|
کدخبر: 101980

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گروگان بی‌تدبیری مسوولان

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی بر پیگیری اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، تاکید کرد و اظهارکرد: این مطالبه بحق، گروگان بی‌تدبیری برخی از مسئولان شده است.

اقتصاد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گروگان بی‌تدبیری مسوولان

علی اصغر بیات ضمن تاکید بر پیگیری جدی اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۹۹ گفت: دولت بزرگترین بدهکار سازمان تامین اجتماعی است که سال‌هاست با ایفای نقش قیم مآبانه خود این سازمان را دچار مشکلات زیادی کرده و کلاف سر در گم آن توسط دولت‌های مختلف دست به‌دست می‌شود و این وسط بازنشستگان و مستمری بگیران بیشترین خسارت را متحمل می‌شوند.

وی ادامه داد: رویکرد و رسالت کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور همواره مبتنی بر تعامل و همکاری نزدیک با سازمان تامین اجتماعی بوده و خواهد بود. چرا که این سازمان را خانه و مامن خود دانسته و حفظ و حراست از سرمایه‌ها و ذخائر بین نسلی آن که حق الناس است را خط قرمز و آرمان تغییر ناپذیر خود می‌دانیم. اما در عین حال در راستای حفظ و پیگیری و احقاق حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران خود به‌ویژه حداقل بگیران شریف که با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارند، با احدی تعارف نداریم.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی سراسر کشور با تاکید بر اینکه موضوع همسان‌سازی حقوق را با جدیت دنبال می‌کند افزود: این مطالبه چندین ساله و بحق بازنشستگان تامین اجتماعی گروگان بی‌تدبیری برخی از مسئولان شده است و ما انتظار داریم حال که مجلس جدید روی کار آمده است، نمایندگان نقطه پایانی بر این مطالبه مهم بگذارند. مجلس به عنوان وکیل المله و نه وکیل الدوله به این موضوع با شهامت ورود کند تا دعای خیر میلیون‌ها بازنشسته و مستمری بگیر را برای تداوم خدمت رسانی به ملت ایران همراه خود داشته باشد.

وی همچنین با استقبال از طرح موضع برخی از نمایندگان مجلس یازدهم مبنی بر بهره گیری از ظرفیت‌ها و ابزارهای نظارتی برای پیگیری مطالبات و انتظارات بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی افزود: ما آمادگی کامل داریم تا با همکاری و تعامل با نمایندگان مجلس قدم‌های مثبتی برای رضایتمندی بازنشستگان و مستمری بگیران برداریم.

بیات ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در خصوص اجرای قانون همسان‌سازی افزود: گفته شده که با تعیین تکلیف واگذاری سهام ۲۰ شرکت دولتی به سازمان تامین اجتماعی، منابع آن صرف اجرای همسان‌سازی خواهد شد. اما زمان بر بودن اجرای این قانون گلایه مندی بسیاری از بازنشستگان و مستمری بگیران را بدنبال داشته است و توقع داریم اقدام عاجلی در این زمینه انجام شود. با پیگیری هایی که داشته‌ایم ۲ مصوبه هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی برای واگذاری سهام برخی از شرکت‌ها به بازنشستگان و مستمری بگیران صادر شد و به‌صورت جدی پیگیر اجرای آن هستیم تا سود سهام این شرکت‌ها کمک حال بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی باشد.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی بر ضرورت حفظ وحدت، یکپارچکی و تلاش مضاعف کارگزاران و مسئولان کشور برای رفع موانع و مشکلات بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی تاکید کرد و گفت: کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی بزرگترین تشکل بازنشستگی کشور است که با دارا بودن ۴۰۰ کانون بازنشستگی در سراسر کشور، بالغ بر ۷ میلیون از بازنشستگان و مستمری بگیران را با احتساب افراد خانواده آنها تحت پوشش دارد و در مقاطع سخت و حساس به ایفای نقش و وظایف تشکیلاتی و قانونی خود می‌پردازد.

منبع: مهر
  • ناشناس ارسالی در

    یه جا خوندم حق عایله مندی بازنشستگان از ۵۹ تومن به شصت تومن افزایش یافت خجالت کش یدم ولی مثل اینکه این مسولیین خجالت نمیک شن

  • حسین ارسالی در

    سه ماه الکی میگن شورای عالی کار جلسه دار ن کو کجاست این جلسه اینا همشون حرفه وقت فقط بگذره امیدوارم همیشه این مسولیین در زندگی روی خوش نبینن

  • قادری ارسالی در

    باسلام از مجلس جدید انتظار داریم با ورود به این موضوع وپیگیری حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به عنوان یکی از اولین اقدامات خود نام نیکی از خود به جای بگذارند و دعای خیر خیل عظیمی از کارگران را همواره بدرقه راه خود داشته باشند

  • ناشناس ارسالی در

    ایا هزینهای ریخت پاش دولت را باز نشستگان تامین اجتماعی باید بپردازد که اینجور سا زمان ما باز نشسته هارا گروگان گرفته

ارسال نظر