|
کدخبر: 253098

موتور برق چیست؟

موتور برق‌ها ماشین هایی هستند که انرژی الکتریکی را به صورت ولتاژ و جریان تولید می‌کنند. آنها بر اساس اصل القای الکترومغناطیسی برق تولید می کنند. دو نوع اصلی از ژنراتورها وجود دارد که به عنوان ژنراتورهای AC (جریان متناوب) و DC (جریان مستقیم) شناخته می شوند. در ادامه با موتور برق و سپس با دیزل ژنراتورها و مصارف آنها آشنا می‌شویم

موتور برق ها چگونه کار می‌کنند؟

در حالی که تکنیک تولید الکتریسیته در هر دو نوع موتور برق‌های AC و DC یکسان است، توان AC و DC از نظر کاربردهایشان متفاوت است. به عنوان مثال، موتور برق‌ برای مصارف خانگی برق متناوب را ارائه می‌کنند در حالی که خودروها از موتورهای ژنراتوری استفاده می‌کنند که برق DC تولید می‌کنند.

انواع مختلف موتور برق‌ها به طور پیچیده با کاربردهای آنها مرتبط هستند. بر اساس این کاربردها انواع مختلفی از موتور برق‌ شامل موتور برق‌ قابل حمل، موتور برق‌ اینورتر، موتور برق‌های آماده به کار، موتور برق‌های صنعتی و موتور برق‌های القایی هستند.

دیزل ژنراتورها

از زمان اختراع، ژنراتور توسعه یافته است تا عملکرد و کارایی خود را بهبود بخشد، در حالی که به طور همزمان دامنه کاربردهای آن را افزایش داده است. یکی از رایج ترین کاربردهای آن امروزه در دیزل ژنراتورها است که برای تامین برق پشتیبان یا آماده به کار تاسیسات و سیستم ها در صورت قطع برق استفاده می شود. دیزل ژنراتورهای مدرن برای نظارت بر جریان الکتریکی به طور مداوم طراحی شده‌اند و در صورت قطع برق به‌طور خودکار شروع به کار می‌کنند و با بازگشت سرویس برق به صورت خودکار خاموش می‌شوند.

صنایع زیر به شدت به قدرت دیزل ژنراتور متکی هستند.

دیزل ژنراتور در معدن

دیزل ژنراتورها به طور گسترده در عملیات معدن در سراسر جهان استفاده می‌شود. آنها بیش از ۷۰ درصد از کل نیروی مورد نیاز در عملیات معدن را توسط تجهیزات سنگین مانند ماشین آلات حفاری، تسمه نقاله و جرثقیل ها تامین می‌کنند. چه در معادن گاز، زغال سنگ، آهن، یا فلزات گرانبها، دیزل ژنراتورها همیشه گزینه شماره یک هستند زیرا قابل حمل هستند و به راحتی می‌توان از آنها در مناطق معدنی دور با شرایط سخت استفاده کرد. یکی از بهترین دیزل ژنراتورها برای استفاده در معدن، دیزل ژنراتور بادوین است.

موتور-برق

دیزل ژنراتور در مراقبت های بهداشتی

مراقبت های بهداشتی یکی از صنایع بسیار حساس است. بدون دیزل ژنراتورها برای تامین برق پشتیبان در صورت قطع برق، بسیاری از بیماران در مراکز درمانی جان خود را از دست خواهند داد. افرادی که به شدت بیمار هستند و آسیب دیده‌اند مانند بیمارانی که در بخش مراقبت های ویژه (ICU) هستند در معرض خطر هستند زیرا دستگاه های پشتیبانی از زندگی آنها مانند پمپ های اکسیژن با کوچکترین قطعی برق کار نمی‌کنند.

دیزل ژنراتورها قابل اعتمادترین منبع برق پشتیبان برای بیمارستان ها هستند زیرا نگهداری از آنها نسبت به ژنراتورهای گاز طبیعی راحت تر است و در صورت از کار افتادن شبکه برق (تا زمانی که مقدار سوخت موجود تمام شود) منبع تغذیه بدون وقفه را فراهم می‌کنند.

دیزل ژنراتور در مصارف تجاری

خاموشی در اماکن تجاری به معنای از دست دادن درآمد هنگفت در صندوق، چالش‌های ایمنی هم برای افراد و هم برای امور مالی، مشکل برای IT و سایر تجهیزات خودکار و خاموش شدن کامل عملیات است. همه این ناراحتی ها و ضررها را نمی‌توان با هزینه سرمایه گذاری در یک دیزل ژنراتور آماده به کار مقایسه کرد.

دیزل ژنراتور به شما این امکان را می‌دهد که از منافع تجاری و درآمدهای خود محافظت کنید، عملیات را به خوبی اجرا کنید، از دست دادن کسب و کار به رقبا جلوگیری کنید، امنیت را حفظ کنید و از درآمد خود محافظت کنید.

دیزل ژنراتور در ساخت و ساز

دیزل ژنراتورها در صنعت ساختمان ضروری هستند. پروژه های ساختمانی اغلب به دلیل قطع شدن منبع تغذیه یا عدم تامین برق در برخی از سایت های ساختمانی متوقف می‌شوند. قطع مداوم برق می‌تواند منجر به تاخیر در زمان اتمام پروژه و همچنین هزینه های زیاد به دلیل عقب ماندن از برنامه شود.

دیزل ژنراتورها توان مورد نیاز را برای تامین روشنایی برای ساخت و ساز به صورت ۲۴ ساعته ارائه می‌دهند، ماشین های تهویه مطبوع، سیستم‌های ارتباطی برق، و تجهیزات ساختمانی مانند جرثقیل ها را راه اندازی می‌کنند.

دیزل ژنراتور در خدمات رفاهی

شرکت های برق ممکن است تامین کنندگان برقی باشند که همه ما برای تامین شبکه های خود به آنها وابسته هستیم، اما آنها همچنین در نیروگاه های تولید برق خود با شرایط اضطراری مواجه می‌شوند و به دیزل ژنراتورها روی می‌آورند. این شرکت‌ها ژنراتورهای دیزلی عظیمی دارند که در صورت بروز شرایط اضطراری خط اصلی تامین آنها در کنارشان هستند. آنها از ژنراتورها برای تولید برق کافی برای برق رسانی به هزاران خانه استفاده می کنند تا زمانی که بتوانند منبع اصلی خود را به صورت آنلاین برگردانند. دیزل ژنراتورها در این صنعت به خدمه نیروگاه اجازه می‌دهند تا زمان کافی برای کار بر روی منبع اصلی داشته باشند.

دیزل ژنراتور در موسسات آموزشی

مدارس، کالج‌ها و سایر مؤسسات آموزش عالی در صدر فهرستی از صنایعی قرار نخواهند گرفت که به تولید کننده پشتیبان نیاز دارند، اما در واقع چندین سیستم در تنظیمات آموزشی وجود دارند که به برق و دیزل ژنراتور متکی هستند. از دست دادن نیرو می‌تواند مراکز داده مدرسه را که داده های حساس را در خود جای داده اند به خطر بیاندازد و اگر سیستم های امنیتی فناوری اطلاعات از کار بیفتند بیشتر در معرض تهدید قرار می گیرند. آشکارسازهای دود، آب پاش‌ها، روشنایی اضطراری، زنگ‌ها و زنگ‌ها و سیستم‌های درب الکترونیکی همگی با قطع برق در خطر هستند. در مجموع، از دست دادن برق، مدارس، دانش آموزان و کارکنان را در برابر چندین خطر آسیب پذیر می‌کند. مدرسه بدون برق و دیزل ژنراتور نمی‌تواند ایمنی مورد نیاز برای تضمین را فراهم کند.

دیزل ژنراتور کاشانی

دیزل ژنراتور کاشانی انواع مختلف و با کیفیتی از دیزل ژنراتورها را به خریداران عرضه می‌کند. شما می‌توانید به راحتی محصولات و خدمات دیزل زنراتور کاشانی را در سایت kashanico.com مشاهده کنید. دیزل ژنراتور کاشانی قبل از خرید به شما مشاوره می‌دهد تا محصول مورد نظر خود را تهیه کنید و بعد از آن شما را در نصب و راه اندازی کمک کرده و همچنین دارای خدمات پس از فروش نیز می‌باشد.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها