|
کدخبر: 287921 نعیمه صفری تبار

گفتگوی گسترش نیوز با رئیس اتحادیه بارفروشان تهران؛

وعده ارزانی میوه در شب عید / باران خیار را گران کرد!

مصطفی دارایی نژاد گفت: در قانون باید تنها به یک نهاد پسماند پرداخت شود اما در حال حاضر شهرداری به ۲ صورت از اتحادیه بارفروشان پسماند را دریافت می‌کند. اتحادیه بارفروشان از ۱۵ اسفند قیمت میوه را ۱۵ درصد زیر قیمت کشور توزیع خواهد کرد.

اصناف وعده ارزانی میوه در شب عید / باران خیار را گران کرد!

مسئله مربوط به پسماند شهرداری و پسماندهای خانگی همیشه موضوع ﭘﯿﭽﯿﺪه ای در ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺷﻬرﻫﺎ ﺑﻮده‌ اﺳﺖ. ﺑﻪ ﻋﻠﺖ وجود مواد متفاوت از جمله (ﺷﯿﺸﻪ، ﻓﻠﺰ، ﮐﺎﻏﺬ، ﭘﻼﺳﺘﯿﮏ، ﻣﻮاد آﻟﯽ و …) در این پسماندها و اﺧﺘﻼط ﮐﺎﻣﻞ اﯾﻦ ﻣﻮاد با یکدیگر همواره ﻣﺸﮑﻼت ﻣﺘﻌﺪدی به وجود می‌آید. اتحادیه بارفروشان در این موضوع با شهرداری به مشکل خورده است. گسترش نیوز پیرامون موضوع پسماند و میوه شب عید با مصطفی دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان تهران به گفتگو پراخته است. با ما همراه باشید.

مصطفی دارایی‌نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان تهران پیرامون پسماند گفت: طبق قانون ما باید فقط یکجا پسماند بدهیم اما در حال حاضر شهرداری منطقه ۱۹ و سازمان میادین از اتحادیه بارفروشان که هر ۲ زیر نظر شهرداری تهران هستند، پسماند می‌گیرند. شهرداری منطقه ۱۹ تنها مبلغ را می‌گیرد اما کاری در این حوزه انجام نمی دهد. ما اعتراض خود را به شورای شهر ابلاغ کردیم و مصوبه از این شورا گرفتیم تا تنها یکجا پسماند پرداخت کنیم اما شهرداری تمکین نمی‌کند. سازمان میادین نام پسماند را در فیش‌ها به اسم خدمات تغییر داده که این عمل غیر کارشناسی و غیر قانونی است.

مصطفی-دارایی-نژاد

زمین های بی مالک سنددار

وی ادامه داد: زمین‌های ما متعلق به شهرداری است که بنیاد شهید روی آن دست گذاشته است، یعنی شهرداری مال غیر را به فروش گذاشته است. ما از شهرداری سند داریم اما بنیاد شهید اظهار دارد که بخشی از زمین ها متعلق به این ارگان است. در حال حاضر برای بیش از ۲۰۰ مالک ما اخطار خلع ید آمده است که بعد از جلسه های متعدد قرار است. آقای زاکانی مشکل را حل کند که فعلاً به نتیجه نرسیده است. این مشکل چالش بزرگ برای صنف ما است که امیدواریم حل شود. ما در حال حاضر تنها سرقفلی داریم و ملکیتی وجود ندارد؛ خواسته ما این است ملکیت این زمین ها را با قیمت روز به ما بفروشند. ما ۱۳۶۰ حجره داریم که همه آن را حاضر هستیم از شهرداری با قیمت کارشناسی روز خریداری کنیم.

دارایی نژاد در رابطه با دخالت غرفه های شهرداری در فروش بار، خاطر نشان کرد: شهرداری در حال حاضر ۵ تا ۶ هزار تن از میوه های خود را از غرفه‌های میادین تره‌بار عمده فروش می برند که ما با آن‌ها مشکلی نداریم و به آن‌ها جنس می فروشیم.

میوه‌های ارزان راهی بازار می شوند

وی پیرامون میوه های شب عید افزود: اتحادیه بارفروشان از تاریخ ۱۵ اسفند روزانه ۱۰ تا ۱۵ تن عرضه پرتقال و سیب را برنامه ریزی کرده است که آن را توسط کشاورزان ذخیره و آماده شده است. عید امسال با ماه رمضان متقارن شده است که برنامه ای داریم تا مردم با چالش روبرو نشوند. اتحادیه بارفروشان از ۱۵ اسفند قیمت میوه را ۱۵ درصد زیر قیمت کشور توزیع خواهد کرد.

رئیس اتحادیه بارفروشان با اعلام قیمت میوه‌ها گفت: با توجه به شرایط جوی، قیمت میوه نسبت به هفته‌های گذشته نوسانی نداشته است. قیمت هر کیلو پرتقال شمال را ۱۰ تا ۱۷ هزار تومان اعلام کرد؛ نرخ کنونی پرتقال جنوب را ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان، سیب ۱۵ تا ۳۰ هزارتومان، کیوی ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان، نارنگی پاکستانی ۲۵ تا ۳۵ هزارتومان، نارنگی انشو ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان، نارنگی بندری ۲۰ تا ۵۰ هزارتومان، خیار ۱۸ تا ۲۷ هزار تومان، لیموشیرین ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان، انار ساوه ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان و انار شیراز ۲۵ تا ۵۰ هزار تومان است. همچنین قیمت هر کیلو موز اکوادور را ۶۷ هزار تومان و موز هندی ۵۲ هزار تومان اعلام کرد.

دارایی نژاد در پایان بیان کرد: اخیراً با توجه به باران و سرمای هوا قیمت خیار بالا رفت و دچار نوسان شد پیش‌بینی می‌شود با مساعد شدن هوا قیمت خیار ۱۰ درصد کاهش یابد. با توجه به شرایط مساعد تولید و ذخیره سازی پیش‌بینی می‌شود که قیمت سایر میوه‌ها نوسانی نداشته باشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها