|
کدخبر: 186666

تصمیم ویژه مجلس برای تأمین کالاهای اساسی

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به نشست ویژه این کمیسیون درباره کم آبی در خوزستان گفت: نحوه جبران خسارات کشاورزان و واردات کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی در این نشست و نشست‌های بعدی به صورت ویژه بررسی خواهد شد.

اصناف تصمیم ویژه مجلس برای تأمین کالاهای اساسی

سیدجواد ساداتی‌نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به خسارت فراوان کشاورزان خوزستانی در اثر کم آبی، اظهار داشت: با توجه به دستور رئیس مجلس شورای اسلامی در هفته جاری کمیسیون کشاورزی به صورت ویژه موضوع نحوه جبران خسارت کشاورزان و دامداران در اثر خشکسالی در خوزستان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و ان‌شاءالله تلاش می‌کنیم تا مشکلات به وجود آمده در این باره کاهش پیدا کند.

وی افزود: ما امسال متحمل یک خشکسالی بی‌سابقه شده‌ایم که در طول ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه است و چنین حجمی از کاهش بارندگی را تا کنون نداشته‌ایم؛ باید تمهید ویژه‌ای برای تأمین علوفه، کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی داشته باشیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: این کمیسیون تا کنون دو نشست در موضوع تأمین نهاده‌های دامی و کالاهای اساسی در سال جاری با توجه به خشکسالی‌های اخیر برگزار کرده است که در این نشست‌ها مسئولینی از وزارت صمت و جهاد حاضر بوده و با آنها در این باره تبادل نظر کردیم و مسئولین دولتی گوشزد شد با توجه به کمبود بارش‌ها در سال جاری نیازمند تمهید ویژه به منظور تأمین کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی هستیم و بر همین اساس نیاز داریم که حداقل ۵ میلیون تن جو برای خوراک دام‌ها وارد کنیم که نیازمند تأمین ارز لازم است.

وی گفت: بانک مرکزی باید برای تأمین ارز واردات نهاده‌های دامی دستورات لازم را صادر کند که اطلاع دارم که نامه‌نگاری‌های لازم در این باره انجام شده است.

ساداتی‌نژاد گفت: ‌با توجه به دستور آقای قالیباف رئیس مجلس مبنی بر بررسی ویژه مشکلات کم آبی و خشکسالی در استان خوزستان، کمیسیون کشاورزی این موضوع را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد و بر همین اساس از تعدادی از دولتمردان و وزرا جهت حضور در مجلس دعوت شده است.

منبع: فارس

ارسال نظر