|
کدخبر: 274999

چاپ فوری خود را به چاپ تهران بسپارید

برای چاپ فوری می توان از روش های مختلف اعم از چاپ دیجیتال، جوهرافشان، حرارتی، الکتروفتوگرافی و ... استفاده کرد.

چاپ فوری شرایط مساعدی را برای مشتریان فراهم می کند تا کار مد نظر خود اعم از چاپ بروشور، چاپ کاتالوگ و ... را در کوتاهترین زمان ممکن تحویل بگیرند. بیشتر افراد چاپ سریع را با نام های چاپ دیجیتال و  چاپ خشک نیز می شناسند. هدف از ایجاد چاپ سریع این است که شما بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن به محصولات چاپی خود با حفظ کیفیت دسترسی پیدا کنید. در واقع برای دستیابی به این هدف، از دستگاه های نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک استفاده می شود. تهران پرینت با در اختیار داشتن جدیدترین دستگاه های چاپ تلاش می کند تا چاپ سریع محصولات مورد نیاز شما را با کیفیت بالا و در زمان کوتاهی تحویل دهد.

شرایط چاپ فوری در چاپخانه ها

مشتریانی که به چاپخانه مراجعه می کنند گاهی نیاز به تولید یک محصول خاص در مدت زمان کوتاهی دارند. چاپ فوری ابزار مورد نیاز برای چاپخانه هایی است که محصولات خود اعم از چاپ سربرگ، چاپ لیبل و ... را به سرعت در اختیار مشتریان قرار می دهند. بسیاری از چاپخانه ها با در اختیار داشتن ماشین آلات تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک قادر هستند این نوع از محصولات را با کیفیت تضمین شده و در مدت کوتاهی تولید کنند. تهران پرینت با در اختیار داشتن ابزار و امکانات بروز چاپ همچنین نیروی متخصص و با تجربه در این زمینه سعی می کند محصولات مورد نیاز مشتریان را طبق زمان وعده داده شده و با کیفیت بالا ارائه دهد. یکی از نکاتی که در چاپ سریع باید مد نظر چاپخانه ها قرار گیرد مدیریت پروژه و زمان می باشد. چاپخانه های چاپ سریع باید مساحت لازم برای قرار دادن دستگاه های چاپی و اپراتورهای متخصص را داشته باشند.

دستگاه چاپ دیجیتال

آشنایی با چاپ فوری

چاپ دیجیتال نوعی از چاپ فوری است که از دقت بالایی برخوردار می باشد و فاقد هرگونه خطا و اشتباه می باشد. برای کار با دستگاه های چاپ دیجیتال نیازی به اپراتور نیست. گاهی اوقات در زمان چاپ متوجه ی ایراداتی می شوید که در دستگاه های چاپ قدیمی نمی توان این ایرادات را رفع کرد اما چنان چه فرآیند چاپ با دستگاه دیجیتال انجام گیرد این ایرادات قابل رفع هستند. یکی از دلایل نام گذاری چاپ دیجیتال به چاپ سریع این است که شما به مواد زیادی برای چاپ نیاز ندارید علاوه بر این تعداد مراحل کار کمتر از سایر دستگاه های چاپ می باشد. در بسیاری از مواقع چاپ سریع شرایطی را فراهم می کند که هزینه نهایی کار به مراتبط پایین تر از سایر روش های چاپ شود. امروزه با توجه به رشد تکنولوژی شیوه های نوینی برای فرآیند چاپ سریع ابداع شده اند که در هر یک فناوری جدیدی به کار رفته است.

چاپ جوهر افشان

انواع چاپ فوری

·        چاپ فوری جوهرافشان: دستگاه جوهر افشان یکی از ابتدایی ترین روش های چاپ سریع می باشد. پرینترهای رومیزی یکی از انواع دستگاه های چاپ جوهر افشان هستند که اغلب در مصارف خانگی استفاده می شوند. در این روش، اطلاعات از طریق جوهر مخصوص به طور مستقیم به کاغذ انتقال پیدا می کند. چاپ سریع با جوهر افشان یکی از روش های رایج در صنعت چاپ می باشد.

·        چاپ فوری الکتروفتوگرافی: نوعی از چاپ دیجیتال می باشد که در آن برای چاپ اطلاعات از پودر مرکب و جوهر مایع استفاده می شود. میزان سرعت چاپ الکتروفتوگرافی بسیار بالا می باشد.

·        چاپ فوری حرارتی: این نوع از چاپ سریع به وسیله ی تابش شعاع های نوری صورت می گیرد سرعت بالایی دارد و اصولا برای چاپ عکس استفاده می شود. دستگاه فکس نیز نوعی دستگاه چاپ حرارتی و فوری می باشد. برای استفاده از دستگاه فکس باید کاغذهای حساس استفاده شود.

·        چاپ مارکر لیزری: این نوع از شیوه ی چاپ نیز در صنایع عکاسی استفاده می شود.

مزایا و معایب دستگاه چاپ دیجیتال

مزایا و معایب چاپ دیجیتال چیست؟

برخی از مزایای چاپ فوری دیجیتال عبارتند از:

1.                 در چاپ دیجیتال سرعت چاپ بسیار بالا است از این رو شما می توانید بلافاصله نسخه ی چاپی محصول خود را مشاهده کنید. بدین ترتیب مدت زمان طراحی نیز کاهش پیدا می کند.

2.                 امکان اصلاح و تغییر در هر محله ای از چاپ فوری دیجیتال وجود دارد. شما می توانید پس از پایان کار بلافاصله یک نسخه از کار را چاپ کنید و آن را بررسی کنید. بدین ترتیب چنانچه ایرادی نداشته باشد کارها را در تیراژ بالا چاپ کنید.

3.                 یکی از مزایای عمده ی چاپ فوری دیجیتال این است که شما می توانید محصول مورد نظر خود را در تیراژ کم و هزینه اندک چاپ کنید.

برخی از معایب چاپ فوری دیجیتال عبارتند از:

1.                 امکان چاپ بر روی هر جنس یا متریالی وجود ندارد.

2.                 رنگ های به کار رفته در چاپ فوری دیجیتال استاندارد هستند.

3.                 اگر قصد داشتید محصولی با ابعاد بزرگ و تعداد زیاد را چاپ کنید. چاپ دیجیتال گزینه ی مناسبی نیست.

ویژگی ها و کاربرد چاپ سریع دیجیتال چیست؟

برخی از ویژگی های چاپ فوری موجب استقبال مردم از این روش چاپی برای چاپ جعبه، چاپ ست اداری و ... شده است. این ویژگی ها عبارتند از: به دلیل افزایش سرعت در فناوری چاپ تعداد محصولات چاپی به میزان زیادی کاهش پیدا می کند. کیفیت محصولات چاپی نیز با روش چاپ دیجیتال و فوری مطلوب است. از این سبک از چاپ سریع می توان در امور مختلف  اعم از کارت ویزیت، تولید بروشور و ... استفاده کرد.

فرآیند چاپ کارت ویزیت با استفاده از فناوری چاپ سریع

بسیاری از محصولات چاپی اعم از کارت ویزیت، چاپ کاتالوگ، چاپ بروشور و ... نیاز به نوعی طراحی خاص و ویژه دارند تا بتوانند تاثیرگذار واقع شوند. گاهی اوقات بنا به دلایلی شما باید در اسرع وقت کارت ویزیت، کاتالوگ یا سایر محصولات تبلیغاتی خود را آماده کنید. بدین ترتیب به چاپ سریع نیاز پیدا می کنید. برخی از افراد تصور می کنند فرآیند تولید کارت ویزیت و سایر اقلام تبلیغاتی بسیار آسان است و فقط کافی است که اطلاعات را داخل کارت چاپ کنید. کارت را برش بزنید و روکش کنید. البته به این سبک نیز می توان محصولات تبلیغاتی چاپی را تولید کرد اما تاثیر گذار نخواهند بود. برخی از نکاتی که در تهیه محصولات تبلیغاتی باید به آن توجه کنید عبارتند از:

·        اطلاعات مهم و پر اهمیت را در محصولات تبلیغاتی انتقال دهید تا در ذهن ها باقی بماند.

·        سعی کنید از خلاقیت و هنر طراحان تهران پرینت برای یک طراحی ایده آل استفاده کنید.

·        در طراحی محصولات تبلیغاتی با چاپ فوری باید به برند شرکت توجه ویژه ای شود.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها