|
کدخبر: 313976

کالاهای اساسی/قیمت کالا/تبلیغات

تبلیغ این کالاها در صدا و سیما ممنوع است

انواع سس سالاد و مایونز و انواع فراورده‌های سرخ شده بر پایه سیب زمینی و غلات، چیبس و انواع سوسیس و کالباس و نوشابه‌های گازدار و انوع ساندویچ و پیتزای دارای سوسیس و کالباس و روغن‌های نیمه جامد و نوشابه‌های انرژی زا و نوشیدنی طعم‌دار و... و برخی از موارد که صدا وسیما در حال تبلیغ آن است دارای ممنوعیت هستند.

اصناف تبلیغ این کالاها در صدا و سیما ممنوع است

وی با اشاره به قانون کالاهای آسیب رسان به سلامت گفت: در اجرای ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و بند ج ماده ۷ قانون دایمی برنامه‌های توسعه در خصوص قانون منع تبلیغات کالاهای آسیب رسان به سلامت و داروهایی با احتمال سو مصرف را داریم. قانونی است که فهرستی از کالاهای آسیب رسان در آن تهیه شده و به بخش‌های مختلف سازمان‌های دولتی و غیردولتی ابلاغ شده است. به طور خاص به صدا و سیما از طریق وزارت بهداشت ابلاغ شده که از تبلیغ این کالاها خودداری کند و ما نیز آنرا به صدا و سیما ابلاغ و تاکید کردیم از تبلیغات این کالاها جلوگیری کند.

وی افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی موظف به نظارت هستند. این ‌کالاها ممنوعیت تبلیغ از رسانه‌های همگانی و همچنین صدا و سیما را دارد. بطور خاص انواع سس سالاد و مایونز و انواع فراورده‌های سرخ شده بر پایه سیب زمینی و غلات، چیبس و انواع سوسیس و کالباس و نوشابه‌های گازدار و انوع ساندویچ و پیتزای دارای سوسیس و کالباس و روغن‌های نیمه جامد و نوشابه‌های انرژی زا و نوشیدنی طعم‌دار و... و برخی از موارد که صدا وسیما در حال تبلیغ آن است دارای ممنوعیت هستند و باید دانشگاه‌های علوم پزشکی و شهید بهشتی و تهران و ایران آنرا رصد کنند و مرتکب ترک فعل نشوند. نیاز است صدا و سیما بر بخش اداره بازرگانی‌اش نظارت داشته باشد تا این مباحث مطرح نشود. تذکر لازم را به سازمان‌های مربوطه نیز دادیم.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها