|
کدخبر: 222431

عسل کیلویی ۸۵۰ هزار تومان شد!

موج گرانی‌ ها قیمت عسل را هم بالا برد.

مقایسه قیمت انواع عسل در سوپرمارکت‌ها نشان می‌دهد این محصول در هفته‌های اخیر افزایش قیمتی دست‌کم ۱۸درصدی داشته و هر کیلو از این محصول به‌طور میانگین ۵۰هزار تومان گران شده است.

به‌عنوان مثال عسل ۸۰۰گرمی برند آریبال که تا آبان‌ماه قیمت ۳۳۰هزار تومانی برخود داشت، اخیرا با قیمت ۳۹۰هزار تومان عرضه شده و دیگر برندها نیز محصولات خود را با قیمتی گران‌تر از قبل برای توزیع، سفارش گرفته‌اند.

عسل‌های موجود در بازار با قیمت‌های بسیار متفاوتی عرضه شده‌اند و بازه قیمتی بسیار گسترده‌ای برای انواع عسل‌در بازار تعریف شده که از ۲۰۰هزار تومان تا یک میلیون تومان را شامل می‌شود اما بیشتر برندهای سوپرمارکتی در محدوده قیمت ۲۰۰تا ۳۰۰هزار تومان در هر کیلو قیمت خورده‌اند.

عسل‌هایی که به‌نام فرابکر و طبیعی عرضه می‌شوند قیمت‌های بسیار بالایی دارند که گرچه تشخیص صحت ادعای تولیدکنندگان درباره بکر بودن غیرممکن یا دست‌کم دشوار است، اما اغلب، قیمت بالا از سوی مصرف‌کنندگان مترادف با کیفیت بالا برداشت می‌شود. این نوع عسل‌ها مشتری‌های خاص خودشان را دارند.

یکی از گران‌ترین برندهای عسل موجود در بازار، کندو است که عسل فوق بکر یک کیلویی خود را ۸۵۰هزار تومان قیمت‌گذاری کرده است.

قیمت-عسل

منبع: همشهری آنلاین

ارسال نظر