|
کدخبر: 145674

قیمت این دسته از لبنیات افزایش یافت

بنی طبا گفت: محصولاتی که مشمول قیمت گذاری در بازار نیستند با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، دستخوش نوساناتی قرار گرفته‌اند.

اصناف قیمت این دسته از لبنیات افزایش یافت

محمدرضا بنی طبا سخنگوی انجمن صنایع لبنی درباره آخرین‌ جزئیات افزایش قیمت لبنیات اظهار کرد: در محصولاتی که مشمول قیمت گذاری دولتی هستند، به رغم ضرر و زیان کارخانه‌ها، قیمت‌ها تغییری نداشته است، اما در محصولاتی که مشمول قیمت گذاری دولتی نیستند، نرخ‌ها افزایش یافته است.

او افزایش هزینه‌های تولید را علت اصلی گرانی قیمت لبنیات در بازار اعلام کرد و گفت: مهم‌ترین هزینه‌هایی که به صنایع و مصرف کنندگان تحمیل می‌شود، افزایش قیمت شیرخام است که متاسفانه برخلاف محصولات لبنی که توسط افکار عمومی و سازمان‌ها نظارت می‌شود، هیچ نظارتی بر رعایت عرضه شیرخام با قیمت مصوب وجود ندارد و به عبارت دیگر بخش‌های زنجیره صنعت لبنیات رها شده است.

بنی طبا ادامه داد: با توجه به کاهش قدرت خرید خانوار و افزایش قیمت‌ها شرمنده مردم هستیم، اما واقعیت آن است که محصولات لبنی به دلیل افزایش هزینه‌های تولید به ویژه شیرخام افزایش یافته که اگر این قیمت‌ها اعمال نشود، تعادل بین هزینه‌های تولید و قیمت گذاری وجود نداشته باشد.

نظارت بر شیرخام و حمایت از دهک محروم جامعه تنها راهکار گرانی

سخنگوی انجمن صنایع لبنی در پایان با تاکید بر حمایت از دهک‌های محروم جامعه تصریح کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، عدم افزایش قیمت محصولات لبنی منجر به تعطیلی خطوط، بیکاری کارگران و کمبود کالا می‌شود. به همین خاطر حمایت از دهک‌های ضعیف و نظارت بر قیمت شیرخام امری ضروری است تا از فشار بر مردم و تولیدکنندگان کاسته شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر