|
کدخبر: 310260

مصوبه عجیب مجلس / تجویز دارو شرطی شد!

نمایندگان مجلس، وزارت بهداشت را در برنامه هفتم موظف کردند که هر سه ماه یکبار یک فهرست رسمی دارویی تهیه کند تا پزشکان براساس آن لیست دارو تجویز کنند. موضوعی که شائبه بحران دارو را در آینده رقم زده است.

اصناف  مصوبه عجیب مجلس / تجویز دارو شرطی شد!

صبح امروز سه شنبه نمایندگان مجلس در ادامه بررسی لایحه برنامه هفتم، بند الحاقی ۲ ماده ۷۱ را تصویب شد. براساس این بند مصوبه، فهرست رسمی دارویی ایران براساس نظام دارویی ملی کشور (طرح ژنریک) توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حداکثر هر سه ماه یکبار تدوین و منتشر می‌شود.

تجویز داروهای خارج از فهرست یادشده، تخلف محسوب می‌شود و متخلف با توجه به شدت عمل ارتکابی و تعدد و تکرار آن، حسب مورد به مجازات‌های مندرج در تبصره ۱ ماده ۲۸ قانون سازمان نظام پزشکی مصوب ۱۳۸۳/۱/۲۵ محکوم می‌شود.

درضمن آیین‌نامه اجرائی این بند ظرف شش ماه از لازم‌الاجرا شدن این قانون توسط سازمان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

در این جلسه نمایندگان بند الحاقی ۳ برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد. در این بند آمده است: «به منظور تحقق سیاست‌های کلی سلامت و ایمنی محصولات سلامت محور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است با هماهنگی وزارت جهادکشاورزی و سایر دستگاه‌های مرتبط، نظارت بر فراورده‌های غذایی تراریخته را در چهارچوب قوانین و مقررات داخلی و با رعایت مقررات بین‌المللی انجام دهد. کلیه واردکنندگان و تولیدکنندگان که از مواد اولیه تراریخته استفاده می کنند، مکلف به درج برچسب تراریخته بر روی محصول هستند.»

 

 

منبع: اکوایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها