|
کدخبر: 283140 نعیمه صفری تبار

اختصاصی گسترش نیوز؛

میوه های میلیونی برای افراد خاص

لاکچری بازی از خانه و ماشین راه خود را به بازار میوه باز کرده است. چند سالی است که در مغازه های میوه فروشی بالای شهر و بازارچه تجریش چشممان به میوه هایی می‌خورد که از قبل آن‌ها را ندیده و اسم آن را نشنیده‌ایم و جالب تر از آن این است که فروشندگان هم به سختی نام آن ها می‌دانند و گاهی زیرلبی بیان میکنند که نشان می‌دهد فقط جز بار فروششان است و شناختی از آن میوه ندارند.

اصناف میوه های میلیونی برای افراد خاص

در حالی برای تعدادی از افراد زیر سقف همین شهر، خرید یک کیلو پیاز هم به سختی همراه است که برخی به راحتی میوه خوری خود را با میوه های میلیونی تزیین می کنند. بیشتر این میوه‌ها جز میوه‌های استوایی به حساب می‌آیند و قیمت‌ آن‌ها بسیار عجیب و بالا است. تعیین نرخ این میوه‌ها مشخص نیست و هر مغازه ای قیمتی متفاوت برای آن‌ها بیان می‌کنند.

رامبویان، فیسالیس، بلوبری، دراگون فروت، رزبری‌ها‌، کیوانا تعدادی از این میوه‌ها هستند که در بازار به چشم می‌خورند و افراد را وسوسه برای خرید می کنند. البته قشر محدودی از جامعه از پس خرید این میوه ها بر می‌آیند.

گیلاس زمینی در بازار

میوه فیسالیس ظاهر بسیار زیبا و عجیبی دارد. فیسالیس را بنام گیلاس زمینی نیز می‌نامند. این میوه پوسته‌ا‌ی نازک به رنگ نارنجی خوش رنگی دارد که آن را همانند فانوسی کوچک بر روی درخت نشان می‌دهد. طعم میوه فیسالیس چیزی شبیه به طعم توت فرنگی، گیلاس و آناناس است. بعد از برداشتن پوسته با یک میوه‌ی کروی زیبا شبیه به گیلاسِ نارنجی رو به‌ رو می‌شوید برخی بومی‌ها این میوه را به صورت پخته شده و برای تهیه شیرینی استفاده می‌کنند. قیمت این میوه در بسته بندی ۱۰۰ گرمی ۳۰ هزار و نهصد تومان است که در سایت اینترنتی به فروش می رسد.

فیسالیس -استوایی

کیوانا میوه ای مریخی

میوه کیوانا یک میوه‌ی استوایی بسیار عجیب و غریب است که گویا از مریخ به زمین آمده است. پوسته‌ای شبیه به خربزه و گوشته‌ای شبیه به خیار دارد، به همین خاطر بنام خربزه شاخدار و خیار آفریقایی معروف است. برای خوردن این گیاه باید حواستان را جمع کنید چون ۲ گونه‌ی سمی و غیر سمی دارد. سمی به رنگ سبز رنگ و غیر سمی نارنجی است. میوه کیوانا یا خیار آفریقایی، شما با طعمش شگفت زده خواهد کرد. فکرش را بکنید، خیاری که طعم موز می‌دهد! کیوانای رسیده طعم موز و کیوانای نارس به طعم خیار نزدیک است. هر عدد این میوه ۶۰ هزار تومان است که ۱ کیلوی آن قیمت زیادی را در بر می‌گیرد.

کیوانا-استوایی

نیم کیلو رامبوتان بیش از یک میلیون تومان!

میوه رامبوتان یکی نمونه‌ی عجیب و غریب دیگر از میوه‌های استوایی است. میوه رامبوتان با پوسته قرمز و مژک‌های نرم و تقریبا بلند اطراف آن، شبیه به یک توپک کاموایی است. اندازه رامبوتان در حد و اندازه آلو است و زیر پوست قرمز آن‌ها میوه‌ای نرم، شفاف و ژله‌ای شبیه به انگور است. در وسط گوشته‌ی این میوه دقیقا مشابه انگور، دانه‌ای قهوه‌ای رنگ اما غیر خوراکی وجود دارد. طعم این میوه، شیرین، کمی گس با ته مزه‌ی توت فرنگی است. این میوه جز گران ترین میوه های استوایی است میوه که فروش ۲۰۰ گرم آن ۵۳۰ هزار تومان است.

میوه-رامبوتان

پودر میوه خشک آکای بری چند؟

میوه آکای بری یا آکایی یکی از اعضای خانواده‌ی دوست‌داشتنی توت‌ها است. آکای بری شبیه به بلوبری، کوچک و به رنگ بنفش است. این میوه همانند سایر توت‌ها سرشار از خواص عالی برای سلامتی است. میوه آکایی از آنجایی‌ که آسیب‌پذیر است بعد از برداشت منجمد شده و در بسته‌بندی‌های پلاستیکی توزیع می‌شود. فقط اگر می‌خواهید از طعم تازه این میوه لذت ببرید بهتر است که نهایتا بعد از ۲۴ ساعت خورده شوند. در کشورهای استوایی، معمولا میوه آکای بری بصورت پوره شده، در کنار ماهی سرو می‌شود. طعم این میوه، شبیه به سایر توت‌ها، یک طعم خنثی است. یک طعمی بین گسی توت سیاه نارس و شکلات تلخ. پودر میوه خشک آکای بری بری نو ۵۰ گرم، ۱۹۰٫۰۰۰ تومان قیمت دارد.

میوه-آکایی

کلام آخر

در خانه هایی این میوه ها به چشم میخورد که جز افراد خاص در محله‌های خاص هستند و یک ظرف میوه برای آن ها میلیونی هزینه دارد. میوه‌هایی که به علت گران بودن آن افرادی هستند که حتی فرصت یک بار چشیدن طعم آن را هم ندارند.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها