|
کدخبر: 183986

تا دو هفته دیگر قیمت ها کنترل خواهد شد!

عسگری، نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: اگر دستگاهی در انجام وظایف خود کوتاهی کند به قوه قضائیه معرفی خواهد شد و به احتمال زیاد در دو هفته آینده با تثبیت نرخ نهاده‌ها، قیمت‌ها را کنترل کنیم.

محمد جواد عسگری، نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه اولین مشکل ما در کشور بحث عدم توزیع درست نهاده هاست گفت: این مسئله فضا را برای تولید کننده سخت می کند.

وی با اشاره به اینکه ما در چند روز گذشته کلیه دستگاه ها را مکلف به حمل نهاده ها کردیم افزود: اگر دستگاهی در انجام وظایف خود کوتاهی کند به قوه قضائیه معرفی خواهد شد و پیش بینی می کنیم در دو هفته آینده با تثبیت قیمت نهاده ها قیمت ها را کنترل کنیم.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بحث واردات یونجه حتما باید ارز دولتی لحاظ شود.

همچنین، مجتبی عالی، مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکتهای تعاونی کشاورزی دامداری ایران با بیان اینکه صنعت پرورش دام کشور توسط بخش خصوصی اداره می شود گفت: تولید شیر و گوشت مورد نیاز مردم نیز توسط حدود ۶۵ میلیون راس دام کوچک و حدود ۸ میلیون راس دام سنگین تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما دامداری تحت مدیریت دولت وجود ندارد افزود: نقش دولت صرفا سیاست گذاری است که بیشتر حالت دخالت داشته و آثار منفی دارد.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکتهای تعاونی کشاورزی دامداری ایران با انتقاد از اینکه دامدار ما شیر و گوشت تولید شده را با ضرر به فروش می رساند گفت: برنامه قیمت گذاری برای گوشت و شیر وجود دارد اما قیمت نهاده ها و حمل و نقل و داروها و واکسن و دستمزد کارگر هر روز بالا رفته و این مسئله بر قیمت این محصولات اثرگذار است.

عالی با بیان اینکه دامداران دائماً ضرر می کنند و هیچ مسئولی پاسخگو نیست ادامه داد: مجلس باید از تشکل ها دعوت به عمل بیاورد تا مشکلات در کمیسیون های مجلس مطرح شود.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکتهای تعاونی کشاورزی دامداری ایران از دولت درخواست کرد که محصولات دامداری را به قیمت مناسب خریداری کند.

منبع: بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها