|
کدخبر: 274114

چه پرده نمایشی برای سینمای خانگی مناسب است؟

پرده نمایش ویدئو پروژکتور یک صفحه‌ بزرگ و سفیدرنگ است که از طریق آن می‌توان تصاویر ارسال شده از ویدئو پروژکتور را مشاهده کرد. پرده‌های نمایش  به‌ نحوی طراحی و تولید شده‌اند که می‌توانند از انعکاس نور پیشگیری به عمل آورده و تصاویری با کیفیت مطلوب ارائه دهند. از این صفحات در منازل برای تماشای فیلم و سریال، بازی و… استفاده می‌کنند. اگر تمایل دارید با این تجهیزات فیلم‌ها و تصاویر مورد نظرتان را در منزل تماشا کنید. باید بدانید که چه پرده نمایشی برای سینمای خانگی مناسب است و سپس خریداری کنید. در این مقاله قصد داریم به برخی از موارد و نکات مهم در این زمینه اشاره کنیم و فاکتورهایی را معرفی نماییم.

 

 

 

در نظر گرفتن نوع ویدئو پروژکتور

برای‌ اینکه بدانید چه پرده نمایشی برای سینمای خانگی مناسب است، باید در ابتدا به نوع دیتا پروژکتور خود توجه کنید. در این شرایط اندازه لنز به‌ کار رفته بر روی دیتا پروژکتور شما تعیین‌ کننده میزان بزرگ‌نمایی تصاویر و فیلم‌ها خواهد بود. یعنی اندازه‌ این لنز است که مشخص می‌کند شما تا چه اندازه می‌توانید تصاویر و فیلم‌های مورد نظر خود را بزرگ‌تر به نمایش درآورید. از سوی دیگر باید به رزولوشن و روشنایی و وضوح تصاویر پروژکتور خود هم دقت داشته باشید. بسیاری از افراد برای خرید پرده پروژکتور، وضوح بیشتری نسبت‌ به دستگاه پروژکتور در نظر می‌گیرند و به خرید صفحه نمایشی دست می‌زنند که رزولوشن آن از رزولوشن پروژکتور بالاتر است تا اگر تمایل داشتند در آینده دستگاه خود را ارتقا دهند با مشکل نمایشگر با وضوح کم مواجه نشوند.

میزان روشنایی و نور اتاق

پیش‌ از انتخاب و خرید پرده نمایشی مناسب برای سینمای خانگی خود باید به نورپردازی اتاق و میزان روشنایی آن‌ هم توجه داشته باشید. چراکه این تجهیزات به‌ نحوی طراحی و تولید شده‌اند که تنها به بازتابش نور دریافت شده از دیتا پروژکتور اقدام نمی‌کنند. بلکه برای کارکرد هرچه بهتر خود، نور اتاق را هم مورد استفاده قرار می‌دهند تا تصاویر را بهتر به نمایش درآورند. این موضوع در فرآیند تولید پرده نمایش ویدئو پروژکتور مد نظر قرار گرفته و از مواد خاصی برای تولید این تجهیزات استفاده‌ شده است. پس در صورتی‌ که شما قصد دارید صفحه نمایشی خود را در محیط و یا اتاقی بهره‌برداری کنید که از نور زیادی برخوردار شده می‌توانید به خرید پرده پروژکتوری دست بزنید که قادر است نور محیط را رد کند.

بزرگی و کوچکی اتاق نمایش

بزرگی و کوچکی و یا ابعاد و اندازه‌ اتاق  شما هم مشخص خواهد کرد که بهتر است چه پرده‌ای را برای نمایش تصاویر در نظر بگیرید. در حالت معمول برای اتاق‌های با ابعاد کوچک که افراد می‌توانند در زوایای گوناگونی قرار گرفته و تصاویر را مشاهده کنند، استفاده از صفحه نمایشی که می‌تواند نور کمتری را ارائه دهد، مناسب‌تر است. این پرده‌ها این امکان را فراهم می‌کنند که تمامی مخاطبان تصاویر و فیلم‌ها را با کیفیت بالا و رزولوشن مناسب مشاهده کنند. این در حالی است که برای اتاق‌های بزرگ‌تر، پرده ویدئو پروژکتور شما باید بتواند نور بیشتری را بازتابش دهد. پس باید این محصولات را به‌ نحوی انتخاب و خریداری کنید که در تطابق کامل با زوایای مختلف اتاق نمایش باشند.

توجه به نوع پرده‌ نمایش

پیش‌ از توجه به این‌ که چه پرده نمایشی برای سینمای خانگی مناسب است، باید با انواع پرده‌های پروژکتور آشنایی کافی داشته باشید تا بتوانید از میان این محصولات پرده مناسب انتخاب و خریداری کنید.  در حال‌ حاضر تولیدکنندگان انواع مختلف پرده را برای ویدئو پروژکتورها طراحی و تولید می‌کنند. قیمت این محصولات، ویژگی‌ها و کیفیات آن‌ها هم مانند قیمت ویدئو پروژکتور، مشخصات، ویژگی‌ها و کیفیات آن، متفاوت و متنوع است. در ادامه برخی از انواع این صفحات نمایشی معرفی‌ شده‌اند.

صفحه نمایش با قاب ثابت

بسیاری از افراد برای راه‌اندازی سینمای خانگی خود از پرده نمایش و یا صفحاتی استفاده می‌کنند که با فریم ثابت طراحی‌ شده‌اند. چرا که این تجهیزات را از سایر محصولات مشابه، کاربردی‌تر و بهتر می‌دانند. این نوع صفحات نمایشی همان‌طور که از نامشان نیز مشخص‌ شده امکان بالا و پایین کردن نداشته و به طور کامل ثابت طراحی‌ شده‌اند. این پرده به دلیل ویژگی ثابت بودن، عمر و دوام بسیار بالایی هم دارند. چراکه به‌ طور مرتب باز و یا بسته نمی‌شوند. این صفحات تصاویر و فیلم‌هایی را به نمایش درمی‌آورند که دارای هیچ‌گونه خم و یا موج‌دار نیستند و لذا بالاترین کیفیت پخش تصویر به صفحات ثابت تعلق دارد.

پرده نمایش ویدئو پروژکتور ثابت

 

صفحه نمایش قابل حمل

 

به این نوع پرده‌های نمایش، صفحه‌های پایه دار نیز گفته می‌شود. این پرده‌ها همان‌طور که از نامشان نیز مشخص‌ شده امکان نصب بر روی یک پایه دارند. پس می‌توانید آن‌ها را حمل و نقل نموده و در موقعیت و یا مکانی قرار دهید که آن را مناسب‌تر می‌دانید. این صفحات در حال حاضر از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار شده‌اند که دلیل اصلی آن‌ هم، قابلیت حمل و نقل است.

پرده نمایش قابل حمل ویدئو پروژکتور

این تجهیزات را می‌توانید به‌ راحتی و به‌ طور کامل جمع‌آوری کرده و درون یک جعبه و یا کارتن جای دهید. فرایند نصب و راه‌اندازی این نوع از پرده‌های نمایشی نیز به آسودگی صورت پذیرفته و می‌توانید آن‌ها را در مدت زمانی بسیار محدود راه‌اندازی کنید. از سوی دیگر جمع کردن آن‌ها نیز بسیار ساده است. نکته‌ای که لازم است که پیش‌ از خرید صفحه نمایش قابل حمل و یا پایه‌دار به آن توجه داشته باشید، ابعاد و اندازه‌های آن است. این نوع تجهیزات در حالت معمول با ابعاد ۲ در ۲ متر و یا ۵/۲ در ۵/۲ متر طراحی و تولید شده و به بازار مصرف ارائه می‌گردند. به‌ همین دلیل فضای اشغال شده توسط این پرده‌ها نسبت‌ به دیگر انواع نمایشگر ویدئو پروژکتور بیشتر است.

 

صفحه نمایش سقفی و دیواری

 

یک نمایشگر ویدئو پروژکتور سقفی و یا دیواری به‌ نحوی طراحی‌ شده که امکان نصب و استفاده از آن بر روی سقف و یا دیوار وجود دارد. در هنگام خرید این محصولات باید علاوه‌ بر توجه به قیمت ویدئو پروژکتور و مشخصات آن، به این موضوع نیز توجه داشته باشید که دستگاه دیتا پروژکتور شما از نوع سقفی و یا دیواری است. پس‌ از آن و با توجه به این نکته می‌توانید صفحه نمایش سقفی و یا دیواری را هم انتخاب و خریداری کنید. این ابزارها به یک غلاف تجهیز شده‌اند. شما می‌توانید با استفاده از ضامن و آزاد کردن آن پرده را به‌ صورت رول شده باز و یا بسته نمایید. پرده پروژکتور سقفی و دیواری را می‌توانید در ابعاد ۳ در ۳ متر انتخاب و خریداری کنید.

 

صفحه نمایش برقی

 

اگر می‌خواهید بدانید چه پرده نمایشی برای سینمای خانگی مناسب است، بهتر است این صفحات را نیز شناخته و با ویژگی‌های آن‌ها آشنا باشید. در فروشگاه اینترنتی آی پروژکتور انواع پرده نمایش با مشخصات و جزئیات کامل توضیح داده شده است.  پرده نمایش برقی بر روی سقف و یا دیوار نصب شده و از راه دور و توسط ریموت کنترل باز و بسته می‌شود. به همین دلیل هم به این پرده نمایش ویدئو پروژکتور، صفحه نمایشگر موتوری هم گفته می‌شود.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها