|
کدخبر: 311797

آخرین آمار گمرک از واردات / کالاهای برتر کدامند؟

در ۷ ماهه سال جاری ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار وارد کشور شده است که از حیث ارزش ۵ درصد کاهش داشته است.

تجارت آخرین آمار گمرک از واردات / کالاهای برتر کدامند؟

طبق اعلام گمرک جمهوری اسلامی ذرت با ۲ میلیارد دلار، روغن‌های خوراکی نیمه جامد و مایع خام با یک میلیارد و ۸۰۷ میلیون دلار، انواع دانه‌های روغنی با یک میلیارد و ۳۵۹ میلیون دلار، برنج با ۸۱۶ میلیون دلار و گندم با ۶۶۴ میلیون دلار ۵ قلم اول کالاهای اساسی وارداتی به کشور در ۷ ماهه امسال بودند.

بر اساس این گزارش، در بین ۵ قلم اول کالاهای اساسی وارداتی،از جمله ذرت، روغن‌های خوراکی نیمه جامد، مایع و خام و انواع دانه‌های روغنی به ترتیب ۳۱، ۳۲ و ۳ درصد افزایش و برنج و گندم به ترتیب ۵۲.۵۹ درصد و ۴۶.۶۲ درصد کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش، در ۷ ماهه سال جاری ۴۹۶ میلیون دلار جو، ۳۵۷ میلیون دلار کود شیمیایی، ۲۴۹ میلیون دلار لاستیک سنگین، ۲۴۸ میلیون دلار کنجاله سویا و ۲۴۲ میلیون دلار شکر خام وارد کشور شده است که رتبه های ششم تا دهم را در بین کالاهای اساسی به خود اختصاص دادند.

این گزارش در خصوص بیشترین افزایش مربوط به واردات کالاهای اساسی در هفت ماهه سال جاری به لحاظ ارزش می‌افزاید: در این مدت گوشت قرمز سبک گرم، کود شیمیایی، جو، انواع بذر و روغن های خوراکی نیمه جامد، مایع و خام ۵ قلم کالایی می باشند که بیشترین افزایش در بین کالاهای اساسی وارداتی را به خود اختصاص داده اند.

بر اساس این گزارش در بین کالاهای اساسی وارداتی به کشور بیشترین کاهش در ارزش به ترتیب به واردات گوشت مرغ، چای خشک، شکر خام، برنج و گندم اختصاص داشت.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها