|
کدخبر: 230841

چطور در سمساری خرید و فروش کنیم؟

اصناف چطور در سمساری خرید و فروش کنیم؟

می توان گفت در قانون تجارت شغلی که به خرید و فروش کالا دسته دوم می پردازد به سمساری معروف می باشد. به طور کلی در تعریف کالای دسته دوم می توان اینطور عنوان کرد که کالایی است که قبل یک نفرآن را به صورت نو خریداری کرده است و در یک بازه زمانی آن را مورد استفاده قرار داده و پس از مدتی به دیگران در ازای پول و یا رایگان واگذار می کند.کسی که در این میان نقش رابط را بازی می کند باید دارای مهارت کافی در امر قیمت گذاری باشد تا هم سود معقولی به خودش برسد و هم بتواند مشتری را در سطح رضایت بالایی نگه دارد.رضایت مشتری در یک کلام به معنای بازگشت آن و معرفی مغازه به سایر دوستانش است. در ادامه این مقاله از سمساری در تهران همراه ما باشید.

نحوه خرید و فروش جنس در سمساری

زمانی که اجناس قدیمی برای فروش دارید و سریعا نیاز به پول نقد دارید ، می توانید به صورت اینترنتی به نزدیکترین سمساری شرق تهران محل زندگی  خود اطلاع بدهید . شما می توانید اینکار را به صورت آنلاین انجام دهید. درصورتیکه به فروش به صورت آنلاین علاقه ای ندارید و یا اینکه نمی خواهید هیچگونه هزینه ای برای فروش اینترنتی پرداخت کنید ،  فروش به طور محلی شما را از پرداخت هزینه و تمام مشکلات مربوط به بسته‌بندی و حمل و نقل حفظ می‌کند و البته در برخی موارد ، فروش محلی مانع نگرانی ما در مورد حمل و نقل کالاهای شکستنی می شود . پیش از اینکه نزد یک سمسار بروید ، داشتن اطلاعات کافی درمورد فروش کالاهای قدیمی، از جمله کالاهایی که شما قصد فروش آن را دارید این اطلاعات می‌تواند شما را در داشتن یک معامله ی رضایت بخش یاری کند .

موارد مهم در خرید و فروش کالا در سمساری

برای خرید و فروش دانستن نکات زیر شما را برای فروش موفقیت‌آمیز است که این نکات عبارتند از : ۱ ) تحقیقات خود را ا نجام دهید ، ۲ ) انتظار داشته باشید که باید ۲۵ تا ۵۰ درصد از قیمت خرده‌ فروشی را کاهش دهید ، برای دادن قیمت خود آماده باشید ، ۴ ) پس از فروش دیگر به کالا فکر نکنید و … ، و شما باید به نکاتی که گفته است برای خرید و فروش کالای رعایت کنید که هر را در این مقاله برایتان شرح می دهیم . جهت کسب اطلاعات بیشتر به سمساری ولیعصر تهران مراجعه فرمایید.

تحقیق کنید

از یک سمسار انتظار نداشته باشید که پیش از معامله ، همه چیز را در رابطه با کالاهای قدیمی به شما توضیح دهد . هرگز این اتفاق نخواهد افتاد زیرا آن‌ ها مشتاق انجام ارزیابی‌های رایگان نیستند و البته حق هم دارند.همچنین اگر شما بدون داشتن اطلاعات به مغازه ی سمساری بروید و هیچگونه اطلاعاتی درباره کالای موردنظرخودتان نداشته باشید و ندانید که ارزش آن چقدر است یقینا به طور بالقوه خود را از مقدار زیادی پول فریب خواهید داد برای تعیین ارزش پیش از رفتن به مغازه ی سمساری، اطلاعات لازم را کسب کنید ، دقت کنید که شرایط کالا را به دقت ارزیابی کنید زیرا آن تاثیر عمده‌ای بر میزان ارزش آن دارد. این کار به شما کمک می‌کند تا یک ایده تقریبی درمورد کالای خود به دست آورید.

کمتر شدن قیمت در کالای شما

کاهش قیمت کالای شما به این منظور است که شما انتظار داشته باشید که باید ۲۵ تا ۵۰ درصد از قیمت خرده‌ فروشی را کاهش دهید : بعد از انجام تمام تحقیقات قیمت‌گذاری مهم و ارزیابی صادقانه شرایط، شما با یک ایده خوب درباره کالای خود اینکه چقدر ارزشمند است ، وارد مغازه خواهید شد . وقتی آن‌ها فقط مایل به پرداخت ۲۵ تا ۵۰ درصد از قیمت کالای شما هستند ، شگفت زده نشوید .

برای دادن قیمت خود آماده باشید

در بسیاری از سمساری ها برای شروع چانه زدن نیاز به قیمت دادن از جانب فروشنده ی کالا دارند . اگر اینطور شود ، تعجب نکنید و یا به آن‌ها توهین نکنید . در داخل مغازه راه بروید و بدانید که حداقل شما می توانید با نهایت تلاش خود قیمت را بالا ببرید و کالای مورد نظر خود را بفروشید . شما می‌توانید مذاکرات را تا حدی بالاتر از این معیار موردنظر خود آغاز کنید تا ببینید که آیا سمسار  تمایل به خرید کالای شما دارند . 

پس از فروش دیگر به کالا فکر نکنید

قبل از اینکه یک کالا را به فروش برسانید ، به خصوص اگر یک یادگاری خانوادگی است، طولانی و سخت در مورد اینکه آیا واقعاً می‌خواهید آن را بفروشید یا خیر فکرکنید . اگر تصمیم خود را عوض کنید و بروید و آن را از مالک پس بگیرید ، توقع پس دادن آن را از سمسار نداشته باشید . ممکن است مایل به فروش آن به قیمت پرداختی شما نباشد . زیرا به عنوان مالک فعلی آنها حق فروش کالای شما را به قیمت بالاتر دارند و هیچ شکی وجود ندارد که سمسارها جهت سود بردن از آن ، بخواهند که آن را با قیمت بالاتری بفروشند .

بهترین سمساری در میرداماد تهران

سمسارچی، (سمساری در میرداماد) خریدار لوازم خانگی دست دوم با مناسبترین قیمت در کلان شهر تهران

شماره تماس: 09122725127

سمسارچی، ( سمساری در میرداماد ) خریدار کلیه وسایل منزل در سراسر تهران بزرگ در محل شما (شمال ، شرق ، غرب و…)

خرید انواع لوارم دست دوم از جمله یخچال ساید، لباسشویی، ظرفشویی، اجاق گاز فر و طرح فر، ماکروفر، سینما، ال سی دی، ال ای دی، جاروبرقی، تردمیل، کولر گازی، پکیچ، آب سرد کن، انواع فرش ماشین، دستباف و گلیم، مبلمان استیل و راحتی، سرویس خواب ، لوستر، آینه شمعدان، ساعت برنزی، تابلو فرش، مجسمه، شکستنی، لوازم آنتیک وغیره.

سمسارچی

سمساری در تهران

قبل از هر چیز در مورد پیشینه، سابقه و شروع به کار این فروشگاه و صاحبان آن اطلاعاتی را با هم مرور می کنیم. صاحب فروشگاه سمساری سمسارچی در حال حاضر آقای مجید جعفری هستند. به نقل از آقای جعفری شغل سمسارچی، شغلی است که از پدر برای ایشان باقی مانده است.

پدر آقای جعفری شغل سمسارچی را از سال 1342 با کار کردن در مغازه یکی از آشنایان در تهران آغاز کردند و بعد از گذشت 5 سال توانستند مغازه ای را برای شروع شغل سمساری در پاسداران و ضایعاتی در خیابان تهران نو خریداری کنند. این نقطه شروع افتتاح فروشگاه سمسارچی بود که بعد از گذشت این سال ها هنوز هم نام و آوازه خود را در میان مشتریان به قوت قبل حفظ کرده است.

آقای جعفری از همان کودکی در کنار درس برخی از ایام هفته را در کنار پدر به شغل سمساری مشغول شد. با گذشت زمان کم کم علاقه زیادی در ایشان نسبت به این شغل ایجاد شد که حاصل مراوده با انسان های مختلفی بود که برای خرید و فروش اجناس و لوازم خودشان به مغازه پدر می آمدند. از طرفی وجود اجناس قدیمی و آنتیک مغازه پدر که بسیار هم کمیاب بود، باعث جذابیت بیش تر این شغل برای آقای جعفری در همان ایام کودکی شد.

در اوایل کار آگهی خرید لوازم منزل برای فروشگاه سمسارچی در روزنامه کیهان منتشر شد که با استقبال زیادی از سمت همشهریان تهرانی مواجه شد. در ادامه راه و با افتتاح دفتر روزنامه همشهری در تهران باز هم آگهی های جدیدی در این روزنامه منتشر شد که مشتری های جدید و بیش تری را برای فروشگاه سمسارچی به ارمغان آورد.

منبع: سمسارچی https://semsarchi.com

سمساری منطقه 1 تهران

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها