|
کدخبر: 289699 نعیمه صفری تبار

اختصاصی گسترش نیوز؛

گل آرایی سنگ قبر رسمی عجیب / قیمت تاج گل ترحیم چند؟

در این گزارش به بررسی قیمت عجیب گل آرایی سنگ قبر ها و هزینه تاج گل مراسم ترحیم پرداخته شده است.

اصناف گل آرایی سنگ قبر رسمی عجیب  / قیمت تاج گل ترحیم چند؟

 سالیان سال است که در مجالس ترحیم انواع و اقسام تاج گل و دست گل وجود دارد. از گذشته رسم بر این بود که در هنگام فوت عزیزان و  آشنایان تاج گلی به رسم ادب برای بازماندگان ارسال می شود. رسمی که نه تنها در ایران بلکه تقریبا در کل دنیا استفاده می شود اما گاهی این رسم که برای آرامش دل بازماندگان است، با چشم و هم چشمی انجام می شود. یادبود و ترحیم، از تاج‌های گل مجللی برای ابراز همدردی با بازماندگان و تلطیف فضای برگذرای مراسم، استفاده می‌شود اما بیشتر سالن یا مسجد را شبیه مجالس عروسی می‌کند.

این روزها از شنیدن قیمت خیلی چیزها دیگر تعجب نمی کنیم و چشمانمان گرد نمی شود اما برخی قیمت های تاج گل‌ها برای مراسم ختم هوش از سرمان برد که چرا باید برای گلی که نهایت استفاده آن یک هفته است، ۱۵ میلیون تومان هزینه کرد. به نظر می رسد این رسم ها دیگر برای تسکین درد نیست و بیشتر تقابل افراد با هم بر سر پول بیشتر است که از سمت برخی لاکچری ها شدت دارد.

با جستجویی در سایت های فروش گل و تاج گل به قیمت های عجیبی رو به رو شدیم. در یکی از این آگهی ها تاج گل ترحیم شیک در یکی از معروف ترین گل فروشی ها ۱۵ میلیون و پنجاه هزار تومان قیمت گذاشته شده است.

گل-شیک

با گشتن بیشتر در این سایت ها با تاج گل های ارزان تر هم مواجه شدیم. تاج گل ۲ طبقه با گل های گلایل پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برای خریدار آن هزینه بر می دارد. تاج گل ترحیم کوچکتر هم وجود دارد که حداقل قیمت آن یک میلیون چهارصد هزار تومان است.

گل-ترحیم

اگر وسعتان کمتر است و نمیخواهید میلیونی برای مراسم ختم اقوام هزینه کنید گل فروشان به شما پیشنهاد باکس گل و دست گل را می‌دهند که البته قیمت آن ها هم خیلی پایین نیست. به عنوان مثال باکس گل ترحیم با گل های داوودی، رز هلندی و میخک ۸۷۰ هزار تومان قیمت دارد.

باکس-گل-ترحیم

رسمی جدید و عجیب

در گذشته گل آرایی تنها مخصوص مراسمات عروسی و شادی بود اما اخیرا این رسم به ختم‌ها و مراسم ترحیم هم راه باز کرده است. گل آرایی سنگ قبر یکی دیگر از ترفند‌های گل فروشان برای جذب مشتری است. مراسم سوم، هفتم، چهلم و سال این گل فروشان سفارش قبول می‌کنند تا سنگ قبر را بیارآیند. اتفاقی عجیب و خوش بو که برای صاحب عزا خرج باز می کند؛ با این بهانه که چون برای صاحبان عزا گل ۱۵ میلیونی تدارک میبینند خود صاحب عزا هم باید هزینه ای برای گل آرایی انجام دهد.

در یکی از این تبلیغات گل آرایی سنگ قبر ۲ میلیون و پنجاه هزار تومان هزینه دارد که سنگ قبر ۱۸۰ در ۶۰ سانتیمتری را به گل می آرایند.     

گل-سنگ-قبر

در برخی سایت ها هم گل آرایی سر مزار را با گل مصنوعی انجام می دهند تا بیشتر و با دوام‌تر است. در آگهی آن آمده این گل ها تا ۱ سال بر سرگ قبر فیکس می شود و قطعا هزینه کمتری هم نسبت به گل طبیعی دارد که عمر آن ۳ یا ۴ روز است.

گل های مصنوعی

با کمی تامل پی به آن می بریم که در وضعیت موجود اقتصادی این‌چنین هزینه‌ها کمی به دور از انصاف است و حداقل با نصف قیمت آن می‌توان برای آرامش روح متوفی کارهای متفاوتی کرد. چند سالی است که موسسات خیره دست به کار جالبی زدند. آنها تاج گل های مصنوعی درست کرده و به سفارش افراد به مراسمات ترحیم ارسال می کنند و پول گرفته شده برای این گل ها را هزینه افراد نیازمند می‌کنند. تاج گل خیریه‌ها با این که از گل مصنوعی تهیه می شود، اما شبیه گل های طبیعی است و همان جلوه و زیبایی را دارد.

این کار در کنار این موضوع که هزینه کمتری دارد و از بین نمی رود دارای ارزش معنوی بیشتری هم است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها