|
کدخبر: 120120

نقش ویژه تعاونی ها در بهبود کسب و کار

یک فعال حوزه تعاون با تاکید بر نقش تعاونی ها در بهبود فضای کسب و کار و رونق تولید گفت: باید از ظرفیت های مغفول مانده بخش تعاون کشور برای کاهش بیکاری، اشتغالزایی و بهبود جریان کسب و کار استفاده کنیم.

حمید حاج اسماعیلی با تبریک هفته تعاون به تعاونگران کشور اظهار کرد: با وجود آنکه بخش تعاون به عنوان یکی از سه رکن اساسی اقتصاد کشور مطرح است اما بهره گیری از ظرفیت های این بخش در بازار اشتغال و فضای کسب و کار مورد غفلت قرار گرفته و همین امر در کاهش سهم تعاون تاثیرگذار بوده است.

تحقق اهداف جهش تولید با استفاده از ظرفیت های تعاون

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری همواره در دیدار خود با فعالان اقتصادی به اهمیت نقش تعاون در اقتصاد و معیشت مردم و توسعه فعالیتهای تعاونی تاکید و تعاون را بخشی راهگشا و عدالت محور عنوان کرده اند، چراکه تعاون به سرمایه های اجتماعی و ظرفیت های عظیم انسانی متکی است و بهره مندی از ظرفیت ها و توانمندی های تعاون ما را به سمت تحقق اهداف جهش تولید سوق می دهد.

کاهش فاصله طبقاتی با توسعه فعالیت های تعاونی

این فعال حوزه تعاون، رشد و پویایی تعاونی ها را مستلزم مشارکت اجتماعی و جمع گرایی دانست و گفت: گسترش تعاون و فعالیت های تعاونی در جامعه باعث می شود که توزیع سهم عادلانه تری از منابع کشور به نفع مردم را شاهد باشیم و اختلاف و فاصله طبقاتی کاهش یابد.

حاج اسماعیلی بر لزوم هدایت اعتبارات به سمت اشتغالزایی در بخش تعاون، ترویج فرهنگ تعاونی، حمایت از ایده های نوین در تعاونی ها و شکل گیری تعاونی های دانش بنیان تاکید کرد.

تجمیع سرمایه های خرد و ایجاد کسب و کارهای کوچک

وی تصریح کرد: امروز بسیاری از کشورهای دنیا از جمله هند، تجمیع سرمایه ها و دارایی ها و راه اندازی کسب و کارهای خرد و کوچک خود را بر پایه تعاونی ها بنا نهاده اند و از این طریق به ارتقای سطح معیشت افراد جامعه و اقتصاد خود کمک کرده اند که این امر از مزیت های بخش تعاون به شمار می رود.

منبع: ايسنا

ارسال نظر