|
کدخبر: 289395 نعیمه صفری تبار

گفتگوی گسترش نیوز با رئیس اتحادیه تهیه و توزیع کنندگان بلور و چینی؛

تیر خلاص قیمت دلار به صنعت بلور

غلامرضا صفرنژاد گفت: به برکت تحریم صنف تهیه و توزیع کنندگان بلور و چینی به سرعت رشد کرد. چینی و کریستال‌هایی در این زمان تولید شد که با استانداردهای بالای جهانی مطابقت دارد. ما از مردم تقاضا داریم تا کالای ایرانی را انتخاب کنند.

اصناف تیر خلاص قیمت دلار به صنعت بلور

بلور، کریستال و چینی عضو جدانشدنی خانه‌های ایرانیان است. بسیاری از زنان ایرانی علاقه زیادی به لوازم و دکوری خانه دارند که بیشتر این دکوری‌ها کریستال‌های گران قیمت خارجی هستند. بیشترین قشری که به سمت خرید بلور و کریستال می‌روند نوعروسان هستند. تا چند سال گذشته برندهای خارجی راهی خانه‌ها می‌شدند و چینی‌های ایرانی جایی در خانه نوعروسان افاده‌ای نداشت اما اخیرا تولید کنندگان ایرانی با طراحی های زیبا و با کیفیت نظر افراد را برای خرید کالای ایرانی جلب کردند.

چینی‌های ایرانی که در بازار شوش مشاهده می‌شود دست کمی از برند خارجی همان مدل ندارد بلکه بهتر هم است. به گفته برخی تولیدکنندگان حتی برخی از جنس هایی که با نام خارجی در بازار به فروش می‌رسد هم تولید داخل هستند و تنها برچسب آن ها خارجی است؛ زیرا برخی افراد را هرچقدر هم که از کیفیت محصول راضی کنی بازهم چشمش به دنبال برند آن است و خارجی را ترجیح می‌دهد.

گسترش‌نیوز پیرامون مشکلات صنف بلور و چینی با غلامرضا صفرنژاد، رئیس اتحادیه تهیه و توزیع کنندگان بلور و چینی تهران به گفتگو پرداخته است. با ما همراه باشید.

غلامرضا صفرنژاد، رئیس اتحادیه تهیه و توزیع کنندگان بلور و چینی تهران گفت: با گران شدن دلار و عدم تامین کالا از جانب تولیدکنندکان چینی صنف ما کمی با مشکل روبه رو شد. تغییر نرخ ارز صنف توزیع کنندگان بلور و چینی را چالش فراوان همراه کرده است.

غلامرضا-صفرنژاد

وی ادامه داد: تقاضا نسبت به گذشته کاهش داشته است. عمده محصولات صنف ما جهیزیه نوعروسان است که با قیمت های موجود، آن ها هم به سختی کالای خود را فراهم می کنند.

صفرنژاد در رابطه با کالای ایرانی خاطرنشان کرد: ما از مردم تقاضا داریم تا کالای ایرانی را انتخاب کنند. در دهه اخیر تولیدکنندگان ایرانی بسیار زحمت کشیدند و کالاهای با کیفیت را تولید کردند. بسیاری از جنس‌هایی که به نام خارجی در بازار خریداری می‌شود ساخت ایران است. از تولیدکنندگان هم خواهش داریم در عرضه جنس ها تقلب نکنند و با نام ایرانی جنس خود را به فروش برسانند.

وی افزود: متاسفانه وزرات صمت با اصناف همراه نیست؛ زمانی که با اصناف همراه شد هم تولید ملی افزایش می یابد و هم بازار کنترل می شود.

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع کنندگان بلور و چینی تهران در رابطه با چالش های سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: سالی که گذشت، سال بسیار سختی بود. بازار شیشه و بلور به دلیل تغییرات نرخ دلار و عدم واردات، وضعیت جالبی ندارد و امسال رونق خاصی نداشت، به همین دلیل می توان گفت این بازار در آستانه شکستن است. افزایش نرخ ارز موجب افزایش نرخ چشمگیر کالای چینی و بلور شده و این امر کاهش قدرت خرید مصرف کننده را به دنبال داشته است. در ۲ سال اخیر به دلیل بی ثباتی نرخ ارز با توجه به اینکه بخش زیادی از کالاها وارد نشده، صنف تولیدکنندگان چینی و بلور به قابلیت بالایی برای تولید دست یافتند.

صفرنژاد پیرامون تاثیر تحریم‌ها بر این صنف تصریح کرد: به برکت تحریم صنف تهیه و توزیع کنندگان بلور و چینی به سرعت رشد کرد. چینی و کریستال‌هایی در این زمان تولید شد که با استانداردهای بالای جهانی مطابقت دارد. ما به کالای ایرانی خود افتخار می‌کنیم و از تولیدکنندگان توقع همراهی داریم. تقاضا داریم مردم هم طلب جنس ایرانی از فروشندگان داشته باشند.

وی در پایان بیان کرد: اتحادیه هیچگونه نظارت یا دخالتی در قیمت‎‎گذاری چینی و بلور تولید شده ندارد؛ زیرا اینگونه کالاها مشمول قیمت گذاری دستوری نمی‌شود. از طرف دیگر این صنف تنها توزیع کننده و پشتیبان تولیدکننده داخلی است که متاسفانه بیشترین آسیب را به خاطر نوسانات قیمت ارز در بازار شیشه و بلور می‌بیند. حال اگر کارخانه‌ها مشکلاتی برای تهیه ارز یا تهیه مواد اولیه مصرفی و یا مسائل دیگر دارند، دولت باید رسیدگی و کمک کند تا مشکلات تولیدکننده داخلی و به دنبال آن توزیع‎کننده و در نهایت مصرف کننده، حل شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها