|
کدخبر: 146006

پیش بینی قیمت طلا در بازار امروز (۹۹/۱۰/۱۷)

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز سه‌شنبه ۱۶ دی ماه با ۱۸ هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۲۰۶ هزار تومان رسید. اما آخرین سیگنال‌ها از بازار طلا چه روند احتمالی برای آینده را نشان می‌دهد؟

اقتصاد پیش بینی قیمت طلا در بازار امروز (۹۹/۱۰/۱۷)

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز سه‌شنبه ۱۶ دی ماه با ۱۸ هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۲۰۶ هزار تومان رسید. اما آخرین سیگنال‌ها از بازار طلا چه روند احتمالی برای آینده را نشان می‌دهد؟

در ادامه روند صعودی مسکوکات طلا، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی روز سه‌شنبه به ۱۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان افزایش یافت. از دو روز پیش روند قیمت‌ها در بازار طلا متاثر از رشد چشمگیر اونس طلای جهانی و نرخ ارز صعودی شده و افزایش ۲۰۰ هزار تومانی را در قطعه بزرگ‌تر نشان می‌دهد. با این مقدمه ادامه داده است: به گفته کارشنان هر خبر مثبت و منفی در سطح جهانی می‌تواند قیمت اونس طلا را بالا و پایین کند اماپیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که طی ماه‌های آینده ارزش اونس به ۲هزار دلار خواهد رسید و این افزایش، قیمت طلا و سکه را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد. قیمت طلا و سکه بعد از حدود پنج هفته ثبات وارد فاز افزایشی شده و این روند ادامه دارد اما رشد قیمت‌ها تاثیری در تقاضا نداشته و حجم خرید و فروش طلا و سکه همچنان پایین است.

ادامه صعود طلا در بازار جهانی

اونس طلا در دومین روز معاملاتی از سال جدید میلادی همچنان پر قدرت ادامه داد و از قیمت روز کاری قبل ارتفاع گرفت. به‌دنبال افزایش مبتلایان به کرونا و چشم‌انداز محدودیت‌های سخت‌تر، طلا سال جدید میلادی را با بالاترین قیمت ۸ هفته گذشته آغاز کرد. پس از افزایش مبتلایان کرونا و چشم‌انداز محدودیت‌های سخت‌تر، بر جذابیت طلا به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری افزوده شد. هر اونس طلا تا ساعت ۳۰/ ۱۹ به وقت تهران با افزایش ۵/ ۰ درصدی به ۱۹۴۵ دلار رسید. روز گذشته ارزش دلار کاهش بیشتری یافت و طلا را برای مالکان ارزهای دیگر ارزان کرد. از عواملی که قیمت طلا را در سال ۲۰۲۰ تقویت کرد، رقم فوق‌العاده پایین نرخ بهره و اقدامات محرکی عنوان شده است که قیمت را در نیمه نخست سال جاری نیز بالا خواهد بود اما در عین حال برنامه‌های واکسیناسیون، قیمت‌ها را محدود خواهد کرد.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها