|
کدخبر: 181214 ساغر رحیمی‌شاد

در گفتگوی گسترش نیوز با سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی ایران:

قیمت لبنیات باز هم افزایش خواهد داشت؟

محمدرضا بنی طبا اظهارداشت: « توصیه ما این است که به جای قیمت گذاری دستوری، شیرخام و محصولات لبنی را از گروه ۱ به گروه ۲ منتقل کنند. یعنی قیمت گذاری بر اساس نظام عرضه و تقاضا صورت گیرد؛ زیرا قیمت گذاری دستوری به ضرر مصرف کننده تمام خواهد شد».

اصناف قیمت لبنیات باز هم افزایش خواهد داشت؟

در حالی که در ماه‌ های گذشته قیمت اقلام خوراکی یکی پس از دیگری در حال اوج گرفتن است. از روز گذشته زمزمه افزایش قیمت شیر خام و محصولات لبنی شنیده می‌شود. افزایش قیمت شیرخام، افزایش پایه قیمت چندباره لبنیات را در پی خواهد داشت که در یک سال اخیر رکورددار افزایش مستمر افزایش قیمت در میان کالاهای اساسی بودند. برای آگاهی بیشتر از این موضوع با مدیر روابط عمومی و سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی ایران به گفتگو نشستیم. با گسترش نیوز همراه باشید.

بنیطبا-شیر

 

محمدرضا بنی طبا در ابتدای صحبت‌های خود به خبرنگار سرویس اصناف گسترش نیوز گفت: «در مورد افزایش قیمت شیر هیچ ابلاغیه رسمی ای اعلام نشده و این سناریو برای تحریک بازار شیر خام چیده شده است. ما هم در واکنش به نادرستی این کار که قیمت شیر خام ۶۴۰۰ تومان شود گفتیم که لبنیات هم باید ۷۰ درصد افزایش قیمت داشته باشد، زیرا مردم توانایی خرید محصولات با این قیمت‌ها را ندارند و هر کس که می‌خواهد این ابلاغیه را صادر کند باید تبعات آن را هم بپذیرد».

وی در ادامه افزود: «توصیه ما این است که به جای قیمت گذاری دستوری، شیرخام و محصولات لبنی را از گروه ۱ به گروه ۲ منتقل کنند. یعنی قیمت گذاری بر اساس نظام عرضه و تقاضا صورت گیرد؛ زیرا قیمت گذاری دستوری به ضرر مصرف کننده تمام خواهد شد».

مدیر روابط عمومی انجمن صنایع فرآورده های لبنی ایران در پایان اظهارداشت: «آخرین افزایش قیمت شیر در آذرماه سال گذشته اتفاق افتاد. از این تاریخ تا کنون حتی یک روز هم شیر خام با قیمت مصوب به دست ما نرسیده است. اقلام پتروشیمی و هزینه‌های حمل و نقل افزایش قیمت داشته، حقوق و دستمزد کارگران نیز زیاد شده است، وقتی این قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند نمی‌توان توقع داشت که قیمت محصولات لبنی تغییر پیدا نکند؛ ولی این افزایش قیمت باید به صورت نظام عرضه و تقاصا صورت بگیرد و نه با قیمت گذاری دستوری».

 

  • ناشناس ارسالی در

    موضوع فقط لبنیات نیست همه چی روز بروز با ید ارزش ریال بالا رود والا مردم بد بخت م یشوند و شدند دبیر بازنشسته هستم به تمام حقوق دریافتی ام یه آپارتمان ۵۰ متری کرای ه نمیدهند.دیگه جناب رییسی شعله حضرت یوسف هم بیاد نمیتونه.زندگی تمام شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها