|
کدخبر: 283534

آب پاکی روی دست آیفون بازان / فعلا منتظر ریجستری این گوشی نباشید

در حالی که ماه‌هاست صدور مجوز برای از سرگیری واردات تجاری آی‌فون در هاله‌ای از ابهام است، دیروز سخنگوی وزارت صمت سرانجام آب پاکی را روی دست مردم ریخت و اعلام کرد که گشایشی در مسیر ورود تجاری این گوشی‌ها به کشور ایجاد نخواهد شد.

اصناف آب پاکی روی دست آیفون بازان / فعلا منتظر ریجستری این گوشی نباشید

همزمان به نظر می‌رسد این وزارتخانه و نهادهای زیرمجموعه آن عزمی برای فراهم کردن امکان رجیستر شدن آی‌فون‌های سری ۱۴ که در سه ماه اخیر از طریق مسافری یا قاچاق وارد کشور شده‌اند، ندارند.

تاثیر همین محدودیت به ظاهر بی‌اهمیت بر بازار موبایل کشور آن شده که حالا قیمت مدل‌های مختلف آی‌فون ۱۳ که آخرین نسخه قابل رجیستر شدن از گوشی‌های اپل در بازار ایران است، تا حدود ۱۰۰ میلیون تومان برسد. این درحالی است که قیمت واقعی این گوشی حتی با احتساب قیمت روز دلار، نصف این مبلغ است.

حتی با وجود همین قیمت دوبرابری نیز بسیاری از فروشندگان حاضر به عرضه آی‌فون‌های خرید قبل خود نیستند و ترجیح می‌دهند بیشترین سود ممکن را از همین تعداد محدودی ببرند که در انبارشان موجود دارند.

منبع: خبر آنلاین
  • امیر ارسالی در

    به نظر من باید مالیات پنجاه درصدی از خری داران ایفون بگیرند وهرگز دلار به این گوش یها برای ورود داده نشود در حالی که مردم با این مشقت زندگی میکنند چند نفر مرفهین بی درد دلارهای این مملکت را فدای خوش گذر انی وعیش ونوش میکنند بایستی انقدر مالیات چه از خودروهای خارجی وچه از گوشیهای ایف ون بگیرند که کسی فکر خرید اینها رانکند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها