|
کدخبر: 161609

وعده خوش درباره کاهش قیمت ماهی در بازار

نبی زاده از افزایش قیمت قزل آلا در بازار خبر داد و گفت: طی ۳ تا ۴ روز اخیر با ازدیاد تقاضا برای خرید قزل آلا، قیمت در بازار با نوساناتی روبه‌رو شده است.

اصناف وعده خوش درباره کاهش قیمت ماهی در بازار

آرش نبی زاده مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه قزل آلا نداریم، اظهار کرد: طی ۳ تا ۴ روز اخیر، تقاضا برای خرید قزل آلا در بازار به اوج خود رسید که این‌ موضوع منجر به افزایش قیمت در بازار شد.

وی قیمت هر کیلو قزل آلا در عمده فروشی را ۴۶ تا ۴۸ هزار تومان و سالمون ۵۱ تا ۵۳ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به برنامه‌ریزی دولت برای عرضه مرغ با قیمت مصوب، بازار قزل آلا بشدت تحت تاثیر قرار گرفته است و طی روزهای پایانی سال به علت آداب و رسوب دیرینه ایرانیان، تقاضا برای خرید در بازار افزایش یافته است و مجدد بعد از عید تقاضا کاهش می‌یابد.

نبی زاده ادامه داد: دولت با پرداخت یارانه به بخش مرغ و عرضه مرغ ارزان به آبزی پروری ضربه مهلکی وارد کرده است که با این وجود پرورش دهنگان چاره‌ای جز صادرات برای ادامه تولید ندارند.

این مقام مسئول گرانی ماهی‌های جنوب را یکی دیگر از دلایل ازدیاد تقاضا برای خرید قزل آلا در بازار اعلام کرد و افزود: هم اکنون هر کیلو شیر در عمده فروشی‌ها با قیمت ۱۸۰ هزار تومان و راشگو ۲۴۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود که با وجود کاهش قدرت خرید خانوار، تقاضا به سمت سوی خرید قزل آلاسوق پیدا کرده است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی در پایان تصریح کرد: با توجه به عدم‌حمایت دولت از بخش آبزی پروری، آینده روشنی پیش روی تولید نیست، درحالیکه با حمایت دولت و پرداخت یارانه به این بخش ارز آوری خوبی از این بخش نصیب کشور می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها