|
کدخبر: 188355

چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن علوفه از دست رفت

گیلانپور گفت: امسال ۱۰ میلیون تن علوفه در دست بهره‌برداری داریم، اما در همین میان هم اکنون چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن علوفه را از دست داده‌ایم.

حکایت تکراری قیمت‌ گذاری شیر و لبنیات امشب سوم مرداد ماه در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور گیلان پور معاون وزارت جهاد کشاورزی و بنی طبا سخنگوی انجمن فرآورده‌های لبنی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گیلانپور معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه امسال ۱۰ میلیون تن علوفه در دست بهره‌برداری داریم، گفت: چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن علوفه را از دست داده‌ایم، در مورد تولید شیر باید بگویم که کمتر از سی و چند درصد هزینه خوراک دام برای تولید شیر مربوط به نهاده هاست که با ارز ۴۲۰۰ تومانی است و بقیه با نهاده‌هایی دیگر تامین می‌شود که ارز ۴۲۰۰ دریافت نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های تولید در بخش‌های دیگر افزایش پیدا کرده است، عنوان کرد: هزینه دستمزد و هزینه استهلاک افزایش پیدا کرده است، باید در شرایط سخت خشکسالی ۱۴۰۰ بتوانیم ذخایر ژنتیکی کشور را حفظ کنیم تا تولید پایدار بماند.

معاون وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: باید امیدوار باشیم که سال بعد در یک شرایط نرمالی بارندگی صورت بگیرد تا بتوانیم تولید را ادامه دهیم و چرخه تولید و مصرف وضعیت بهتری پیدا کند.

گیلانپور با اشاره به اینکه در مورد محصولات لبنی به وضعیتی رسیده‌ایم که بازارهای را در بیرون از ایران داریم، ادامه داد: هم در مورد محصولات لبنی و هم درمورد شیرخشک وضعیت خوبی داریم، درمورد شیرخشک با وضع عوارض صادراتی عملاً تقاضای شیر را کنترل کرده ایم، با عوارض صادرات شیر خشک باید بتوانیم منابع مالی را تامین کنیم.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها