|
کدخبر: 270870

تاثیر سردخانه ها در زنجیره تولید و عرضه محصولات غذایی

سردخانه ها یکی از مهمترین بخش های زنجیره تولید و عرضه مواد غذایی می باشند و به دلیل افزایش جمعیت جهان بدون وجود سردخانه عرضه محصولات غذایی با مشکلی جدی رو به رو می شود.

سردخانه ها یکی از مهمترین بخش های زنجیره تولید و عرضه مواد غذایی می باشند و به دلیل افزایش جمعیت جهان بدون وجود سردخانه عرضه محصولات غذایی با مشکلی جدی رو به رو می شود.

سردخانه ها به ما کمک می کنند تا بتوانیم محصولات غذایی مختلف را در فصل مناسب در حجم بالا تولید نماییم و برای استفاده در طول سال آن ها را نگهداری نماییم و همچنین با استفاده از سردخانه های سیار می توان محصولات غذایی را در سراسر داخل و خارج از کشور جابجا نمود.

سردخانه

سردخانه ها باعث افزایش رفاه حال انسان ها شده اند و سبد غذایی ما را بسیار گسترده نموده اند به این صورت که می توانیم در طول سال از محصولات مختلف که در فصل های مختلف تولید شده اند استفاده نماییم و این مواد غذایی همیشه در درسترس ما می باشند.

سردخانه ها در دو مدل زیر صفر و بالای صفر ساخته می شوند و هر کدام از این دو مدل توانایی نگهداری طولانی مدت محصولات غذایی مختلفی را دارند و می توان گفت که با استفاده از سردخانه ها می توان مدت زمان نگهداری هر محصولی را افزایش داد.

سردخانه بالای صفر

در سردخانه های بالای صفر می توان محصولاتی مانند میوه، سبزی، لبنیات و غیره را تا مدت زمان طولانی نگهداری نمود. ساخت این سردخانه ها بر اساس نوع محصول مورد نگهداری متفاوت می باشد مخصوصا سردخانه های میوه که باید در ساخت آن علاوه بر تجهیزات برودتی برای کاهش دما تجهیزات دیگری نیز برای مدیریت رطوبت، نور و میزان گازهای موجود در هوا داشته باشیم تا بتوانیم میوه ها را با کیفیت بالا در سردخانه برای مدت زمان طولانی نگهداری نماییم شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ساخت سردخانه های میوه به صفحه قیمت سردخانه میوه مراجعه نمایید.

سردخانه

سردخانه زیر صفر

همه محصولات غذایی را نمی توان در سردخانه بالای صفر نگهداری نمود و به همین دلیل نیاز به ساخت سردخانه های زیر صفر می باشد که در این مجموعه ها محصولاتی مانند گوشت، مرغ، ماهی، بستنی، پنیرپیتزا و غیره را به صورت منجمد نگهداری می نماید.

محصولات غذایی را معمولا قبل از انتقال به سردخانه زیر صفر ابتدا با استفاده از تونل های انجماد سریع آنها را منجمد می نمایند به این دلیل که در انجماد سریع از افت شدید کیفیت مواد غذایی جلوگیری می شود به این صورت که هرچه مدت زمان انجماد کوتاه تر باشد کیفیت مواد غذایی بهتر حفظ می شود و شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه تونل انجماد سریع مراجعه نمایید.

تجهیزات ساخت سردخانه

در ساخت این مجموعه از تجهیزات و قطعات مختلفی استفاده می شود که در اینجا 3 دستگاه اصلی برودتی را به شما معرفی می کنیم که کمتر از آن اطلاع دارید.

کمپرسور 

کمپرسور مهمترین بخش هر سردخانه می باشد که وظیفه فشرده سازی و به گردش در آوردن مبرد در سیکل تبرید را بر عهده دارد. کمپرسور یا موتور سردخانه دارای مدل ها و ظرفیت های مختلفی می باشد که بر اساس ظرفیت سردخانه از یک یا چند کمپرسور استفاده می نمایند این محصول توسط کمپانی های مختلفی در سراسر دنیا تولید می شود که بهترین برندهای تولید کننده کمپرسور عبارتند از کمپانی بیتزر آلمان، دورین ایتالیا، دی وی ام آمریکا و دانفوس دانمارک می باشند.

کندانسور

کندانسور دستگاه مهم دیگری می باشد که در ساخت سردخانه ها استفاده می شود این دستگاه وظیفه دفع گرما را بر عهده دارد و در 3 مدل مختلف هوایی، آبی و تبخیری طراحی و تولید می شود که هر کدام از این دستگاه ها در شرایط آب و هوایی مختلف راندمان متفاوتی دارند و انتخاب صحیح این دستگاه باعث کاهش مصرف انرژی و افزایش راندمان مجموعه شما می شود. به عنوان مثال در مناطق گرم و خشک از کندانسور آبی یا تبخیری استفاده می شود و در مناطق گرم و مرطوب از کندانسور هوایی استفاده می شود.

کندانسور ها نیز باید از کیفیت ساخت بالایی برخوردار باشند به این دلیل که گاز مبرد با فشار و دمای بسیار بالایی وارد این دستگاه می شود و لوله های این دستگاه باید از ضخامت و مقاومت بالایی برخوردار باشند تا دچار آسیب نشوند.

اواپراتور

اواپراتور از دیگر دستگاه هایی می باشد که در ساخت هر سردخانه ای لازم می باشد این دستگاه وظیفه جذب گرما محیط داخل سردخانه را بر عهده دارد و این دستگاه نیز دارای مدل های مختلفی چون آبی و هوایی می باشد که در سردخانه ها از مدل هوایی استفاده می شود به این دلیل که قصد کاهش دمای هوا را داریم و در سیستم های دیگر مانند چیلر از اواپراتور آبی استفاده می نماییم که قصد کاهش دمای آب را داریم.

سردخانه

اواپراتور ها تشکیل شده از یک کویل حرارتی، یک یا چند فن و چندین قطعه دیگر که گرمای محیط اطراف را جذب می نماید این دستگاه توسط شرکت های مختلفی طراحی و تولید می شود که از معروف ترین برندهای تولید کننده اواپراتور می توان به کمپانی نیک نوری اشاره نمود که شما می توانید برای آشنایی با اواپراتور های این کمپانی به صفحه اواپراتور نیک مراجعه نمایید.

جمع بندی 

در اینجا با ساختار سردخانه ها و تاثیر آن بر زندگی روزمره خود آشنا شدین این تاسیسات هر روزه در حال افزایش می باشند چون هنوز حجم زیادی از محصولات غذایی به دلیل کمبود این مجموعه ها در مناطق مختلف فاسد و غیر قابل استفاده می شوند و سبب خسارت دیدن افراد مختلف می شود و شما می توانید یکی از افرادی باشید که در آیند در این حوزه پردرآمد شروع به فعالیت نمایید و به این منظور می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر صنایع برودتی نوری را در گوگل جستجو نمایید و به وبسایت این شرکت مراجعه نمایید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر