|
کدخبر: 220382

هشدار/ نوشیدن آب به این روش خطرناک است

همه ما می دانیم که برای سلامت بدن روزانه باید به اندازه کافی آب بنوشیم همچنین باید بدانید ایستاده آب نوشیدن خطرات جدی برای بدن دارد.

قطعا نوشیدن آب برای سلامتی ما اهمیت بسیار زیادی دارد اما باید سعی کنیم که به شکل مناسب از آن استفاده کنیم تا آسیبی به بدن وارد نشود و از حداکثر فواید آن بهره مند شویم.

هنگامی که ایستاده آب می نوشیم، به بدنمان آسیب وارد می شود و اثرات منفی به ما غلبه می کند. زمانی که می ایستیم، بدن و بافت ها در حالت تنش و فشار هستند و باعث می شود که آب به سرعت به پایین بدن برود و تعادل مایعات موجود در بدن به هم بریزد.

عاملی برای التهاب مفصل

هنگامی که ایستاده آب می خورید آب به سرعت به پایین بدن می رود و داخل مفصل ها تجمع می کند که باعث احتمال ابتلا به التهاب مفصل خواهد شد.

برطرف نشدن تشنگی

حتی اگر به صورت ایستاده یک لیوان کامل هم آب بنوشید، به دلیل اینکه پوزیشن درست ندارید، تشنگی تان برطرف نمی شود. پس بهتر است بنشینید، چند جرعه آب بنوشید و تشنگی تان را کاملاً برطرف کنید.

ایجاد تنش در بدن

اگر ایستاده آب بنوشید، بدن و عضلات در وضعیت دائمی تنش هستند اما اگر نشسته آب بنوشید، بدن ریلکس و آرام است و می تواند مایعات را با سرعت بهتری جذب کند.

تجمع آب در دیواره شکم

هنگامی که ایستاده آب می نوشید، آب سریع پایین می رود و به دیواره های شکم پاشیده شده و در آنها جمع می گردد و باعث یک نوع ساییدگی شده و همین نوع وارد شدن آب، به سیستم گوارش آسیب وارد می کند و دیواره های شکم نیز تحت تاثیر قرار می گیرند.

تاثیر روی عملکرد کلیه

نوشیدن آب هنگام ایستادن باعث می شود که کلیه های شما نتوانند به شکل مناسب آب را تصفیه کنند و در نتیجه آلودگی ها داخل آب باقی می مانند و وارد مثانه می شوند و اختلالات ادرار و مشکلات جدی تر به کلیه ها وارد می گردد و یک آسیب دائمی را به همراه خواهد داشت.

عدم جذب مواد مغذی موجود در آب

هنگامی که ایستاده آب بنوشید، بدن تحت فشار است. باید بنشینید، عضلات و بدن خود را ریلکس نگه دارید و روی هضم و گوارش مایعات با سرعت آرام تر و ریلکس تر تمرکز کنید.

عاملی برای سوزش معده و زخم معده

نوشیدن آب به صورت ایستاده فشار زیادی به معده وارد می کند، زیرا به یکباره وارد آن می شود، باعث آسیب اسفنگتر و مفصل شکم خواهد شد و احساس سوزش به دلیل بالا آمدن اسید معده را به وجود می آورد.

ضعف استخوانی

از آنجایی که هنگام نوشیدن آب پوزیشن اشتباه دارید، ممکن است به ضعف استخوان مبتلا شوید.

محرک های غلط به سیستم عصبی

ایستاده آب نوشیدن تنش و فشار زیادی به بدن و ماهیچه وارد می کند و سیستم عصبی را تحت فشار قرار می دهد و باعث می شود که بدن نتواند به خوبی خودش را با طبیعت و محیط اطراف وفق دهد.

به هم خوردن تعادل سطح اسید در بدن

اینکه شما بنشینید و به آرامی چند جرعه آب بنوشید، باعث می شود که سطح اسید بدن تان متعادل باشد که در غیر این صورت، میزان اسید به هم می خورد.

سوء هاضمه

نوشیدن آب به صورت ایستاده، سیستم گوارشی را به هم می ریزد. به خاطر همین فشار و سرعت بالای وارد شدن آب به شکم، آسیب زننده است و پروسه گوارش را مختل خواهد کرد.

خطر برای ریه

هنگامی که شما ایستاده آب می نوشید، مواد مغذی و ویتامین ها به کبد و سیستم گوارش نمی رسند و سرعت متعادل به هم می خورد و همین عاملی برای خطرات ریه و قلب خواهد بود، زیرا سطح اکسیژن به هم خواهد ریخت.

منبع: نمناک

ارسال نظر