|
کدخبر: 260071

نکات مهم در خرید دوچرخه ۲۶ (معرفی بهترین برندهای دوچرخه ۲۶)

دوچرخه 26 به دوچرخه‌هایی گفته می‌شود که قطر چرخ‌های آن 26 اینچ است و توسط افرادی با قد متوسط، جوانان و بزرگسالان مبتدی و تازه‌کار مورداستفاده قرار می‌گیرد. این نوع دوچرخه قدرت مانورپذیری بسیار بالایی دارد و در مدل‌های ساده شهری، حرفه‌‌ای کوهستان و هیبریدی یا دومنظوره تولید می‌شود. چرخ‌های نسبتاً کوچک این دوچرخه باعث می‌شود که عبور از مسیرهای پر پیچ‌وخم و باریک، به‌راحتی انجام‌ پذیرد. از مزایای دیگر دوچرخه‌های  26 می‌توان به شتاب اولیه بالای آن‌ها اشاره کرد. این دوچرخه‌ها با توجه به طراحی منحصربه‌فردی که دارند، هم برای سواری در شهر و هم برای مسیرهای کوهستانی مناسب هستند. در این مقاله قصد داریم ابتدا درباره ویژگی‌های انواع دوچرخه 26  صحبت کنیم، سپس نکات مهم در خرید این دوچرخه را توضیح دهیم و در پایان به معرفی بهترین برندهای تولیدکننده این نوع دوچرخه بپردازیم.

.
نکات-مهم-خرید-دوچرخه-26

معرفی انواع دوچرخه 26

همانند تمام وسایل نقلیه، دوچرخه 26 نیز با توجه به کاربردها، امکانات و ویژگی‌های مختلف انواع متفاوتی دارند‌. کسانی که قصد خرید این دوچرخه را دارند، ابتدا باید به‌خوبی با انواع آن آشنا شوند:

  • دوچرخه 26 شهری

این نوع دوچرخه دارای امکاناتی مانند ترمز دیسکی و دنده است و جزء ساده‌ترین مدل‌های دوچرخه‌های 26 به شمار می‌آید. این دوچرخه‌های سبک‌وزن، بیش‌تر برای تردد در سطح شهر و معابر عمومی کاربرد دارد. هزینه مورد نیاز خرید دوچرخه 26 شهری نسبت به مدل‌های دیگر کم‌تر است.

  • دوچرخه 26 حرفه‌ای کوهستان

دوچرخه کوهستان حرفه‌ای به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین و گران‌ترین مدل دوچرخه‌های 26، برای استفاده در مسیرهای ناهموار کوهستانی کاربرد دارد. کیفیت و استحکام این مدل دوچرخه از مدل‌های دیگر بیش‌تر است.‌  ترمزهای قوی، چرخ‌های قدرتمند، دسته‌های عریض و مستقیم، تعادل عالی، لاستیک‌های پهن و بزرگ از مهم‌ترین ویژگی‌های دوچرخه‌های کوهستان محسوب می‌شود. استفاده از آلیاژهایی مانند آلومینیوم، فولاد و الیاف کربن در ساخت بدنه این نوع دوچرخه استحکام آن را به‌شدت افزایش داده است.

  • دوچرخه 26 هیبریدی یا دو‌منظوره

همان‌طور که از نام دوچرخه‌های 26 دو‌منظوره مشخص است، این نوع دوچرخه برای دو محیط مختلف کاربرد دارد. از این وسیله، هم می‌توان برای تردد در معابر شهری استفاده کرد و هم برای طی کردن مسیرهای پر پیچ و خم و دامنه‌های کوهستان به‌کار گرفته می‌شود.‌ پهنای چرخ دوچرخه‌ هیبریدی نسبت به پهنای چرخ دوچرخه 26 حرفه‌‌ای کوهستان کم‌تر است و همین مورد یکی از تفاوت‌های مهم آن‌ها محسوب می‌شود. قیمت دوچرخه‌ هیبریدی نیز از دوچرخه 26 حرفه‌ای کوهستان ارزان‌تر است. طراحی فریم دوچرخه‌های هیبریدی از تنوع بالایی برخوردار است.

انواع-دوچرخه-26

برای خرید بهترین دوچرخه 26 به چه نکات و اصولی باید توجه کرد؟

  • توجه به وزن دوچرخه : یکی از مهم‌ترین نکاتی که در زمان خرید مدل‌های مختلف دوچرخه‌های 26 موردتوجه قرار می‌گیرد، وزن دوچرخه است. دوچرخه سبک به‌عنوان بهترین دوچرخه، همواره طرفداران بیش‌تری دارد. دوچرخه‌هایی که جنس بدنه آن‌ها از آلیاژ کروم، کربن و آلومینیوم است، از دوچرخه‌های آهنی، سبک‌تر و پرفروش‌تر هستند.
  • توجه به ابعاد و سایز دوچرخه : با توجه به متفاوت بودن قد و فیزیک بدنی در افراد، توجه به سایز و ابعاد دوچرخه در زمان خرید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با توجه به اهمیت این موضوع، چرخ‌ها و بدنه دوچرخه‌های 26 در ابعاد متنوعی تولید می‌شود و هر دوچرخه‌سوار در زمان خرید، دوچرخه‌ای را انتخاب می‌کند که اندازه آن با اندازه قد، وزن و سن او متناسب باشد.
  • توجه به قیمت دوچرخه : از آن‌جایی که دوچرخه‌‌های 26 دارای مدل‌های مختلفی هستند و جنس بدنه هر یک از مدل‌ها نیز متنوع است، قیمت آن‌ها با هم فرق دارد. اندازه بزرگ و کیفیت بالا، قیمت دوچرخه‌های 26 را افزایش می‌دهد. برای انتخاب راحت‌تر، قیمت دوچرخه‌ها را بر اساس تقسیم‌بندی آن‌ها به سه گروه حرفه‌ای ( کوهستان)، نیمه‌حرفه‌ای( هیبریدی) و آماتور ( شهری) تعیین می‌کنند.
  • توجه به گارانتی و خدمات پس از فروش : برای خرید هر وسیله‌ای از جمله دوچرخه، به داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش توجه کنید. معمولا با خرید از فروشگاه‌های معتبر، دوچرخه به‌همراه گارانتی و خدمات فروش به مشتری تحویل داده می‌شود. بنابراین خیال مشتری از بابت کیفیت بالای محصول خریداری شده راحت خواهد بود.

معرفی بهترین برندهای تولیدکننده دوچرخه 26

  • برند جاینت : یکی از پرطرفدارترین برندهای تولیدکننده که ساخت دوچرخه‌های  26 را با طراحی منحصربه‌فرد و با بهترین کیفیت انجام می‌دهد، برند جاینت تایوان است. این برند رتبه برترین تولیدکننده دوچرخه‌های حرفه‌ای کوهستان را به خود اختصاص داده است. قیمت دوچرخه 26 جاینت نسبت به دوچرخه‌های دیگر بازار گران‌تر است. کیفیت بالای دوچرخه‌های جاینت لذت دوچرخه‌سواری را دوچندان می‌کند؛ لذا محصولات این برند ارزش صرف هزینه برای خرید را دارد.
  • برند ویوا : برند ویوار به‌عنوان یک برند چینی معروف در ایران طرفداران زیادی دارد. دوچرخه‌های 26 تولید شده توسط این برند از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. با استفاده از دوچرخه‌های این برند می‌توان به یک دوچرخه‌سوار حرفه‌ای و ماهر تبدیل شد.
  • برند فلش : برند فلش، یکی‌دیگر از برندهای تولیدکننده دوچرخه چینی است و محصولات خود را نسبت به برندهای ویوا و جاینت، با قیمت ارزان‌تری به فروش می‌رساند. برای افرادی که به‌دنبال دوچرخه ارزان هستند، خرید دوچرخه‌های 26 برند فلش را پیشنهاد می‌کنیم.

برندهای-دوچرخه-26

برندهای پرفروش دیگر تولیدکننده دوچرخه 26

با توجه به این که دوچرخه 26 بیش‌تر توسط نوجوانان در حال رشد و افراد مبتدی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اکثر افراد به‌دنبال خرید از برندهای ارزان‌تر هستند. برخی از برندهای چینی موجود در بازار شامل برند اینتس، المپیا، ترنکس، گالانت نسبت به برندهای دیگر قیمت پایین‌تری دارند. از برندهای دیگر دوچرخه می‌توان به ترک، پرومکس، مریدا، مارین، سانتا کروز، اسکات و بلست اشاره کرد. اگر تنوع رنگ دوچرخه برای‌تان مهم است، دوچرخه‌های برند مارین رنگ‌های متنوعی دارند. اگر به شیک بودن دوچرخه اهمیت می‌دهید، برند مریدا را انتخاب کنید.

خرید دوچرخه 26 از فروشگاه اینترنتی آریا چرخ

چنانچه قصد خرید یکی از برندهای باکیفیت دوچرخه 26 را دارید و به‌دنبال یک فروشگاه اینترنتی معتبر هستید، پیشنهاد ما خرید از فروشگاه اینترنتی آریا چرخ با آدرس اینترنتی https://arya-charkh.ir/ است‌. فروشگاه آریا چرخ ایران در زمینه واردات و توزیع انواع دوچرخه، لوازم یدکی و ماشین‌های شارژی فعالیت می‌کند و کار خود را از سال 1390 آغاز کرده است. این فروشگاه مدل‌های متنوع و باکیفیت دوچرخه‌های سایز 12، 16، 20، 24 و 26 را از برترین برندهای جهان با قیمتی مناسب در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها