|
کدخبر: 297415 نعیمه صفری تبار

اختصاصی گسترش نیوز؛

از جمع کردن تا پهن کردن وسیله خانه / اثاث کشی چقدر آب می خورد؟

اثاث کشی یکی از سخت‌ترین کارها در جابجایی خانه است. جمع کردن و پهن کردن وسیله به غیر از زحمت فراوانی که دارد هزینه زیادی هم متحمل می‌کند.

اصناف از جمع کردن تا پهن کردن وسیله خانه / اثاث کشی چقدر آب می خورد؟

اثاث کشی یکی از سخت‌ترین کارها در جابجایی خانه است. بسیاری از افراد مجبور به تغییر دائمی خانه خود هستند. یکی از دغدغه مستاجران جابجایی است. کسانی که هر سال مجبور به تغییر محل سکونت خود هستند علاوه بر زحمت و دردسر باید بخشی از پول خود را هزینه کامیون ، کارگر و خرید لوازم اثاث کشی خرج کنند که در اکثر مواقع هم بسیاری از لوازم خانگی آن‌ها دچار ضربه می‌شود که از این طریق هم به ضرر مستاجران است. همین دلیل باعث شده بسیاری از مستاجران با حساب سرانگشتی برای اثاث کشی ترجیح می‌دهند هرطور شده خانه خود را تمدید کنند.

هزینه لوازم اسباب کشی شرکت ها غیر منطقی است

در بحث قیمت کارگر حمل اثاثیه منزل، اگر به ‌غیر از کمک در جابه‌جایی اسباب و اثاثیه نیاز به همراهی کارگر در بسته‌ بندی و کارتن‌ کردن وسایل داشتید نیز بسته به اینکه مبل یا یخچال یا لوازم کوچک‌تر منزل است، قیمت اجرت مربوط به کار متفاوت است.

هزینه اثاث کشی منزل شامل قیمت باربری و هزینه کارگر اسباب ‌کشی می‌‌شود که تعیین مبلغ نهایی هرکدام از این‌ خدمات هم  به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. در کنار این دو به تازگی تبلیغ هایی را شاهد هستیم دال بر اینکه اثاث کشی خود را به ما بسپارید و یا از جمع کردن تا پهن کردن وسیله خانه تان با ما! شرکت هایی هستند که علاوه بر باربری و کارگر، نیرو برای جمع کردن وسیله هم به خانه شما می فرستند که به قول خودشان هزینه پک که شامل سلفن، چسب و ضربه گیر است را به حساب شما اضافه می کنند که ما هرطور که حساب کردیم قیمت این موارد ۲ میلیون ۵۰۰ هزار تومان آب نمی‌خورد.

کارگر ساعتی چند؟

در گذشته قیمت کارگر به صورت روز مزد بود و نرخ از اول کار بیان می‌شد اما اخیرا به اینصورت نیست و کارگران به صورت ساعتی حق الزحمه خود را دریافت می‌کنند. در بیشتر مواقع دیده می‌شود که برای اضافه شدن ساعت کارگران خود را به بازی می‌گیرند و وقت خود را به بطالت می‌گذرانند تا ساعت بیشتری را بگذرانند. البته که برای همه این موضوع صدق نمی‌کند. اما در حال حاضر کارگر برای حمل بار ساعتی ۱۶۰ هزار تومان قیمت دارد.

حواستان هم باشد که تعرفه اثاث کشی منزل تنها در اجرت و دستمزد هزینه کارگر حمل اثاثیه منزل خلاصه نمی‌ شود و هزینه‌ های مربوط به ماشین باربری اعم از نیسان و خاور هم بخشی از هزینه‌ های مربوطه هستند. هزینه کامیون در موسسات اتوبار از ۸۰۰ هزار تومان آغاز می شود.

 از طرفی قیمت جابجایی برخی لوازم خانه مانند ساید بای ساید، میز بیلیارد، پیانو و موارد اینچنینی به صورت مجزا محاسبه می شود. به طور کلی در تعیین و تخمین دستمزد کارگر حمل اثاثیه فاکتورهای مختلفی مثل میزان ساعت کار و تعداد طبقات ساختمانی که اسباب ‌و اثاثیه باید به آن منتقل یا از آن در ماشین حمل بار جاسازی شوند، دخیل است. جدای از این ‌ها میزان سنگینی و به ‌اصطلاح چغر بودن وسایل برای جابه‌جایی و حتی نوع پله ‌های ساختمانی که قرار است اثاثیه از آن خارج یا به آن وارد شوند هم در تعیین قیمت اثاث کشی منزل تاثیرگذار خواهد بود. مثلا ساختمان‌ های قدیمی ‌تر معمولا پله‌های نامناسب دارند که فاصله بین آن‌ ها زیاد است و بلند هستند و قطعا رفت ‌و آمد روی آن‌ ها سخت است، آن ‌هم وقتی یک وسیله سنگین خانه دستت باشد.

برخی از موسسات جابه جایی بار هزینه خاور و کارگر را به در پکیجی ۳ ساعته ۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان برآورد کرده اند و بیش از ۳ ساعت به طور دیگر حساب می شود که در بیشتر اسباب کشی ها کار به بیش از ۳ ساعت افزایش پیدا می کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها