|
کدخبر: 100611 سجاد صفری

رییس اتحادیه ایمنی و آتش‌نشانی در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد؛

اوضاع تولید لوازم ایمنی در کشور / این واحدها می‌توانند ارزآوری داشته باشند

رییس اتحادیه ایمنی و آتش‌نشانی نیروهای مسلح، گفت: همه در جریان مشکلاتی که واحدهای تولیدی با آن‌ها روبرو هستند قرار دارند و بایستی افرادی با اختیار تام از وزارت کار، سازمان تامین اجتماعی، وزارت صمت و بانک مرکزی انتخاب شوند و به موضوعات واحدهای تولیدی ورود کنند و برای برطرف کردن مشکلات آن‌ها راهکار ارائه بدهند و در راستای عملی شدن آن، تلاش کنند.

اقتصاد اوضاع تولید لوازم ایمنی در کشور / این واحدها می‌توانند ارزآوری داشته باشند

واحدهای تولیدی در زمینه تولید لوازم ایمنی و آتش‌نشانی دارای پتانسیل بالایی هستند و حتی برخی از محصولات تولیدی آن‌ها به بازار اروپا صادر می‌شود ولی این واحدهای تولیدی همانند بقیه واحدهای تولیدی اصناف دیگر با مشکلاتی روبرو هستند که برای آشنایی با مشکلات آن‌ها با رییس اتحادیه ایمنی و آتش‌نشانی ضمائم نیروهای مسلح به گفتگو پرداخته‌ایم که مشروح آن به شرح ذیل است:

" حسین مصطفی‌زاده" در پاسخ به این پرسش که تولیدکنندگان لوازم ایمنی با چه مشکلاتی روبرو هستند، اظهار داشت: با توجه به اینکه واحدهای صنفی مدتی است به علت بیماری کرونا تعطیل هستند درخصوص بیمه با سازمان تأمین اجتماعی مشکل دارند و این سازمان برای واحدهای صنفی هیچگونه مشوقی را در نظر نگرفته است.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی علاوه بر اینکه برای واحدهای صنفی هیچگونه مشوقی را در نظر نگرفته است بلکه جریمه‌هایی بابت عدم دیرکرد برای آن‌ها لحاظ کرده است که این کار اشتباهی است.

مصطفی-زاده

مصطفی‌زاده تصریح کرد: اداره امور مالیاتی، پرداخت مالیات واحدهای صنفی را دو ماه به تعویق انداخته است که این جای تشکر را دارد ولی این موضوع به تنهایی برای حل مشکلات واحدهای صنفی کافی نیست.

برخی از تولیدات ایمنی به اروپا صادر می شود

رییس اتحادیه ایمنی و آتش‌نشانی ضمائم نیروهای مسلح در پاسخ به این پرسش که تولید داخل در زمینه تولید لوازم ایمنی و آتش‌نشانی به خودکفایی رسیده است، گفت: در تولید لوازم ایمنی و آتش‌نشانی تا حدودی به خودکفایی رسیده‌ایم ولی نیاز است دولت از واحدهای تولیدی حمایت کند. 

مصطفی‌زاده افزود: لوازم ایمنی و آتش‌نشانی دارای حدود ۳۰۰۰ قلم کالا است که اکثر این اقلام در داخل کشور تولید می‌شود و خوشبختانه تولیدات واحدهای صنفی از کیفیت بالایی برخوردار هستند و اداره استاندارد و مرکز تحقیقات وزارت کار برای واحدهای تولیدی تاییدیه صادر می‌کنند. درحال‌حاضر، بعضی از واحدهای تولیدی، کلاه‌ ایمنی با کیفیت بالا تولید می‌کنند و تولیدات آن‌ها به اروپا صادر می‌شود. 

وی تصریح کرد: واحدهای تولیدی می توانند مشکلات خود را در زمینه تولید و بازار فروش حل کنند ولی اتاق اصناف و دولت بایستی به کمک واحدهای تولیدی بیایند و در راستای برطرف کردن مشکلات پیش‌روی آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهند که در این صورت به نتیجه خوبی در زمینه تولید دست پیدا خواهیم کرد. 

ثبیت قیمت مواد اولیه ضروری است

نائب رییس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف در پاسخ به این پرسش که چند واحد صنفی در زمینه تولیدات لوازم ایمنی و آتش‌نشانی فعالیت دارند، اظهار داشت: ۱۰۰۰ واحد صنفی زیر مجموعه اتحادیه ایمنی و آتش‌نشانی هستند که همه این واحدها در استان تهران فعالیت دارند و حدود ۳۵ هزار نفر در این واحدهای صنفی مشغول به کار هستند. 

مصطفی‌زاده با اشاره به مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی، بیان کرد: موضوعی که درخصوص مواد اولیه بیشتر از کسری آن، مورد توجه است بحث تثبیت قیمت است. اگر درخصوص مواد اولیه به ثبات قیمت برسیم سپس می‌توانیم درخصوص عرضه و تقاضای آن و اینکه عرضه و تقاضا با قیمت همخوانی دارند یا خیر تصمیم‌گیری شود. 

واحدهای تولیدی در ارز آوری می توانند به دولت کمک کنند

رییس اتحادیه ایمنی و آتش‌نشانی ضمائم نیروهای مسلح با اشاره به مشکلات موجود واحدهای تولیدی، گفت: همه در جریان مشکلاتی که واحدهای تولیدی با آن‌ها روبرو هستند؛ قرار دارند و بایستی افرادی با اختیار تام از وزارت کار، سازمان تامین اجتماعی، وزارت صمت و بانک مرکزی انتخاب شوند و به موضوعات واحدهای تولیدی ورود کنند و برای برطرف کردن مشکلات آن‌ها راهکار ارائه بدهند و در راستای عملی شدن آن، تلاش کنند.

مصطفی‌زاده افزود: وقتی که قیمت اجناس افزایش پیدا می کند واحدهای تولیدی درخصوص تأمین سرمایه در گردش با مشکلاتی مواجه می شوند و نیاز به تسهیلات خواهند داشت و در این زمینه، بایستی بانک مرکزی به کمک واحدهای تولیدی بیاید. 

وی تصریح کرد: چند روز پیش، سرپرست وزارت صمت اعلام کرده است که واحدهای تولیدی در زمینه صادرات لوازم پزشکی می توانند اقدام کنند و این تصمیم درستی است و با توجه به اینکه واحدهای تولیدی در این زمینه از پتانسیل بالایی برخوردار هستند می‌توانند در زمینه ارز آوری کمک زیادی به دولت کنند ولی کمک‌ها بایستی متقابل باشد و دولت هم برای برطرف کردن مشکلات پیش‌روی واحدهای تولیدی اقدام کند.

کرونا یک تذکر بود

در پاسخ به این پرسش که بیماری کرونا چقدر توانست بر تعطیلی واحدهای تولیدی تأثیر بگذارد، گفت: تبعات بیماری کرونا بسیار گسترده است و همه صنعت کشور را با مشکلاتی مواجه کرد بایستی این را بدانیم که این بیماری جهانی بود و همه صنعت جهان را با مشکلاتی مواجه کرد.

مصطفی‌زاده در پایان، بیان کرد: ما بایستی عملکرد دیگر دولت‌های جهان را درخصوص بیماری کرونا رصد کنیم و در اینصورت به نقطه ضعف‌های خود دست پیدا کنیم و در راستای رفع نقطه ضعف‌ها تلاش کنیم. این را بدانیم که این بیماری یک تذکر بود و با شناسایی نقطه ضعف‌های موجود آمادگی خود را در برابر مشکلات بالا ببریم.

خبرنگار: سجاد صفری

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها