|
کدخبر: 182116

طلا تا جمعه چه مسیر قیمتی را طی می‌ کند

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، ثبات ارزش اونس و افت جزیی نرخ ارز را دلیل اصلی کاهش اندک قیمت طلا و سکه در بازار امروز دانست و گفت: پیش‌بینی می‌شود بازار طلا تا پایان هفته شرایط باثباتی پیش‌رو داشته باشد.

ابراهیم محمدولی درباره وضعیت قیمت طلا و سکه در بازار امروز توضیح داد: اونس طلا با قیمت دیروز یعنی ۱۷۸۲دلار بسته شد و ثبات این عامل تا بازگشایی بازارهای جهانی در کنار عقب‌نشینی دلار باعث شد قیمت طلا و سکه در بازار امروز اندکی کاهش یابد.

او با اشاره به نقش تقاضا در روند بازار بیان کرد: از بعد انتخابات داد‌وستد‌ها به روال عادی بازگشته و خبری از خرید و فروش‌های هیجانی نیست بنابراین نبود تقاضای بالا به همراه دو عامل گفته شده در آرامش بازار و ثبات بازار طلا موثر بوده است.

محمدولی گفت: البته مدتی است که در برخی روز‌ها شاهد پیشی گرفتن حجم معاملات فروش طلا و سکه نسبت به خرید هستیم که دلیل آن بیکاری و پایین آمدن سطح معیشت مردم ناشی از بیماری کرونا و بخشی هم نتیجه انتظارات به احتمال توافق ایران و آمریکا بر سر برجام است.

رییس اتحادیه طلا درباره چشم‌انداز بازار در روز‌های آینده خاطرنشان کرد: در حال حاضر مهم‌ترین اتفاق سیاسی پیش‌رو بحث برجام است و تا زمانی که این موضوع تعیین تکلیف نشود قیمت‌ دلار و طلا همچنان تحت تاثیر اخبار مربوط به آن نوسان خواهد داشت، اما تا پایان این هفته به نظر می‌رسد بازار طلا وضعیت باثباتی داشته باشد.

این فعال بازار طلا در پایان قیمت‌ طلا و سکه برای بازار امروز ششم تیر ماه را تشریح کرد.

به گفته محمدولی قیمت سکه امامی با کاهش ۵۰هزار تومانی در مقایسه با دیروز به ۱۰میلیون و ۵۲۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۳۵۰هزار تومان رسیده است.

او همچنین افزود: امروز نیم سکه با قیمت پنج میلیون و ۶۵۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۶۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۲۵۰هزار تومان فروخته شد؛ قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار هم به چهار میلیون و ۵۴۵هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۴۹هزار تومان کاهش یافت.

منبع: اقتصادنیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها