|
کدخبر: 214296

اقدامی ویژه برای تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران از توزیع روزانه ۳۸۰ تا ۴۲۰ تن تخم مرغ تنظیم بازار در استان تهران خبر داد.

علیرضا سالمی مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران درباره آخرین وضعیت عرضه تخم مرغ های تنظیم بازار اظهار کرد: عرضه تخم مرغ های تنظیم بازار از طریق تشکل های بخش خصوصی، اتحادیه میهن و پشتیبانی امور دام در حال انجام است.

او افزود: هم اکنون در برخی مناطق تهران با ماشین های سیار به برخی صنوف که قابلیت خرید از بنکداری ها را ندارند، توزیع مویرگی در حال انجام است‌‌. همچنین توزیع از طریق بنکداری عمده در خیابان های مولوی، انبارنفت و پشت بازار آهن هم انجام می شود.

سالمی از توزیع روزانه ۳۸۰ تا ۴۲۰ تن تخم مرغ در استان تهران خبر داد و گفت: ۱۸۰ تن از این میزان توسط تولیدکنندگان استان تهران، ۲۰۰ تن از مازاد تولیدکنندگان قم، اصفهان و خراسان رضوی و ۷۰ تا ۸۰ تن از محل تخم مرغ های وارداتی توزیع می شود.

او قیمت مصوب هر شانه تخم مرغ در عمده فروشی ها را ۴۰ هزار تومان و برای مصرف کننده ۴۳ هزار تومان اعلام کرد‌.

این مقام مسئول درباره علل گرانی تخم مرغ در مغازه ها و خرده فروشی های سطح شهر بیان کرد: عرضه تخم مرغ های تنظیم بازار یک هفته تا ۱۰ روز بعد اثر خود را بر بازار می گذارد؛ چرا که اصناف برای حداقل یک هفته خود کالا خریداری می کنند که با این وجود پیش بینی می شود ظرف ۱۰ روز آینده قیمت مغازه ها هم به نرخ مصوب برسد.

سالمی با اشاره به اینکه مشکلی در تولید تخم مرغ نداریم، بیان کرد: روزانه ۲ هزار و ۸۰۰ تا ۳ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می شود، اما ازدیاد تقاضا برای خرید ناشی از گرانی سایر محصولات پروتئینی و مواد غذایی منجر به افزایش مصرف فراتر از میزان تولید شده است، از این رو برای جبران کسری نیاز کشور اقدام به واردات کرده ایم.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که تا دی ماه که گله های مرداد به تولید می رسند، واردات انجام شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام از توزیع روزانه ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ تن مرغ در استان تهران خبر داد و گفت: بنابر آمار روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن مرغ منجمد و ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ تن مرغ گرم با نرخ مصوب در استان تهران عرضه می شود‌.

سالمی با اشاره به کاهش قیمت مرغ منجمد در بازار بیان کرد: بنابر دستور معاون اول رئیس جمهور قیمت هر کیلو مرغ منجمد از ۲۵ هزار به ۲۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده و هم اکنون توزیع در میدان بهمن، پیروزی و کشتارگاه های استان تهران در حال انجام است.

قیمت هر کیلو مرغ گرم ۳۱ هزار تومان

این مقام مسئول نرخ مصوب هر کیلو مرغ گرم را ۲۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش هزینه های تولید، کارگر، حمل و نقل قیمت تمام شده هر کیلو مرغ گرم ۲۸ تا ۲۹ هزار تومان است که بنابر توافق با سازمان میادین هر کیلو مرغ گرم به طور عمده با نرخ ۲۸ تا ۲۹ هزار تومان و ۳۱ هزار تومان در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان تهران در پایان با اشاره به اینکه عرضه مرغ در ایام تعطیل همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: در ایام تعطیل روزانه ۵۰ تا ۶۰ تن مرغ گرم و ۵۰ تا ۶۰ تن مرغ منجمد توزیع می شود که براین اساس عرضه مرغ منجمد در ۲۲ میدان اصلی و مرغ گرم در ۱۰ تا ۱۵ میدان صورت می گیرد‌.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها