|
کدخبر: 272888 نعیمه صفری تبار

اختصاصی گسترش نیوز؛

اقامت در هتل رویا شد / شبی ۶۷ میلیون ناقابل

در این گزارش به بررسی و مقایسه قیمت هتل‌های پنج ستاره تهران پرداخته‌ شده است.

اصناف اقامت در هتل رویا شد / شبی ۶۷ میلیون ناقابل

تهران نه‌ تنها پایتخت سیاسی و تجاری است بلکه یک شهر دیدنی که افراد زیادی را ترغیب می‌کند تا این شهر را برای سفر انتخاب کنند. هتل‌های مجللی در پایتخت به چشم می‌خورد که اقامت در آن‌ها قیمت‌های سرسام‌آوری را دارد.

با بررسی که خبرنگار گسترش نیوز انجام داده است، برخی افراد برای زندگی هتل‌ را انتخاب می‌کنند. این افراد برای رفاه بیشتر از جمله داشتن سرایدار و نیروهای خدماتی برای انجام کارهایشان و کسب جایگاه اجتماعی بیشتر هتل را برای زندگی انتخاب می‌کنند. از سویی هتل‌ها وعده‌های غذایی روزانه را نیز برای آن‌ها تأمین می‌کند. در ادامه به بررسی نرخ هتل‌های باکیفیت تهران پرداخته‌ایم.

هتلی در ارتفاعات سعادت‌آباد

هتل اسپیناس پالاس در سال ۱۳۹۴ در منطقه سعادت‌آباد تهران به بهره‌برداری رسید. کلمه اسپیناس، از نام قله کوهی در شمال ایران برگرفته‌ شده و به معنای اسکان یافتن در منطقه ییلاقی است. این هتل دارای ۲۰ طبقه، ۴۰۰ باب اتاق و سوئیت لوکس است.  هتل مذکور به دلیل معماری حیرت انگیزی که دارد به نام کاخ معروف شده است. این کاخ چشم نواز شامل یک لابی باشکوه، فضاهای عمومی شگرف و  اتاق‌های با استاندارهای جهانی است. تمامی انتظاراتی که از یک هتل ۵ ستاره دارید را این هتل دارد.

هتل-اسپیناس-54

این هتل در کنار میزبانی از مسافران و مهمانان دارای سالن کنسرت، تالار ازدواج و رستوران‌های مدرن است. هتل اسپیناس شامل ۹ مدل اتاق که انتخاب را برای مسافران باز می‌گذارد. اتاق دبل استاندارد، اتاق تویین استاندارد، اتاق خانوادگی رویال، اتاق بالکن دار رویال خانوادگی، سوئیت جونیور، سوئیت سیگنچر، سوئیت رویال، سوئیت سیگنچر پالاس و سوئیت اسکای از جمله این اتاق‌ها با امکانات کامل است. این اتاق‌ها بسته به امکانات متفاوت، قیمت‌های متفاوتی را هم دارد.

در ادامه نگاهی به لیست نرخ‌های این هتل می‌اندازیم که باعث حیرت شده است. نرخ اتاق‌های آن از ۳،۷۴۰،۰۰۰ تومان آغاز و برای اسکای سوئیت ۲۶۶۹۵۰۰۰ تومان برای هرشب محاسبه می‌شود.

اسپیناس-پالاس-۱

 

اقامت در نخستین هتل سبز ایران

هتل آزادی تهران از بهترین هتل‌های ۵ ستاره و لوکس تهران است. این هتل پس از ۳۰ سال مورد بازسازی قرار گرفت و به عنوان نخستین هتل سبز ایران شناخته شده است. منظور از هتل سبز، هتلی است که مطابق با استانداردهای محیط زیستی فعالیت می‌کند.

untitled

این هتل در ۲۶ طبقه و دارای ۴۷۰ واحد اقامتی شامل اتاق‌های ۱ تخته و دوتخته و انواع سوئیت‌های لوکس و مجلل است. خدمات این هتل متنوع است، از رستوران‌های شیک گرفته تا سالن همایش تا تالارهای پذیرایی را در خود جای داده است.

در ادامه نگاهی به قیمت‌های عجیب این هتل داریم که با تمامی امکانات، برای یک شب مبلغ قابل توجهی می گیرند. اتاق‌های معمولی این هتل از ۲۴۷۰۰۰۰ هزار تومان آغاز و تا ۱۷۱۰۰۰۰۰ هزار تومان است که شامل اتاق‌های سوئیت پرزیدنتال می‌شود. قیمت اتاق‌های سوئیت رویال ۶۲۷۰۰۰۰ تومان است که به نظر می‌رسد برای یک شب اقامت هزینه هنگفتی را دارا است. با این هزینه می توان ۸ روز در مالزی اقامت کرد.

هتل-آزادی

هتل-آزادی1

هتل پارسیان استقلال تهران

هتل بین‌‌‌المللی ۵ ستاره پارسیان استقلال (هتل هیلتون سابق) جزء هتل‌های بین‌المللی پارسیان است. این هتل دارای ۱۵ طبقه و سوئیت‌ها و اتاق‌های مختلف است. نسبت به اتاق‌ها سوئیت‌ها دارای امکانات کامل‌تری هستند. امکانات دیگر این هتل علاوه اقامتگاه بودن آن شامل استخر، تالار عروسی، رستوران‌های مختلف، مجموعه ورزشی و باشگاه، خدمات فیلم‌برداری و عکاسی، شعب بانک‌های مختلف، فروشگاه مصنوعات چرمی و انواع هدایا، آرایشگاه مردانه، صرافی است.این هتل برای سالمندان و افراد ناتوان هم امکانات ویژه‌ای را دارد.

قیمت اتاق‌ها و سوئیت‌های این هتل نسبت به هتل‌های نامبرده کمی قابل تحمل‌تر است. اتاق ۱ نفرِ بال شرقی آن از ۲۰،۹۰۰،۰۰هزار ریال آغاز و سوئیت ۲ نفره بزرگ بال شرقی با نرخ ۷۶،۰۰۰،۰۰ ریال به مشتریان ارائه می‌شود.

هتل-استقلال

با بررسی‌های انجام شده به این نتیجه می‌رسیم که اقامت ۱ شب در این هتل معادل یک یا دو ماه حقوق کارگران است که باید توجه داشت حتی با تمامی امکاناتی که یک هتل دارد نرخ‌هایی برای یک شب بسیار عجیب است.

در پایان لازم به ذکر است که بیشتر افرادی که در هتل‌ها اقامت دارند، مسافر و گردشگر هستند. اگر هزینه بلیت، سوغاتی و دیگر هزینه‌های یک سفر را حساب کنیم به قیمت‌های سرسام‌آوری برای یک سفر می‌رسیم. بررسی‌ها نشان می‌دهد که حتی نرخ اتاق در هتل‌های کشورهای دیگر از جمله ترکیه بسیار پایین‌تر از نرخ هتل در شهر خودمان است.

  • فرهاد ارسالی در

    من سویت شخصی میگیرم خیلی بهتره نرخاش

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها