|
کدخبر: 287286

افزایش طرح خرید آنلاین در میادین میوه و تره بار

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: تا ۶ ماه آینده می‌توانیم طرح فروش آنلاین را به مناطق دیگر نیز گسترش دهیم.

ایوب فصاحت، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهر تهران اظهار کرد: با توجه به درخواست‌های شهروندان تهرانی مبنی بر خرید برخط از میادین میوه و تره‌باره این موضوع در دستور کار قرار گرفت. با انجام برخی اقدامات و رفع اشکالات فنی، در نهایت نسخه آزمایشی در دو میدان میوه و تره‌بار صادقیه و جلال آل احمد به مدت ۲ ماه فعالیت می‌کند.

وی افزود: اگر توافقات لازم در این زمینه صورت بگیرد، تا ۶ ماه آینده می‌توانیم طرح فروش آنلاین را به مناطق دیگر نیز گسترش دهیم.

فصاحت بیان کرد: با توجه به ضوابط سازمان حمل و نقل شهرداری تهران تنها هزینه حمل و نقل را دریافت خواهیم کرد. این اقدام منجر به حذف واسطه‌ها و کاهش ترافیک خواهد شد. فعلا با توجه به مساحت طی شده در شعاع ۳ کیلومتری هزینه بالای ۱۵ هزار تومان ثبت نشده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهر تهران با اشاره به زمان تحویل اقلام خریداری شده از سامانه جورچین عنوان کرد: پیش‌بینی‌ها برای مدت زمان تحویل اجناس خریداری شده کمتر از ۲ ساعت است.

وی اضافه کرد: الگوی تنظیم بازار برای سامانه جورچین در نظر گرفته شده است. در این مسیر اضافه شدن نیروی انسانی به بدنه در دستور کار قرار ندارد.

فصاحت درباره نرخ اقلامی که در سامانه خرید آنلاین از میادین میوه و تره‌بار معین می‌شود اظهار کرد: نرخ کالا‌های عرضه شده در سامانه بر مبنای نرخنامه مصوب سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار خواهد بود. همچنین با حذف واسطه‌ها هزینه‌ای بابت خرید از جورچین، جز هزینه حمل و نقل دریافت نخواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهر تهران در خصوص مزیت‌های استفاده از این سامانه گفت: با خرید آنلاین علاوه و حذف واسطه‌ها و تنظیم بازار با نرخ‌های مصوب، کاهش ترافیک و تردد را خواهیم داشت. در همین راستا می‌توانیم از نیاز‌های شهروندان برای تهیه اقلام اساسی و مورد نیاز آن‌ها مطلع شویم.

فصاحت در پایان تصریح کرد: گسترش این طرح مانند طرح‌های دیگر با سازوکار‌های تازه ادامه خواهد داشت. قرار است در این راستا ۸ میدان به مجموعه میادین میوه و تره‌بار پایتخت اضافه شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر