|
کدخبر: 102407

مقابله قاطع مجلس با حذف یارانه نوزادان

نماینده مردم قزوین در مجلس مصوبه دولت مبنی بر حذف یارانه نوزادان را چشم‌پوشی بر آینده کشور دانست و گفت: ایران به زودی با پدیده سالمندی روبه‌رو می‌شود، اگر فرزندآوری خانواده‌ها حداقل ۲.۸ نباشد، کشور دچار اضمحلال جمعیتی می‌شود.

اقتصاد مقابله قاطع مجلس با حذف یارانه نوزادان

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین در مجلس یازدهم با انتقاد از تصمیم دولت مبنی بر اینکه موالید جدید صرفاً با تأیید وزارت تعاون و در صورت وجود منابع به تشخیص سازمان هدفمندی یارانه‌ها مشمول دریافت یارانه خواهند بود، گفت که این مصوبه شامل پیام‌های متعدد است؛ نخست آن که دولت توجهی به سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری درباره جمعیت، خانواده و سلامت ندارد، دوم آنکه دولت ضرورت توجه به افزایش جمعیت به عنوان ثروت و سرمایه‌های اجتماعی را نادیده گرفته است.

جمعیت‌؛ پایه رشد اقتصادی و متضمن کنترل بازار عرضه و تقاضا

نماینده مردم قزوین در مجلس یازدهم با بیان اینکه سرمایه اجتماعی هر کشور جمعیت آن است، افزود: اگر به دنبال افزایش سرمایه و ثروت کشور هستیم، باید زمینه رشد جمعیت کشور را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه در علم جمعیت شناسی، جمعیت‌ هر کشوری پایه رشد اقتصادی و متضمن کنترل بازار عرضه و تقاضا است، اظهار کرد: درصورت افزایش بازار عرضه و تقاضا، رشد اقتصادی محقق می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه فرزندان برکت جامعه هستند، اضافه کرد: جمعیت‌ هر کشوری متضمن امنیت، قدرت و استحکام جامعه است.

پس از سال ۱۴۲۰ کشور به‌تدریج با پدیده سالمندی روبه‌رو می‌شود

وی مصوبه دولت مبنی بر حذف یارانه نوزادان را چشم‌پوشی بر آینده کشور دانست و ادامه داد: ایران به زودی با پدیده سالمندی روبه‌رو می‌شود، اگر فرزندآوری خانواده‌ها حداقل ۲.۸ نباشد، کشور دچار اضمحلال جمعیتی می‌شود و در آینده پدیده سالمندی را تجربه خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه پس از سال ۱۴۲۰ کشور به‌تدریج با پدیده سالمندی روبه‌رو می‌شود، تصریح کرد: اگر درحال‌حاضر که در پنجره جمعیتی هستیم، با کاهش رشد جمعیت مقابله نشود، فرصت مناسب از دست خواهد رفت.

محمدبیگی در پایان از تدوین طرح تشکیل فراکسیون ویژه جمعیت و خانواده خبر داد و گفت: مجلس به صورت قاطع با حذف یارانه نوزادان مقابله خواهد کرد.

 

 

منبع: خانه ملت

ارسال نظر