|
کدخبر: 196799

روغن دوباره کمیاب می شود؟

دبیر انجمن صنفی روغن نباتی ایران گفت: چالش این صنعت در خصوص تأمین و تخصیص ارز است که این تأمین و تخصیص ارز با نوسان صورت می‌گیرد و این نوسان از برنامه‌ریزی جلوگیری می‌کند.

اصناف روغن دوباره کمیاب می شود؟

امیرهوشنگ بیرشک درباره وضعیت تولید و عرضه روغن نباتی، گفت: از اوایل سال تاکنون با توجه به جهش تولید و عرضه‌ای که در بازار بوده باعث شده که وضعیت بازار آرام باشد.

دبیر انجمن صنفی روغن نباتی ایران گفت: کمبود روغن برای سال گذشته بود و از اوایل سال ۱۴۰۰ همه این مشکلات برطرف شده است و روغن به‌وفور در بازار و تمامی فروشگاه‌ها موجود است و مشکلی در تأمین و عرضه روغن نیست.

وی در خصوص چالش‌هایی که در تولید روغن نباتی وجود دارد، گفت: چالش‌های تولید بحث ارزی است، زیرا روغن نباتی صنعت وابسته به واردات است و برای تأمین ماده اولیه احتیاج به تأمین، تخصیص و انتقال ارز دارد.

بیرشک اظهار کرد: چالش این صنعت در خصوص تأمین و تخصیص ارز است که این تأمین و تخصیص ارز با نوسان صورت می‌گیرد و این نوسان از برنامه‌ریزی جلوگیری می‌کند به این صورت که یک هفته پرداخت می‌کنند و دو هفته به تأخیر می‌افتد؛ که این چالش با مدیریت وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت و بانک مرکزی کاملاً قابل‌حل است.

منبع: میزان

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها