|
کدخبر: 221112

سختی گیر رزینی

سختی گیر شرکت اطلس آب

قطعا در جریان هستید که سلامتی انسان‌ها از هر چیز دیگری در این دنیا مهم‌تر است. افراد روزانه اقدامات زیادی را برای سلامتی خود انجام می‌دهند. غذا و آبی که ما می‌خوریم هم در این بین اهمیت فراوانی دارد و می‌تواند تا حد زیادی به حفظ سلامتی ما کمک کند. ممکن است در بخش‌هایی از جهان، آب‌های تمیز و خالصی نداشته باشیم.

از این رو، از دستگاه‌ها و تجهیزاتی استفاده می‌شود تا خالصی را در آب‌ها شاهد باشیم. اگر به گذشته بنگریم، متوجه می‌شویم که این دستگاه‌ها پیشرفت چندانی نداشتند و آن چنان ما را به هدفمان نمی‌رساندند. امروزه اما شرایط تغییر کرده است و دستگاه‌های با کیفیت فراوانی راهی بازار شده‌اند که نباید از آن‌ها به سادگی عبور کرد.

سختی گیر آب را باید یکی از همین موارد به شمار آورد که اتفاقا به نسبت قبل با تغییراتی همراه شده است. از سختی گیر به عنوان یکی از برترین محصولات به منظور ایجاد آب خالص و تمیز یاد می‌کنند که البته خود از انواعی هم تشکیل شده است. هر یک از این مدل‌ها می‌توانند گره بسیاری از مشکلات انسان را باز کنند.

حال سوال بسیاری از کاربران این بود که این سختی گیر دقیقا چیست و چطور می‌توان از آن بهره برد؟ در همین راستا، در این مقاله می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم و ضمنا از جزییات دیگر مربوط به آن نیز رونمایی کنیم. پس در صورتی که می‌خواهید اطلاعات خود را در این خصوص افزایش دهید و یا تمایل به خرید سختی گیر دارید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

سختی گیر چیست؟

پیش از هر چیز نیاز است که با تعریف اینم کالا آشنا شویم. به سختی گیر رزینی ، نرم کننده آب هم گفته می‌شود. در واع این دستگاه نوعی سیستم تصفیه کننده است که به منظور حذف ناخالصی‌های موجود در آب نظیر کلسیم و منیزیم بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شیوه کار این دستگاه هم به این صورت است که وقتی آب را داخل آن می‌ریزیم، مواد ناخالص در فیلترهای به دام افتاده و سپس تنها آب خالص خروجی آن خواهد بود. این روزها استفاده‌های فراوانی از سختی گیر آب می‌شود و کاملا مورد استقبال مردم نیز قرار گرفته است.

بیشترین آمار ناخالصی‌های موجود در چنین آب‌هایی به همان کلسیم و منیزیمی مربوط می‌شود که از آن صحبت شد. این ناخالصی‌ها در قالب رسوب آهک در آب به چشم می‌خورد و خوردن آن‌ها در دراز مدت، مشکلات فراوانی را برای ما به وجود خواهد آورد. این روزها عده زیادی از دستگاه‌های گوناگون به منظور رفع ناخالصی‌های موجود در آب استفاده می‌کنند، اما حقیقت این است که سختی گیر بهتر از باقی موارد عمل می‌کند.

مشخصات سختی گیر

یک سختی گیر آب از بخش‌های گوناگونی تشکیل شده است. در واقع شاید پروسه ساخت آن به دلیل مختلف بودن همنی اجزا تا حد زیادی زمان بر باشد. در این بخش از مقاله قصد داریم تا به معرفی برخی از مهم‌ترین اجزای این دستگاه بپردازیم.

مخزن

در وهله اول، این مخزن سختی گیر است که کاملا به چشم می‌آید. این مخزن‌ها معمولا به دو نوع در دسترس قرار می‌گیرند و این انواع نیز بر حسب جنس آن هستند. انواع فلزی و فایبرگلاس، مدل‌هایی هستند که برای مخزن این دستگاه در نظر گرفته شده است. به همین جهت است که نام این محصولات را سختی گیر فلزی و سختی گیر فایبرگلاس گذاشته‌اند.

لوله آب

در صورتی که شما بخواهید از این دستگاه استفاده کنید، باید آب را به لوله‌های آن وارد نمایید. این لوله‌ها عمدتا از جنس کاتیون هستند تا کارایی لازم را برای بهره بردن داشته باشند.

شیر سختی گیر

یکی دیگر از بخش‌های مهم دستگاه سختی گیر آب را باید شیر سختی گیر به شمار آورد. این شیر به سه مدل تقسیم می‌شود. شیر سولو یا دستی، شیر نیمه اتوماتیک و شیر تمام اتوماتیک از این مدل‌ها هستند که هر یک می‌توانند ویژگی‌ها و کارایی خاص خود را داشته باشند.

مخزن نمک

ناخالصی‌هایی که از آب بیرون می‌آید و به نوعی فیلتر می‌شود، در این بخش قرار خواهد گرفت. این بخش را به دلیل مقاوما بالا و همچنین کاربردهای لازم دیگر از جنس پلی اتیلن می‌سازند.

رزین سختی گیر

رزین سختی گیر یکی از مهم ترین ملزومات دستگاه سختی گیر می باشد. که با توجه به نوع دستگاه و کاربرد آن متفاوت می باشد. رزین های سختی گیر در نوع آنیون و کاتیون می باشند. که با توجه به نوع کاربرد دستگاه و عملکرد ان متفاوت می باشد.

کاربرد سختی گیر

ابتدا بد نیست بیش از پیش با کاربردهای سختی گیر آشنا شویم. از این دستگاه‌ها در اماکنی همچون موتورخانه‌های سیستم‌های حرارت مرکزی، به منظور تولید آب نرم و بدون هیچ رسو و ناخالصی، برای جلوگیری از ورود رسوب به دیگ‌های آب گرم و عدم ورودشان به دیگ‌های بخار استفاده می‌شود. البته این دستگاه‌ها مصارف شخصی هم دارند و ممکن است مدل‌های کوچک‌تر آن را در منازل مشاهده نمایید. با این حال، در این جا سعی داشتیم تا مهم‌ترین استفاده‌های آن را برایتان بگوییم.

سختی گیر رزینی

رزینی یکی از شرکت‌هایی است که در زمینه ساخت چنین دستگاه‌هایی زبانزد است. سختی گیر را هم باید یکی از محصولات برجسته این تیم به شمار آورد که در مدل‌های مختلفی هم راهی بازار شده است. مخزن این سختی گیر به صورت استوانه‌ای و از جنس فلز است و همین را باید یکی از برترین مزایای آن به شمار آورد.

شیرهای موجود در این دستگاه در تمام مدل‌هایی که از آن‌ها صحبت شد، دیده می‌شود. به وسیله این دستگاه، به راحتی هر چه تمام‌تر می‌توانید ناخالصی‎‌های موجود در آب را در عرض چند ثانیه حذف نمایید. دریچه‌هایی هم در این سختی گیر مشاهده می‌شود که به منظور ورود و تخلیه آب از لوله‌ها به کار می‌رود. با وجود این که برندهای مختلفی در این خصوص دست به کار شده‌اند، اما بسیاری از آن‌ها نمی‌توانند به عنوان رقیب با رزینی رقابت داشته باشند.

قیمت سختی گیر رزینی

بدیهی است که با توجه به مدل‌های مختلفی که برای سختی گیر رزینی مشاهده می‌شود، نمی‌توان قیمت و تعرفه ثابتی را هم برای آن در نظر گرفت. هر کدام از این دستگاه‌ها با توجه به خصوصیات خود، قیمت‌های متفاوتی هم دارند. بنابراین اگر می‌خواهید در مورد قیمت هر کدام از این دستگاه‌ها اطلاعات داشته باشید، بهتر است همین حالا با تیم ما تماس گرفته و سوالات خود را مطرح نمایید.

سختی گیر FRP

سختی گیر FRP  را هم باید نوع دیگری از سختی گیرها به شمار آورد که ویژگی‌ها و مزیت‌های بی شماری هم در آن دیده می‌شود. شیر موجود در این سختی گیر نیز در مدل‌های مختلفی طراحی شده است. ضمن این که جنس رویه و اجزای به کار رفته در این سختی گیر بسیار خوب بوده و این باعث می‌شود که استفاده کنندگان بتوانند تا مدت‌ها از داشتن آن لذت ببرند.

تا این جا افراد زیادی نسبت به خرید سختی-گیر-FRP اقدام کرده‌ که خوشبختانه همه آن‌ها نیز رضایت فراوانی داشته‌اند. این سختی گیرها نیز خود به چند دسته تقسیم می‌شوند و هر یک برای منطقه خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. پس در صورتی که می‌خواهید در این مورد نیز اطلاعات داشته باشید، می‌توانید با تیم ما تماس حاصل فرمایید.

جهت کسب اطاعات بیشتر با کارشناسان شرکت اطلس آب تماس حاصل نمایید 02146076082

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها