|
کدخبر: 263844

منتظر قیمت جدید لاستیک خودرو باشید

رئیس انجمن صنفی صنعت تایر با بیان اینکه سازمان حمایت با افزایش قیمت تایر موافقت کرده است، گفت: قیمت‌های جدید تایر طی روزهای آینده بر روی سامانه ۱۲۴ سازمان حمایت درج می‌شود.

حمیدرضا عبدالمالکی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش قیمت تایر که به تازگی اعمال شده است، با موافقت سازمان حمایت انجام شده است؟ اظهار داشت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید انجمن تولید‌کنندگان تایر درخواست ۷۰ درصدی افزایش قیمت تایر را از سازمان حمایت داشت که سازمان حمایت بالاخره پس از بررسی‌‌های لازم با افزایش ۳۰ درصدی قیمت تایر موافقت کرد.

رئیس انجمن صنفی صنعت تایر بیان داشت: قیمت لاستیک سواری از آذرماه ۹۹ تاکنون هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته و این مساله باعث شده بود تا کل صنعت تایر زیان ده شود و اغلب تولید‌کنندگان در دو ماه اخیر زیان ده شده بودند.

وی اظهار داشت: بنابراین با توجه به نرخ نهاده‌های تولید و همچنین افزایش ۵۷ درصدی حقوق و دستمزد که قیمت تمام شده ما را به میزان ۸ درصد افزایش داده است پیشنهاد افزایش ۷۰ درصدی قیمت تایر را به سازمان حمایت اعلام کردیم و اسناد و مدارک لازم را نیز بابت این قضیه به این سازمان حمایت شد که طبق بررسی‌های انجام شده توسط سازمان حمایت از اسناد و مدارک ارائه شده بالاخره این سازمان به صورت ضمنی با افزایش ۳۰ درصدی قیمت‌ تایر موافقت کرد.

عبدالمالکی با بیان اینکه افزایش ۳۰ درصدی قیمت تایر در روزهای اخیر اعمال شده است، گفت: افزایش قیمت تایر قطعی شده و طی دو - سه روز آینده بر اساس اسناد و مدارکی که به سازمان حمایت ارائه می‌شود این سازمان قیمت‌های جدید را بر روی سامانه ۱۲۴ درج می‌کند.

رئیس انجمن صنفی صنعت تایر اظهار کرد: تنش اوکراین و روسیه موجب افزایش قیمت انرژی در جهان شد‌ و همین موضوع باعث افزایش قیمت تایر شده است.

وی با بیان اینکه قیمت وارداتی تایر اکنون بالاتر از قیمت داخلی است، اظهار داشت: برای تولیدکنندگان تایر چاره‌ای جز افزایش قیمت وجود نداشت زیرا همانطور که اشاره شد تولید با زیان مواجه است و تولید‌کنندگان در صورت عدم افزایش قیمت هر چقدر بیشتر تولید کنند زیان بیشتری متحمل می‌شوند بنابراین افزایش قیمت تایر در شرایط فعلی ضروری بود و امیدواریم که قیمت نهاده‌های تولید ثابت بماند تا دیگر تاثیری بر قیمت تایر نداشته باشد.

منبع: فارس
  • ناشناس ارسالی در

    جان مارو بگیرید و خلاص مان کنید بریم به جهنم...خسته شدیم همش گرانی گرانی...لعنت به این دنیا لعنت به این زندگی..

  • مسلم ارسالی در

    زیان چی دیدن کی میگه افزایش نداشتن یچی م یگین ها.تنها چیزی که ایران داره پلاستیکه خو خدا نخوی

  • ناشناس ارسالی در

    همان قیمت قبلی هم از بس گران بود من تایر م کامل کچل شده دلم میخاد بخرم ولی3ساله ک ه نتوانستم حالا که میخاهید گران کنید که دیگر واویلا

  • متین ارسالی در

    لامسب هنوز چهار قلم رییسی تموم نشده

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها