نماد معاملاتی عادی(خرد) در لحظه معامله بلوک آن سهام باشد.

۴. نمادهای معاملات بلوک به درخواست کارگزار و پس از انجام بررسی، قابل انجام است.

۵. در صورت تجمیع سفارشات و اجرای شرایط واگذاری به صورت بلوک، کارگزار میتواند هر نیمساعت در ساعات معاملاتی بازار اقدام به واگذاری بلوک به شرح بند ۳ نماید.

۶. ضروری است کارگزاران نسبت به ورود سفارش صرفا با اعتبار روز اقدام نمایند.

لازم به ذکر است بنا به مصوبه مذکور فرابورس میتواند برای مدت یک هفته معاملات سهام شرکت‌های سرمایه پذیر موضوع سبد سهام عدالت را از ساعت ۱۲: ۴۵ الی ۱۴ به نرخ پایانی همان روز انجام دهد. این معاملات در بازار ۴ بدون مرحله پیش گشایش و با محدودیت حجمی خرید نماد عادی قابل انجام است.

این گزارش می‌افزاید: شرکت‌های پالایش نفت لاوان، پالایش نفت شیراز، پتروشیمی مارون، پتروشیمی تندگویان، کارخانجات مخابراتی ایران و سرمایه‌گذاری فنی و مهندسی مشانیر از جمله شرکت‌های فرابوسی هستند که بخشی از سهام آنها به سهام عدالت اختصاص داده شده است.

 

منبع: تسنیم
  • علی همتی ارسالی در

    سلام پدرمن فوت شده است چگونه میتوانم سهم سهام عدالت پدرم راینام خودبزنم

ارسال نظر