|
کدخبر: 218679

بازار تخم مرغ و برنج آرام می گیرد

اخیرا سازمان تعاون روستایی و وزارت جهاد کشاورزی برای سامان دهی بازار مرغ و تخم مرغ اقدام به توزیع اینترنتی این دو قلم کالا کرده‌اند.

اصناف بازار تخم مرغ و برنج آرام می گیرد

در این طرح توزیع مرغ و تخم‌مرغ تنظیم بازاری با قیمت مصوب هر کیلو مرغ منجمد به قیمت ۲۰ هزار تومان وهمچنین هر شانه‌ تخم‌مرغ ۳۰ عددی به قیمت ۴۳ هزار تومان انجام می‌شود. اما در همین حال برای بهبود بازار قرار است مقداری تخم مرغ هم از طریق واردات وارد سیستم بازار شده و با قیمت مصوبی فروخته شود.

قاسمعلی حسنی یکی از مسوولان حوزه پخش مواد غذایی کشور گفت: «توزیع تخم مرغ وارداتی ازترکیه‌ شروع شده و با قیمت ۴۱ هزار تومان به دست بنکدار می‌رسد و در بازار با قیمت ۴۲ تا ۴۳ هزار تومان فروخته می شود. » این در حالی است که در حال حاضر مرغ با قیمت های متفاوتی بین ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان در بازار فروخته می شود. اما از نکات حائز اهمیت در ارتباط با تخلف‌صنفی مرغ عدم درج قیمت مصوب در فروشگاه‌ها است در حالی که براساس قانون صنفی قیمت باید در معرض دید مشتریان باشد. وی درباره وضعیت قیمت‌ها، گفت: « فعلا هیچ گونه افزایش قیمتی نداریم زیرا بازار کشش ندارد و کالاها از نظر قیمتی اشباع شده‌اند و جایی برای افزایش قیمت نیست. »

حسنی درباره احتمال افزایش قیمت برنج نیز افزود: « قیمت این محصول تغییرزیادی نداشته و خبری هم درباره افزایش قیمت نیست.» برنج تایلندی به دست بنکدار با قیمت ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان و به دست مصرف‌کننده بین ۱۲ تا ۱۴ هزار تومان می‌رسد. برنج هندی در بازار از ۲۵ هزار و ۵۰۰ تا ۲۷ هزار تومان عرضه می‌شود. برنج‌های پر محصول و عطری ایرانی نیز از ۲۹ تا حدود ۵۹ هزار تومان به فروش می‌رسند.

 

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها