|
کدخبر: 243958

خرید موتور برق

نحوه کارکرد موتور برق به این صورت می باشد که با کمک انرژی مکانیکی، انرژی الکتریکی یا برق تولید می کند. این انرژی مکانیکی از مصرف سوخت به دست می آید: بنزین، گازوئیل و گاز. این فرآیند باعث حرکت کردن پیستون در موتور و انتقال نیرو به دینام و در نهایت تولید برق منجر می شود. یکی از تفاوت های بارز میان موتور برق و ژنراتور در ابعاد و اندازه های آن ها می باشد. ژنراتور از موتور برق بزرگ تر می باشد.

نکات مهم هنگام خرید موتور برق

فاکتور های زیادی در هنگام مراجعه و خرید موتور برق وجود دارد. قبل از خرید حتما به نیاز خود مسلط باشید و میزان مصرفی که دارید را در کاغذ نوشته و یک حساب و کتاب سر انگشتی انجام دهید. چند مورد از اصلی ترین مواردی که باید به آنها توجه ویژه داشته باشید به شرح زیر می باشد:

موتور-برق

نوع مصرف سوخت

موتور برق ها از نظر مصرف سوخت به ۳ دسته تقسیم می شوند که هر کدام مزیت خاص خودش را دارد:

موتور برق بنزینی: در این مدل ها دستگاه با بنزین کار می کنند. این دستگاه ها نسبت به موتور برق های دیزلی خوش قیمت تر می باشند اما در مقایسه سوخت های مصرفی، باید گفت که بنزین بسیار گران تر می باشد. موتور برق های رایج برای مصارف خانگی، مدل های بنزینی می باشند.

موتور برق دیزلی: این مدل ها با گازوئیل تولید انرژی می کنند. معمولا برای فضا هایی استفاده می شوند که فضا باز می باشد و دسترسی به گازوئیل راحت باشد. قیمت این مدل موتور برق گران می باشد اما این افزایش قیمت در مصرف سوخت ارزان آن جبران می شود. صدای موتور برق های دیزلی بسیار زیاد می باشد.

موتور برق گازی: علی رغم تولید این مدل موتور برق، استقبال زیادی از آن نمی شود و به همین سبب در بازار بسیار محدود می باشد. این موتور برق ها مانند دستگاه های بنزینی می باشند اما فقط از گاز به جای بنزین استفاده می کند.

قدرت و توان خروجی

مورد بعدی که حتما باید به آن توجه کنید، فاکتور قدرت و توان خروجی دستگاه می شود. احتمالا اعداد زیادی روی دستگاه مشاهده می کنید اما ملاک خرید توان واقعی دستگاه می باشد که توسط فروشنده ارائه می شود. موتور برق ها در رنج های مختلف از ۱ تا ۱۰ کیلووات تقسیم بندی می شوند که با توجه به مصرفی که از دستگاه انتظار دارید و مناسب برق رسانی شما می باشد تهیه کنید. موتور برق های ۱ تا ۳ کیلووات به رده پایین و دستگاه های سبک مشهور هستند. رنج ۳ تا ۸.۵ به نیمه سنگین و میان رده و بیش از ۱۰ کیلووات به دستگاه های سنگین مشهور می باشد. به خاطر داشته باشید توان بالا تر هیچوقت به منزله خرید بهتر نمی باشد. اگر موتوری با اندازه مصرف خود تهیه نکنید و به توان های بالا تر روی بیاورید بدانید که استهلاک بیشتری در دستگاه شما بوجود می آید و باعث خرابی زودتر دستگاه می شود.

کیفیت و دوام

فاکتور مهم بعدی در رابطه کیفیت دستگاه و دوام و ماندگاری آن می باشد. موتور برق وسیله ای می باشد که ممکن است بسته به نوع مصرف در فضاهایی قرار بگیرد که احتمال افتادن یا برخورد اجسام به آن وجود داشته باشد. هر چه شاسی و آلیاژ های بکار رفته بهتر باشد، دوام دستگاه بیشتر می شود.

عوامل تعیین ‌کننده قیمت موتور برق

نکات بسیار زیادی در تعیین قیمت موتور برق وجود دارد. مهم ترین آن ها به شرح زیر می باشد:

  • کیفیت بالای دستگاه باعث افزایش قیمت موتور برق می شود.
  • هر چه توان موتور برق بالا تر باشد به نسبت قیمت بالاتری پیدا می کند.
  • برند و شرکت تولید کننده که در بازار جا افتاده باشد قیمت بالا تری دارد. در کل برند محصول یکی از عوامل تعیین کنند قیمت می باشد
  • اصالت دستگاه و شرکت تولید کنند.
  • تورم و تغییر قیمت ارز های ریالی یکی از موثر ترین عوامل تغییر قیمت می باشد
  • نوع سوخت مصرفی دستگاه.

نکته مهمی که حتما به آن توجه داشته باشید این است که همواه نسبت به قیمت های موتور برق بروز باشید و از آخرین اخبار های نوسانات قیمتی آگاهی داشته باشید تا در هنگام خرید دچار مشکل نشوید.

موتور-برق۱

بالاترین تنوع در خرید موتور برق

در بازرگانی تنگستانی می توانید به بیشترین تنوع موتور برق و از همه مهم تر برند های معتبر را تهیه کنید. بازرگانی تنگستانی با دقت و توجه به ریز ترین جزئیات به ارائه بهترین محصولات می پردازد

ارسال موتور برق به سراسر کشور

برای خرید موتور برق شما به هیچ عنوان محدود به مکان نیستید و در هر جای ایران باشید به راحتی می توانید به خرید بپرداز. بازرگانی تنگستانی خرید شما را به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن ارسال می کند.

همین حالا می توانید با مراجعه به فروشگاه سایت یک خرید سریع و عالی داشته باشید، و از قابلیت های خوب مقایسه قیمت و کیفیت دستگاه ها در سایت بازرگانی تنگستانی بهره مند شوید.

موتور-برق۲

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها