|
کدخبر: 186289 ساغر رحیمی‌شاد

در گفت و گوی گسترش نیوز با مدیر یک چاپخانه بزرگ مطرح شد:

ضرر چندصد میلیونی قطعی برق به چاپخانه داران!

قطعی مکرر برق به بسیاری از صنایع آسیب وارد کرده است؛ چاپخانه‌ها از آن جمله‌اند.

اصناف ضرر چندصد میلیونی قطعی برق به چاپخانه داران!

گرانی بی‌سابقه کاغذ و کاهش اقبال مردم به محتوای چاپی باعث شده که چاپخانه‌ها، مطبوعات و انتشاراتی‌های کشور ظرف چند سال اخیر یکی از بدترین شرایط تاریخی خود را تجربه کنند. به نظر می‌رسد که قطعی برقی به کوه معضلات پیش‌روی آنها اضافه شده است. برای بررسی بیشتر جوانب مختلف این موضوع با مدیر یکی از چاپخانه های بزرگ تهران به گفتگو نشستیم. با گسترش نیوز همراه باشید:

قاسمی-پناه

شهاب قاسمی پناه در این رابطه گفت: « مسئله قطعی برق از سه هفته قبل شدت پیدا کرد که کاملا هم بدون برنامه ریزی بود. دستگاه ها در حال کار بودند که برق ناگهان قطع شد در نتیجه پی اس پی، قسمت های نرم افزاری و برنامه ها متوقف شدند. بعد از چند مرحله که این اتفاق افتاد نرم افزار پی اس پی که ساخت آلمان است از روی دستگاه پرید. ما هم که تحریم هستیم و نمیتوانیم این نرم افزار را از آلمان بگیریم».

قاسمی پناه در ادامه به خبرنگار گسترش نیوز گفت: « برای بررسی وضعیت دستگاه ها متخصصی آمد و شروع به برنامه نویسی کرد. نزدیک به ۵ شبانه روز چاپخانه برای همین کار تعطیل شد. اولین لطمه به ما وارد شد و بعد یکی یکی برای چاپخانه های دیگر این مشکل پیش آمد».

وی در ادامه افزود: «اخیرا دستگاهی که برای لیتوگرافی است و پیش از چاپ فایل هایی که از روزنامه ها برای ما می آید را با آن آماده می کنیم به مشکل خورد. قطعات آن هم آلمانی و آمریکایی است و امکان ارسال آن از خارج کشور نیست. آسیبی که به این دستگاه وارد شد حدود ۳۰۰ میلیون تومان به ما ضرر وارد کرد و ۲۰۰ میلیون تومان هم از دستگاه چاپ متضرر شدیم. جدا از انکه حقوق پرسنل را باید سر وقت دهیم چاپ روزنامه ها را هم مجبور شدیم به همکاران دیگر بدهیم و هزینه آن راپرداخت کنیم».

قاسمی پناه در صحبت های پایانی خود به خبرنگار گسترش نیوز گفت: «بنده با رییس اداره برق منطقه صحبت کردم که برنامه ریزی ای داشته باشند. ایشان نامه ای را به من نشان دادند که در آن نامه ذکر شده بود برخی روزها ۹ ساعت برق قطع است و ساعت ۹ شب برق می آید. در صورتی که ما مجبور هستیم روزنامه ها را چاپ کنیم و در آن ساعت تازه باید دستگاه ها را روشن کنیم و آن ها هم تا بخواهند فعالیت خودشان را شروع کنند زمان زیادی را از دست می دهیم».

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها