|
کدخبر: 254521

قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی

دستگاه تصفیه آب صنعتی

این روزها با توجه به آلودگی  آب های سطحی و زیر زمینی نیاز مبرم انسان به تصفیه شدن آب قبل از مصرف  استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی نمود  بیشتری پیدا کرده است بطور کلی دستگاه ها در دو مدل صنعتی و نیمه صنعتی و بعضی مواقع خانگی طراحی و ساخته می شوند.  همانگونه که از اسم این دستگاه پیدا است این مدل از دستگاه ها توانایی تصفیه آب ظرفیت از ۵ متر مکعب در روز به بالا را دارا می باشند و اساس کار این نوع از سیستم های تصفیه کردن بر پایه تکنولوژی غشایی اسمز معکوس یا همان RO می باشد.

برای تعیین نوع دستگاه تصفیه آب صنعتی و نیمه صنعتی ظرفیت آن مهم می باشد به گونه ای که دستگاه هایی که زیر ۳۰۰۰ لیتر در شبانه روز توانایی تصفیه آب را دارند به عنوان دستگاه نیمه صنعتی و کاربرد این نوع دستگاهها در صنایع کوچک و آشپزخانه های با حجم آب مصرفی کم می باشد نامیده می‌شود ولی دستگاه‌هایی که از ۳ متر مکعب به بالا قادر به توانایی تصفیه آبهای مختلف می باشند را در دستگاه تصفیه آب صنعتی می‌نامند. ولی هر دوی این مدل از دستگاهها با همان تکنولوژی غشایی می باشد. که به وسیله یک پمپ فشار بالا از داخل ممبران گذر کرده و با توجه به طراحی و کارایی نیمه تراوا آب دو بخش تصفیه و فاضلاب از هم جدا می شوند.  شرکت اطلس آب کیمیا پالایش توانایی طراحی و تولید هر دو مدل از این دستگاه را دارد.

 انواع دستگاه تصفیه آب صنعتی RO

دستگاه تصفیه آب صنعتی یکی از واحدهای بسیار مهم در تمامی صنایع و واحدهای صنعتی و کارخانجات تولیدی و کارخانه های کوچک و بزرگ ساخته می شود ساخت آنها نیز بر حسب نوع آب ورودی به مجموعه و همچنین کیفیت آب مورد نیاز تصفیه تولید و طراحی می شود. بطور کلی می‌توان گفت که دستگاه تصفیه آب صنعتی دارای انواع مختلفی نیز هستند و هر یک از کاربرد متفاوتی دارند این روزها در صنایع مختلف به منظور تهیه کردن آب سالم و بهداشتی مورد نیاز  مجموعه کاربرد دارد.

قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی

قیمت دستگاه تصفیه آب به عوامل متعددی بستگی دارد.  مهمترین آنها کیفیت آب ورودی به دستگاه و کیفیت آب خروجی و نوع استفاده آن در صنایع مختلف می باشد. از جمله آنها می‌توان به تصفیه آب آشامیدنی کاورزی و دامداری و همچنین صنایع و شرکتهای  دارویی به آن اشاره کرد.  به عنوان مثال  بیشتر آبهای مصرفی از چاه های زیرزمینی تامین می شود تمامی دستگاه ها به وسیله یک نرم افزار به نام ROZA می باشد.  شرکتهای سازنده دستگاه تصفیه آب صنعتی از آن جهت طراحی بهینه دستگاه استفاده می کنند قبل از طراحی آنالیز آب بسیار مهم می باشد با مشخص کردن آن و همچنین دربی مورد نظر تمامی پارامترهای آب خروجی را به طراح ارائه می کند

قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی پس از طراحی به وسیله نرم افزار و مشخص شدن تجهیزات مورد نیاز انتخاب و نوع آن می باشد به طوری که این روزها با توجه به واردات بی رویه تجهیزات تصفیه آب صنعتی با کیفیت های متعدد آن و ارائه قیمت های مختلفی از سوی سازندگان این دستگاه خریداران این دستگاه همواره با مشکلاتی روبرو هستند به عنوان مثال پمپ های موجود در بازار که جهت سیستم اسمز معکوس استفاده می شود هم از پمپ های چینی میباشد که از نظر قیمتی بسیار با هم متفاوت می باشند انتخاب این تجهیز خود یکی است کننده قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی میباشد. بعد از این تجهیزات انتخاب نوع ممبران دستگاه تصفیه آب صنعتی بسیار مهم می باشد به گونه ای که این روزها در بازار هم هم نوع چینی  و هم آمریکایی آن موجود می باشد به عنوان مثال ممبران اسمز معکوس برند FILMTEC از نظر قیمتی در مقایسه با سایر برندها گران تر می باشد یکی دیگر از انتخاب تجهیزات که در قیمت آن بسیار تاثیر گذار می باشد استفاده از استنلس استیل یا آهن در شاسی و استراکچر دستگاه تصفیه آب صنعتی میباشد. طراحی نوع تابلو برق سیستم به صورت اتوماتیک یا دستی با استفاده از سیستم کنترلی به وسیله PLC و یا ROC  خود بخشی از قیمت را تشکیل می دهند همواره شرکت اطلس آب کیمیا پالایش به دنبال این است که بالاترین کیفیت قیمت در کنار کیفیت بالا در طراحی و ساخت دستگاه تصفیه آب صنعتی را سرلوحه کار خود قرار دهد از این رو تمامی دستگاه های ساخت این شرکت ۱ سال گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش می باشد.

 

فیلتر شنی دستگاه تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب صنعتی را می توان به چند بخش مختلف تقسیم کرد و با فرض بر اینکه سیستم تصفیه آب صنعتی مبتنی بر فرآیند اسمز معکوس نیز باشد.  می توان آن را به دو بخش پیش تصفیه  و تصفیه اصلی تقسیم بندی کرد. که هر کدام از این بخش ها دارای یک سری اجزا و تجهیزات جدا از هم وقتی در کنار هم قرار می گیرند یک مجموعه را تشکیل میدهد.فیلتر شنی و کربنی جهت حذف ذرات معلق موجود در آب مثل باکتری مواد آلی پلانکتون ها و ذرات رنگ از آب جدا می شوند فیلتر شنی و کربنی در دستگاه تصفیه آب صنعتی بسیار مهم می باشد. و عمدتا از نوع فیلتر شنی فلزی و یا FRP استفاده می‌شود که در دستگاه تصفیه آب صنعتی بهتر می باشد که از فیلترهای شنی باقابلیت زدن که همان فیلتر شنی FRP میباشد استفاده شود. تمامی فیلترهای شنی بر روی دستگاه تصفیه آب صنعتی قابلیت نصب شیر اتومات و نیمه اتوماتیک را دارا می باشند که اگر سیستم دستگاه تابلو برق به وسیله ‌PLC طراحی شده باشد دستگاه قابلیت نصب فیلتر شنی با شیر اتوماتیک را دارا می باشد. شرکت اطلس آب کیمیا پالایش تولید کننده انواع فیلتر شنی نیز میباشد که با توجه به اینکه فیلترهای شنی فلزی که در دستگاه تصفیه آب صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند و با توجه به اینکه می‌بایست پوشش رنگ اپوکسی داشته باشند تمامی فیلترهای شنی ساخت خود را با چند لایه رنگ اپوکسی  آشامیدنی تولید می کند. نازل استفاده شده  فیلتر شنی  تمامی  از جنس PP  فشرده از مواد درجه 1 می باشد. و تعداد در هر متر مکعب 70 عدد می باشد  ساخت شرکت اطلس آب داراری 1 سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش می باشد. و تمامی تجهیزات ساخت این این شرکت دارای دفترچه راهنمای نصب و راه اندازی می باشد. و همواره از زمان مشاوره تا نصب و راه اندازی در کنار خریداران می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مشاوره و خرید و قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی با کارشناسان شرکت اطلس تماس حاصل نمایید

02146076082

02146073396

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها