|
کدخبر: 102468

قیمت جهانی نفت (۱۵ خرداد ۹۹)

قیمت نفت امروز (پنج شنبه) به دلیل نگرانی‌ها نسبت به افزایش عرضه در صورت عدم توافق تولیدکنندگان اوپک پلاس برای تمدید کاهش تولید فعلی، کاهش پیدا کرد.

اقتصاد قیمت جهانی نفت (۱۵ خرداد ۹۹)

بهای معاملات آتی نفت برنت ۴۱ سنت معادل یک درصد کاهش یافت و به ۳۹ دلار و ۳۸ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت امریکا ۶۱ سنت معادل ۱.۶ درصد کاهش پیدا کرد و به ۳۶ دلار و ۶۸ سنت در هر بشکه رسید.

به گفته منابع آگاه در اوپک پلاس، عربستان سعودی و روسیه برای حمایت از تمدید کاهش تولید گروه اوپک پلاس به میزان ۹.۷ میلیون بشکه در روز به مدت یک ماه دیگر به توافق اولیه رسیدند.

این دو تولیدکننده بزرگ ضمن توافق اولیه در خصوص تمدید یک ماهه کاهش تولید در سطح فعلی، فشار روی کشورهایی که پایبندی ضعیفی به توافق کاهش تولید نفت داشته‌اند را افزایش خواهند داد. با این حال آنها درباره برگزاری نشست اوپک پلاس در روز پنج شنبه برای مذاکره درباره کاهش تولید به توافق نرسیدند.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که باعث کاهش قیمت‌ها شد، رشد ذخایر سوخت در امریکا و آمار گوناگون درباره تقاضا بود که نگرانی‌ها نسبت به احیای آهسته تقاضا در این کشور را برانگیخت.

طبق آمار اداره اطلاعات انرژی امریکا، ذخایر بنزین در هفته گذشته به میزان ۲.۸ میلیون بشکه رشد کرد که سه برابر میزان مورد پیش‌بینی تحلیلگران بود. ذخایر سوخت‌هایی مانند دیزل هم ۹.۹ میلیون بشکه رشد کرد که حدود چهار برابر میزان پیش‌بینی شده بود.

منبع: ايسنا

ارسال نظر