|
کدخبر: 125229

منتظر افزایش قیمت شکلات و شیرینی باشیم؟

رئیس انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات گفت: همزمان با آغاز پیک صادرات محصولات، پیش بینی می‌شود، فروش شیرینی و شکلات به ۶۰۰ میلیون دلار برسد.

جمشید مغازه‌ای رئیس انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات با اشاره به اینکه مشکلات تولیدکنندگان صنعت شیرینی و شکلات همچنان به قوت خود باقی است، اظهار کرد: در حال حاضر تولیدکنندگان شیرینی و شکلات با معضل تامین روغن رو به رو هستند.

 

برنامه‌ای برای افزایش قیمت شکلات نداریم

او از ثبات قیمت شیرینی و شکلات خبر داد و گفت: هم اکنون تولیدکنندگان سود خود را در سبد فروش می‌بینند و همواره به علت لوکس بودن کالا در سبد مصرفی خانوار، تصمیمی مبنی بر افزایش قیمت نداریم.

مغازه‌ای ادامه داد: با استمرار نوسان قیمت مواد اولیه، کارخانه‌ها چاره‌ای جز افزایش قیمت محصولات خود ندارند، هر چند هم اکنون برنامه‌ای مبنی بر گرانی در دستور کار نیست.

این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت صادرات شیرینی و شکلات بیان کرد: در حال حاضر مرز عراق به سبب شیوع ویروس کرونا و اربعین حسینی بسته است، اما سایر مرز‌ها باز است و تنها به دلیل توقف زیاد نمی‌توانیم به تعهدات خود پایبند باشیم.

به گفته او، برآورد‌ها حاکی از آن است که تا پایان سال مجموع صادرات به ۵۵۰ تا ۶۰۰ میلیون دلار می‌رسد، چرا که پیک صادرات و فروش محصولات در ۶ ماهه دوم سال است.

رئیس انجمن شیرینی و شکلات در پایان تصریح کرد: بنابر آمار در ۶ ماهه نخست سال مجموع صادرات شیرینی و شکلات به بازار‌های هدف ۲۰۰ میلیون دلار بوده که اگر در ۶ ماهه دوم سال ۴۰۰ میلیون دلار دیگر کالا صادر شود، به رقم سال گذشته رسیده‌ایم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر