|
کدخبر: 231733

مرغ گران می شود + جزئیات

دبیر انجمن تولیدکنندگان گفت: با حذف ارز دولتی خوراک، قیمت مرغ بالا می‌رود و ممکن است از این پس شاهد گلایه مرغداران باشیم.

از ابتدای مهر با افزایش رسمی قیمت مرغ قدرت خرید مردم نیز کاهش یافت. به طوری که در آن زمان فرزاد طلاکش، دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم‌گذار ایران اعلام کرده بود:«تخم‌مرغ جایگزین گوشت مرغ شد.»

این بار هر چند قیمت مرغ در عمده فروشی‌های تهران با قیمتی کمتر از نرخ مصوب ( کیلویی کمتر از ۳۱ هزار تومان) فروخته می‌شود اما به نظر می‌رسد تقاضا برای خرید مرغ همچنان کم است.

افزایش تولید مرغ

در همین مورد دبیر انجمن تولیدکنندگان مرغ می‌گوید: جوجه‌ریزی در ماه‌های پایانی سال، دو برابر شده و مازاد تولید مرغ به ماهانه ۳۰ هزار تن رسیده است.

رضا مبصری افزود: اکنون، جوجه‌ریزی ۱۲۰ میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌ها به ۱۴۰ میلیون قطعه رسیده است.

این مقام صنفی توضیح داد: با عرضه مازاد گوشت مرغ رو به رو هستیم. چنانچه ارز دولتی خوراک مرغ حذف شود، همین افزایش میزان تولید از روند قابل توجه قیمت مرغ جلوگیری می‌کند.

وی بیان کرد: با حذف ارز دولتی خوراک، قیمت مرغ بالا می‌رود و ممکن است از این پس شاهد گلایه مرغداران باشیم.

مبصری افزود: برخی می‌گویند حذف ارز دولتی و سرکوب قیمت‌ها در آینده مرغداران را به مرحله ورشکستگی می‌رساند اما این اتفاق بعید است که در کوتاه مدت رخ ‌دهد.

برنامه‌ریزی برای صادرات مرغ

مبصری گفت: این اقدام دولت در راستای حذف ارز دولتی احتمال دارد قدرت خرید را کاهش دهد و از طرفی با کاهش قدرت خرید مردم مرغداران هم روند تولید را کم می‌کنند.

این فعال صنفی افزود: در این شرایط دولت باید در راستای صادرات مرغ برنامه‌ریزی داشته باشد.

وی بیان کرد: بنابراین چنانچه قرار باشد ارز خوراک مرغ حذف شود باید برای عرضه و تقاضا برنامه‌ریزی کنیم.

مبصری گفت: اگر به مرور زمان زیان تولیدکننده افزایش پیدا کند تولید روند کاهشی به خود می‌گیرد و در نهایت مردم باید هزینه افزایش قیمت تمام شده مرغ را خودشان پرداخت کنند.

اگرچه اما و اگرهای زیادی درباره حذف ارز ترجیحی واردات خوراک مرغ مطرح شده اما روز گذشته مبصری، دبیر انجمن تولیدکنندگان مرغ از حذف ارز دولتی خوراک مرغ تا پایان سال خبر داده بود.

 

منبع: تجارت نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    این که عجیب نیست . اگه یک روز صبح از خواب بیدار شویم و ببینیم حاج آقا ها برگشتن به تنظیمات کارخانه و سوار الاغ این طرف آن طرف میروند عجیبه .

  • علی ارسالی در

    بیشتر از این !

  • ناشناس ارسالی در

    مگه نهاده های دامی با قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی به مرغدار میرسید که الان با حذف آن مرغ گران شود؟
    مرغدار همین الان هم خوراک مرغ خود را با ارز آزاد خرید میکند که قیمت مرغ از کیلویی ۴۰۰۰ تومن به ۳۰۰۰۰ تومن رسید .
    این اخبار و تحلیل های کذب فقط برای ترساندن مردم و فشار به دولت و در جهت منافع رانتخواران است
    ارز رانتی باید حذف شود

    • حسین ارسالی در

      درود بر شرفت احتمالا این خودش از رانتخوارانه که دلش بحال مردم سوخته

    • ناشناس ارسالی در

      برای این بیشرفها فرقی نداره.حرف شما کامل ا درسته ولی با این کار فقط باعث گرونی هم ه اجناس میشن که قبلا هم از ارز دولتی است فاده نمیکردن.ولی با این حرف و حرکت همه چ ی گرون میشه.الان که فقط صحبتش داره میشه روزانه داره قیمت مرغ و تخم مرغ بالا میره یا قیمت دارو یا شکر یا غلات و حبوبات... . خدا به داد روزی برسه که حذف بشه.کاری ه م ندارن که قبلا با ارز دولتی به جای وارد کردن اجناس مورد نیاز مردم چوب بستنی و س نگ پا و دسته بیل و .... وارد میکردن

  • ناشناس ارسالی در

    ارز دولتی‌به‌کام‌سوداگران‌‌اقتصادی‌بودوق یمت‌کالا‌رابه‌ دلخواه‌میبردند بالاچون‌ار ز تبدیل‌شده‌بودبه‌ رانتخواری‌ اگر درجیب‌ مردم‌باشد‌ رانت‌ ایجادنمیشودوباعدالت‌ س ازگاراست.

  • Emad ارسالی در

    خاک بر سر هرچی خروس بی غیرت مافنگیه که ع رضه ندارن قیمت مرغهاشون رو ثابت نگه دارن ! خوبه خروسها یک دوره آموزشی پیش علامه ه ای حاکم کشور ببینند تا اوضاع مرغهاشون رو به راه بشه.

  • ناشناس ارسالی در

    ماکه خیری ازاین دولت ندیدیم خدانابودشون کنه

  • ناشناس ارسالی در

    ببینم مرغم میتونید برسونید به قیمت پراید خواستن توانستن است

  • ناشناس ارسالی در

    عجب روز گار بدرد نخوریه میگم الهی یه زلزله بیاد ایران وایرانی نابود شه تا مامردم عادی هر روز خبر بد نشنویم افسرده تر از دیروز بشیم یا اینکه مفت خورا فلج شن مشاهد فلج شدن خودشان وخانواده هایشان شیم

  • محمودی ارسالی در

    دولت واردات گوشت یخی رو متوقف کنه، صادارات مرغ بخوره تو سر منه مرغدار!!! چشما مون رو بستیم و دهنمون رو باز کردیم. سال بعد همین موقع ها، مثل تمام کارهایی که تو این ۴۰ سال کردیم، نابودی صنعت پروش مرغ گوشتی رو با عزیزان دولتی جشن می گیریم. بگو انشالله! 🤪

  • ناشناس ارسالی در

    لعنت خدا بر پدر و مادرتون.لعنت به اول اخ رتون که ی مشت دزد بیشرف همه کاره مملکت.ب یشرفهای از خدا بیخبر.ی کشور فقط برای گرو نی چند درصدی گاز مصرفی اونجوری اعتراض می کنن اونوقت تو مملکت ما روزانه همه چی دار ه گرون میشه و انقدر ملت رو تو فشار و عذا ب گذاشتن که فقط به فکر اینن که ی لقمه نو ن برای زن و بچشون تهیه کنن که گرسنه نمون ن.همون سیاست انگلیسی رو در پیش گرفت که ل عنت میفرستن بهش.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها