|
کدخبر: 225111

بهترین هود موجود در بازار کدام است؟

امروزه داشتن یک هود خوب با مکش قوی در آشپزخانه ضروری است، بدون استفاده از هود ممکن است بوی پخت و پز  غذا و ذرات روغن به وجود آمده از سرخ کردنی ها موجب آزار افراد منزل شود.

عدم وجود هود حتی می تواند باعث کثیف شدن بیشتر وسایل آشپزخانه نیز شود.

به دلیل اینکه مکش هود اهمیت بسیاری دارد، اولین سوال خریداران این است که قدرت مکش این هود چه میزان است؟ آیا در هنگام استفاده صدای زیادی تولید می کند؟

مهمترین دغدغه افرادی که قصد خرید هود آشپزخانه را دارند کیفیت و قدرت مکش آن است. در این مقاله برای خرید بهترین هود آشپزخانه راهنمایی های لازم را ارائه خواهیم داد. امیدواریم در پایان به سوالات شما برای خرید هود پاسخ مناسبی داده باشیم.

هود آشپزخانه در چند نوع تولید می شود؟

هود آشپزخانه از نظر شکل ظاهری و روش نصب به پنج دسته کلی تقسیم می شود.

این پنج دسته شامل موارد زیر است:

  • هود شومینه ای
  • هود مورب
  • هود جزیره ای
  • هود توکار
  • هود آسانسوری

هر کدام از این مدل ها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد و همچنین دارای مزایا و معایبی نیز می باشد.

انتخاب ظاهر و رنگ هود با توجه به سلیقه مشتری و نوع دکوراسیون آشپزخانه تعیین می شود.

برخی برندها طراحی زیباتری دارند. هود لتو جزو مدل هایی است که دارای طراحی خوبی می باشد.

هود لتو

هود شومینه ای چیست؟

هود شومینه ای از نظر ظاهری شبیه به قیف است. این هود بر روی دیوار نصب می شود و نیازی به کابینت ندارد.

هود آشپزخانه شومینه ای شکل قیف برعکس است و معمولا مدل های این هود از استیل، یا ترکیبی از استیل و شیشه تولیده شده اند. هود شومینه ای جزو مدل های قدیمی هود است و علیرغم اینکه این روزها هودهایی با طراحی جدیدتر  نیز در بازار موجود شده اند باز هم مدل های هود شومینه ای دارای محبوبیت زیادی بین خریداران هستند.

همچنین بسیاری از افراد در دکوراسیون های جدید از مدل های جدید هود شومینه ای استفاده می کنند.

هود مورب چگونه است؟

هود مورب نیز به کابینت نیاز ندارد و بر روی دیوار نصب خواهد شد. حنس بدنه این هود از شیشه و استیل ساخته می شود. هود مورب به گون های طراحی و تولید شده است که جذابیت ظاهری بیشتری نسبت به هود شومینه ای دارد، می توانیم بگوییم هود مورب جدیدتر است. قیمت هود آشپزخانه داتیس در مدل های هود شومینه ای بسیار مقرون به صرفه است.

هود جزیره ای چیست؟

یکی از مدل های هود آشپزخانه در بازار موجود است که به هود جزیره معروف می باشد. این هود مشابه هودهای شومینه ای است و تفاوت آنها فقط در روش نصب می باشد، به این صورت که هود شومینه ای باید روی دیوار نصب شود در حالیکه هود جزیره ای به سقف متصل خواهد شد. هود جزیره ای ظاهر بسیار زیبایی دارند و بسیاری از افراد در آشپزخانه های مدرن امروزی از این مدل استفاده می کنند. معمولا در خانه هایی که آشپزخانه بزرگی دارند و یا اجاق گاز در وسط قرار دارد، از این مدل هود استفاده می کنند.

هود جزیره ای

هود توکار به چه نوع هودی می گویند؟

این روزها و به دلیل کوچک تر شدن آشپزخانه ها، بسیاری از افراد علاقمند هستند از فضا استفاده بهینه نمایند. به هیمن دلیل هود، فر و برخی دیگر از لوازم را به صورت توکار درون کابینت نصب می کنند.

هود توکار به صورت پنهان درون کابینت نصب می شود، این مدل هود از بیرون قابل مشاهده نیستند، شما حتی می توانید با استفاده از یک درب به طور کامل هود را مخفی نمایید. مزیت مدل های مخفی هود آشپزخانه این است که کابینت شما به صورت کاملا  یک تکه دیده می شود.

هود توکار جزو مدل هایی است که طرفداران زیادی دارد.

 

هود آسانسوری به کدام مدل ها می گویند؟

یکی دیگر از مدل های هود آشپزخانه که در بازار موجود است به هود آسانسوری معروف می باشد. این هود نیز به صورت توکار نصب خواهد شد اما شبیه به آسانسور از آن استفاده می شود. به این صورت که دکمه ای برای هود قرار داده شده است که زمان  استفاده از این دکمه هود از محفظه داخلی خود بیرون آمده و به اصطلاح بالا و پایین می شود.

یکی از ویژگی های خاص این هود، نوع موتور آن است. موتور این هود در بیرون از آشپزخانه نصب می شود و به این دلیل صدای هود در هنگام کار کردن بسیار کم تر از سایر مدل ها است، این ویژگی برای خانه های کوچک اهمیت زیادی دارد.

اجزای هود شامل چیست؟

فرقی نمی کند هودی که برای آشپزخانه می خرید از چه نوع و یا برندی باشد، همه مدل های هود امکانات مشترکی دارند که در ادامه توضیح می دهیم.

فیلتر هود

یکی از مهمترین امکانات هود آشپزخانه است. فیلتر در هود نقش جذب ذرات چربی و مواد غذایی به وجود آمده هنگام پخت غذا را بر عهده دارد.

فیلتر هود آشپزخانه در دو نوع ذغالی و آلومینیومی تولید می شود. فیلتر ذغالی به فیلتر هایی گفته می شود که از کربن فعال تولید شده است. این فیلتر برای جذب چربی ها از کربن استفاده می کند. فیلتر ذغالی باید در زمان مناسب تعویض شود تا عملکرد هود بهتر و باکیفیت تر شود.

فیلتر هود

این فیلتر ها قابل شستشو نیستند اما نوع دیگری از فیلتر برای هود وجود دارد که در صورت کثیف بودن می توانید آن را بشویید و دوباره استفاده کنید، فیلتر های آلومینیومی از بهترین مدل های فیلتر هستند که در هود مورد استفاده قرار می گیرد.

لامپ هود

لامپ یکی دیگر از امکاناتی است که در هود آشپزخانه قرار دارد. معمولا لامپ ها به بهتر دیده شدن سطح گاز و غذا کمک زیادی می کنند. لامپ در هود جنبه فنی ندارد،بعضی از مدل های هود لوکس دارای لامپ تزئینی با رنگ های مختلف هستند که باعث زیبایی هود شده است.

کلید تنظیمات هود

برای اینکه بتوانید دور موتور و سرعت مکش هود را تنظیم کنید، باید از کلید هایی که روی پنل تنظیمات هود آشپزخانه قرار داده شده است استفاده نمایید.

کلید تنظیمات می توانند لمسی یا دکمه ای باشند. به هرحال صفحه تنظیمات یکی از مهم ترین اجزای هود است تا به وسیله آن امکان روشن و خاموش کردن هود وتغییر دور موتور را داشته باشید.

فن هود

داشتن فن در هود اهمیت زیادی دارد، زیرا با استفاده از فن ذرات چربی و دود به وجود آمده از پخت غذا به داخل هود کشیده می شود. این ذرات از طریق دودکش خارج می شوند.

جنس فن ممکن است پلاستیکی یا فلزی باشد. اما بهتر است بدانید به طور معمول فن های فلزی کیفیت بهتری دارند و ماندگاری آنها نیز بیشتر است، زیرا به دلیل حرارت بالا تغییر شکل نخواهند داد.

پیش از خرید هود توجه به این موارد کمک می کند تا انتخاب مناسبی داشته باشید و با توجه به هزینه ای که می توانید صرف کنید بهترین هود را با کیفیت بالا خریداری نمایید.

ممکن است با روشن کردن هود و افزایش دور موتور صدای زیادی که توسط آن ایجاد می شود شما را آزار دهد. اگر نسبت به صدا حساس هستید، بهتر است از بین برند هایی که معرفی کردیم محصول مورد نظر انتخاب کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها